2024-08-21, 17:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Du blandar ihop energikris med naturgas. Det är Energiewende som är orsaken. Dvs nerläggningen av all planerbar energi. Dvs samma som i Sverige.

Nej
Krisen uppstod efter sabotaget mot Nordstream och sanktionerna 2022
Innan dess var det ingen kris eftersom de importerade mängder av billig rysk gas.
De har inga andra vettiga alternativ till gasen sedan "energiwende".
Dyr LNG eller kol och det är inte tillräckligt.
Citera
2024-08-22, 08:54
Bannlyst
Why Ukraine is being blamed for Nord Stream: The 'official' investigation was always a sham
https://unherd.com/2024/08/why-ukraine-is-being-blamed-for-nord-stream/

...the Swedish authorities studiously did exactly nothing, only to then belatedly admit that it actually had no legal right to monopolise the information in the first place.
The Germans, for their part, were also supremely uninterested in figuring out who pulled off the worst act of industrial sabotage in living memory against their country.
Far easier, it seems, to calm one’s nerves with a distorting myth: it’s the Ukrainians’ fault that their country is destroyed; our choices had nothing to do with it; and besides, they were bad people who tricked us!

Västvärlden börjar i allt högre grad förstå vad det handlar om.
Citera
2024-08-22, 13:23
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illegitimatize
Why Ukraine is being blamed for Nord Stream: The 'official' investigation was always a sham
https://unherd.com/2024/08/why-ukraine-is-being-blamed-for-nord-stream/

...the Swedish authorities studiously did exactly nothing, only to then belatedly admit that it actually had no legal right to monopolise the information in the first place.
The Germans, for their part, were also supremely uninterested in figuring out who pulled off the worst act of industrial sabotage in living memory against their country.
Far easier, it seems, to calm one’s nerves with a distorting myth: it’s the Ukrainians’ fault that their country is destroyed; our choices had nothing to do with it; and besides, they were bad people who tricked us!

Västvärlden börjar i allt högre grad förstå vad det handlar om.
Synnerligen intressant när USA med hjälp av Sverige och Danmark spränger gasledningen till Tyskland, ledningen som försett Tysk industri med livsnödvändig energi.
Det finns tydligen ingen gräns för hur rutten man kan vara från USAs sida när man på detta sätt ekonomiskt och industriellt sänker sin egen vasallstat-handelspartner och hela Europa endast för att skada Ryssland.
Att Scholz sedan låtsas som ingenting och försöker lägga skulden på Ukraina tyder på att man har rejäla hållhakar på denne och/eller att han redan från början av sin politiska karriär värvats av USA för att vara en lydig marionett (som exempelvis Pål Jonsson), att jämföra med förrädare i andra bananrepubliker där USA spritt "demokrati och frihet" genom att tillsätta sina köpta förrädare (senast Marcos junior).
Citat:
Olaf knows, but we’ve got him by the balls and he’s keeping quiet.
Citat:
Western judgment mainly is not based on facts, but on systematic avoidance of facts. That’s the reason everyone is crying “Russian propaganda” every time western self-image is disturbed. It’s all governed by the premediated conviction that the West is good and Russia is evil.
Citat:
The rationale here is bluntly obvious: it would be awfully inconvenient if Germany, and the West, learned the true answer.
Citat:
When Germanys self inflicted deindustrialization gets to the point of public unrest, the message will be: our only option for survival is Russian gas.
Senast redigerad av RobbanUC 2024-08-22 kl. 14:19.
Citera
2024-08-22, 17:37
Bannlyst
The Truth About the Nord Stream Pipelines Comes Out
https://www.theamericanconservative.com/the-truth-about-the-nord-stream-pipelines-comes-out/
Who destroyed the Nord Stream pipelines? Germany has established that it was not Russia. Today’s proxy war is not worth the risk of a real war against a serious power armed with nuclear weapons. The Biden administration should be exiting, not sustaining the Russo–Ukrainian conflict.

Det var uppenbart för alla redan från början. Men jag gillar de här orden bättre:
Moreover, the war could have been easily avoided. Russia’s Vladimir Putin should not have invaded Moscow’s neighbor. Ukraine’s Volodymyr Zelensky could have pursued the peace policy on which he ran. The allies had no cause to expand NATO up to Russia’s borders or absorb Kiev into their sphere of interest. So many people have suffered for so little reason.
Citera
2024-08-25, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ryssland är ett land som utan att tveka spränger sin egen befolkning och dess bostäder i luften. Infrastruktur gör ingen skillnad för dem. Ja, det är sjukt. Den som fortfarande vägrar inse att det är såna sjuka grejer Ryssland håller på med, är den som är hjärntvättad.

Ryssarna sprängde också Kahkovka-dammen, som enligt dem själva är deras egna ryska infrastruktur.

Eller menar du att det var USA som sprängde den också? Snacka om att vara hjärntvättad!

Nu pratar vi om Nordstream.

