2024-08-25, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Swedbank har ju så att man endast kan lägga tio tusen kronor en gång i veckan. Men att lägga alla hundra tusen kronor på banken samtidigt, hur gör man då? Det blir ju en tid att kunna lägga en gång i veckan. Man vill ju kanske lägga allt på en gång.

Hur gör man då?

Kan man bli förhörd och annat, som man undersöker vart pengarna kommer ifrån?
10 000 i veckan får du oftast utan problem
Men mer
Då är det kvitton som gäller
Annars får du köpa mat bensin med mera för pengarna
Be någon främling ta emot en tusenlapp i veckan kontant och Swisha och skriva du köpt eller sålt en cykel
Citera
2024-08-25, 21:51
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Swedbank har ju så att man endast kan lägga tio tusen kronor en gång i veckan. Men att lägga alla hundra tusen kronor på banken samtidigt, hur gör man då? Det blir ju en tid att kunna lägga en gång i veckan. Man vill ju kanske lägga allt på en gång.

Hur gör man då?

Vad kommer massan ifrån?
Citera
2024-08-25, 21:55
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Hur gör man då?

Klassisk pengatvätt. Köpa något med cash o sälja mot swish tex?

O sen klagar folk på att kontanter försvinner. Använder man kontanter ses man som kriminell...
Citera
2024-08-25, 22:00
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Klassisk pengatvätt. Köpa något med cash o sälja mot swish tex?

O sen klagar folk på att kontanter försvinner. Använder man kontanter ses man som kriminell...

Sånt där fungerar bara för folk med stabil inkomst. Går inte för fattighjon.
Citera
2024-08-25, 22:07
Medlem
Zionistreport97s avatar
Citat:

Hur gör man då?

Köp guld utomlands
Citera
2024-08-25, 22:08
Medlem
HanMedPinnens avatar
Men alltså rent konkret: finns det alltså inget sätt att spara pengar i kontanter? Om man sparar undan 10k i månaden några år eller fem, är man körd om man sen vill få in dem på någon bank då?

Finns det lagar mot att ha pengar (!) eller är det "bara" policy hos bankerna? Eller kan man bokföra sina tillgångar som privatperson på något sätt för att få det att funka?

Så många frågor!
Citera
2024-08-25, 22:16
Medlem
Jag sålde en bil för ett tag sedan. Fick då 155000 i kontanter. Gick till Swedbank och dom förklarade att alla deras kontor är kontantfria. Då lät jag mina barn och frugan sätta in 10000 i veckan på den automaten som finns i anslutning till banken. Den sköts inte av Swedbank utan av Loomis, detta på uppdrag av Swedbank. Det gick hur bra som helst. Tog lite tid men inga frågor eller nånting. Så prata med släkt och vänner så får du in pengarna på kontot.
Citera
2024-08-25, 22:35
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiruzz.
Jag sålde en bil för ett tag sedan. Fick då 155000 i kontanter. Gick till Swedbank och dom förklarade att alla deras kontor är kontantfria. Då lät jag mina barn och frugan sätta in 10000 i veckan på den automaten som finns i anslutning till banken. Den sköts inte av Swedbank utan av Loomis, detta på uppdrag av Swedbank. Det gick hur bra som helst. Tog lite tid men inga frågor eller nånting. Så prata med släkt och vänner så får du in pengarna på kontot.

Hur vet man att sedlarna inte är förfalskningar? Jag hade aldrig tagit emot så mycket kontanter. Dels pga jag inte vet hur våra sedlar ser ut o inte kan verifiera dem samt att man inte vill sälja till kriminella. Vad händer om de inte är nöjda med bilen?
Citera
2024-08-25, 22:35
Medlem
Sinraths avatar
Citat:

Hur gör man då?

Växla pengar med privatpersoner som tar emot dina kontanter och överför dom digitalt. Skriv kvitton med varje person på att du sålt något för det värde du fått in digitalt. Vill banken se vart pengarna kommer ifrån så visar du dina kvitton.

Ge en liten summa som tack för växlingen så får du lättare hjälp.
Citera
2024-08-25, 22:36
Medlem
Computerzs avatar
Du kan gå till ett växlingskontor ute i orten som inte ingår i en kedja. De kommer säkert att norpa 5-10% men då får du det insatt på kontot
Citera
2024-08-25, 22:53
Medlem
om dina nära ock kära börjar överföra 10 papp varje vecka till dig blir det nog oxå problem
Citera
2024-08-25, 22:58
Medlem
pMTqs avatar
Något ni verkar missa är att man kan ha flera bankkonton hos olika banker.
15k per bank per vecka och du kan lätt tömma flera hundra tusen om månaden om du nu sitter på såna mängder kontanter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in