2024-08-26, 08:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja om du är ryss så är det en bra idé att fundera på hur ni får en ledare som inte ljuger för er. Putin har dock en förtjänst som han ska ha cred för, och det är att han försöker köra Russia First, precis som vi borde köra Sverige Först och EU Först. Vilket han har misslyckats med.

Nej Putin sätter inte Ryssland först utan snarare sina egna imperialistiska ambitioner.
Citera
2024-08-26, 08:50
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Undrar om Ukraina kommer få använda västvapen inne i Ryssland nu efter att de bombat ett hotell med journalister i där en brittisk journalist dog.

Borell är på gång. Tiden är mogen för att slå ut baser och militära installationer i Ryssland. Kostsamma och mycket kännbara förluster är ett språk som ryssen förstår och kommer att leda till fred.
Citera
2024-08-26, 09:00
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Det är inte utan man får lite Cronkite vibbar här, vlad har slutligen insett att det här kriget inte går att vinna Inte utan att man förstår domedagsstämningen i studion.
Ingen av propagandisterna i studion tycks reagera på den haltande logiken i grundpremissen för Vlads monolog:

Ryssland invaderade enligt diktator Putin Ukraina för att driva ut nazister. Vlad menar att det nu istället är ett krig där ”väst” (vad nu det diffusa begreppet ”väst” innebär) krigar mot rysk kultur och ryska värderingar.
Vlad säger i sin monolog att Ryssland måste vinna kriget.

Men hur ska Ryssland vinna ett krig mot ”väst” om ryska värderingar genom att ta över ett antal städer i östra Ukraina? Det är totalt ologiskt.
Citera
2024-08-26, 09:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Ukrainare skjuter ned kryssningsrobot med kulspruta? Måste vara väldigt svårt?

https://x.com/bayraktar_1love/status/1827964902281015683
Citera
2024-08-26, 09:35
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ukrainare skjuter ned kryssningsrobot med kulspruta? Måste vara väldigt svårt?

https://x.com/bayraktar_1love/status/1827964902281015683
Det var nog ren tur om det inte var en drönare?
Citera
2024-08-26, 09:42
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Det var nog ren tur om det inte var en drönare?

Jag tycker den flög lite för snabbt för att vara en drönare så då återstår tur.

Just det här systemet är uppbyggt för att skjuta ner moppedrönare, så jag kan tänka mig att operatören i fråga är laserfokuserad på den uppgiften. Sedan att det råkade handla om en missil och att han fick en träff är minst sagt imponerande, men å andra sidan jag tror inte det här kommer att återupprepas.
Citera
2024-08-26, 09:43
Medlem
lyktstolpes avatar
Ryzzarna bunkrar upp och kör all in 1 gång per 6'e vecka. Nu kan Ukraina ta det lugnt ett tag o fokusera på sitt igen.
Citera
2024-08-26, 10:00
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Borell är på gång. Tiden är mogen för att slå ut baser och militära installationer i Ryssland. Kostsamma och mycket kännbara förluster är ett språk som ryssen förstår och kommer att leda till fred.

Med vilken armé då? Tror inte europeiska delen av Nato har resurser för det om jag ska vara ärlig och tvekar på att USA har intresse.
Citera
2024-08-26, 10:03
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag tycker den flög lite för snabbt för att vara en drönare så då återstår tur.

Just det här systemet är uppbyggt för att skjuta ner moppedrönare, så jag kan tänka mig att operatören i fråga är laserfokuserad på den uppgiften. Sedan att det råkade handla om en missil och att han fick en träff är minst sagt imponerande, men å andra sidan jag tror inte det här kommer att återupprepas.
Det kan ha varit något annat som sköt ner missilen från ett annat håll som inte syns på kameran. Känns spontant svårt att tänka sig att det går att skjuta ner en missil med kulspruta.

Ps. Ordet ”åter” i återupprepa är redundant. Det räcker med ”upprepa”
Citera
2024-08-26, 10:03
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Med vilken armé då? Tror inte europeiska delen av Nato har resurser för det om jag ska vara ärlig och tvekar på att USA har intresse.

Varför blanda in armen eller Nato om vi kan låta civila fabriker bygga drönare och missiler som Ukraina kan använda. Pengarna finns, Ryssland lämnade dom på numera frysta bankkonton som vi kan disponera.
Citera
2024-08-26, 10:14
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
https://youtu.be/5k4hWLXIJQU?si=FBrj0HJ1RB2jZB0z
Vlad Solo

Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Ja, domedagstämningen verkar har bitit sig fast i studion vars syfte egentligen är att hylla KGB-Putins krig och lura ryska folket att Putin vinner över nazismen. Nu är det deppigt värre. Den nedbrytne och fallande propagandastjärnan har ingen glöd längre, ingen entusiasm och är helt ur form. Solovyov toppar sin show med beska nyheten att Telegrams VD Pavel Durov gripits och frågar retoriskt om någon varit ovetande att hela militären och regeringen använder Telegram.

Solovyov är svag och kan inte muntra upp de deprimerade gästerna i studion när han hyllar diktaturen i Ryssland (han glömde bort den ryska officiella lögnen att landet är en "demokrati" som leds av en "folkvald president" som fått "88% av rösterna") och drar igång en färglös rant om att utplåna europas huvudstäder, New York och Washington som svar på EU-toppens Borells senaste utspel. Han får även med att Zelenskyy är en "absolut Antikrist" och västvärlden satanister som för krig mot de ortodoxa ryssarna och ryska kulturen.

Den slagna och fallna propagandastjärnan Solovyov uppmanar desperat alla ryssar att ringa ett telefonnummer och ta värvning i ryska armén. Verkar som ingen ryss vill skriva på kontraktet trots enorma reklamkampanjer och utlovande om hutlösa summor till den som skriver på.
Reagerade på hur han säger att han vill ha en diktatur med sunt förnuft.
Vilka tragiska hjärntvättade människor som inte kommit längre i världen. Undrar om gamlingarna ens fattar vad WhatsApp och Youtube är för något. 🥴 Påminner om en deprimerad version av The Muppet Show.
Citera
2024-08-26, 10:32
Medlem
Ukrainsk drönare på väg mot Engels flygbas kraschar in i ett bostadshus.
Totalförstört en lägenhet och skadat en person.
Undrar om människorna i huset tycker att Putin är en bra kille som utsätter dem för detta.

https://x.com/bill_bull_bill/status/1827967290454704319
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in