Som är något helt annat. Här sprängde man en dämning också, allså i Sverige.

Men skillnad på att spränga en dämning, och att blåsa Stockholm C.

Så det där kan du sluta med. Dra orimliga jämförelser. Du är bara sur för att du gått runt och knutit näven i fickan och kallat Putin för Putler, och varit säker på att det är hans fel att det kostar 100kr för en dusch.

Man borde fan dra in varenda bistånd till Ukraina efter deras terrorattentat
Citera
2024-08-25, 07:35
Medlem
Citat:
"allt som sagts"? av vem då? anonyma internettroll? journalister utan källor? tyska åklagare med en agenda?

Men är du fanemig hög?

Du litar på media, du tar ditt vaccin, du biter på propagandan så hårt att du inte går att programmera om?

Seymore har också en bra artikel. USA, Norge och Ukraina gjorde det.

Ett attentat på europeisk mark med helt sjuka konsekvenser.

Det visar att skurkstaten är USA som har installerat Zelensky som deras lilla puppet.
Citera
2024-08-25, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Trots att det inte finns några som helst bevis på att Ukraina låg bakom sprängningen?

Gäsp…..

Det var Ryssland. Och om det inte var Ryssland utan någon annan så var det mycket bra. Mycket, mycket bra. Nu struntar vi i gasledningen, den är fullkomligt ointressant och fullkomligt irrelevant.
Citera
2024-08-25, 10:48
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Nu pratar vi om Nordstream.

Som är något helt annat. Här sprängde man en dämning också, allså i Sverige.

Men skillnad på att spränga en dämning, och att blåsa Stockholm C.

Så det där kan du sluta med. Dra orimliga jämförelser. Du är bara sur för att du gått runt och knutit näven i fickan och kallat Putin för Putler, och varit säker på att det är hans fel att det kostar 100kr för en dusch.

Nämen oj då, blev du kränkt bara för att ryssarna är sådana svin och det är så uppenbart att de spränger infrastruktur till höger och vänster, såväl dammen som sin egen gasledning!

Putler har jag aldrig kallat blekfisen för, jag brukar kalla hen för prutten.

Jag duschar i stort sett gratis, Hvergang, varje dag. Det gäller att redan från början ha valt rätt. Ganska enkelt.

Synd att inte pruttens klantarslen till dykare klarade av att spränga alla gasledningarna.

Energipriserna här i landet har vi för övrigt framförallt sossarna stöttade av miljömupparna att tacka för. Jävla idioter som stängde ner grundpelaren för vår välfärd.

Prutten sprängde gasledningen, det är lika uppenbart som självklart.
Citera
2024-08-25, 10:51
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Men är du fanemig hög?

Du litar på media, du tar ditt vaccin, du biter på propagandan så hårt att du inte går att programmera om?

Seymore har också en bra artikel. USA, Norge och Ukraina gjorde det.

Ett attentat på europeisk mark med helt sjuka konsekvenser.

Det visar att skurkstaten är USA som har installerat Zelensky som deras lilla puppet.

Ja, till skillnad från dig, som lever i fablernas värld, så lever jag i den reella världen.

Jag litar på sanningen, jag tar de vaccin som är säkra och som behövs, det gör alla sunda friska människor, propaganda slänger jag överbord, men jag förstår att det är din fasta punkt i tillvaron i fablernas värld.

Ukraina valde sin egen president. Och dom gjorde ett bra val. Snart finns inte ryssland längre. Snart heter det Ukraina, och då kommer de dela ut delarna av det gamla forna landet till de rättmätiga ägarna. Sverige kommer till sist att få allt det land som är rättmätigen vårat, t.ex.

Prutten är död, han vet bara inte om det än.
Citera
2024-08-25, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Trots att det inte finns några som helst bevis på att Ukraina låg bakom sprängningen?

Gäsp…..

Det var Ryssland. Och om det inte var Ryssland utan någon annan så var det mycket bra. Mycket, mycket bra. Nu struntar vi i gasledningen, den är fullkomligt ointressant och fullkomligt irrelevant.

Finns ju flera bevis?

De har ju till och med efterlyst en ukrainare. Dumjävel.
Citera
2024-08-25, 17:49
Medlem
Citat:
Ja, till skillnad från dig, som lever i fablernas värld, så lever jag i den reella världen.

Jag litar på sanningen, jag tar de vaccin som är säkra och som behövs, det gör alla sunda friska människor, propaganda slänger jag överbord, men jag förstår att det är din fasta punkt i tillvaron i fablernas värld.

Ukraina valde sin egen president. Och dom gjorde ett bra val. Snart finns inte ryssland längre. Snart heter det Ukraina, och då kommer de dela ut delarna av det gamla forna landet till de rättmätiga ägarna. Sverige kommer till sist att få allt det land som är rättmätigen vårat, t.ex.

Prutten är död, han vet bara inte om det än.

Nej du lever i den värld du blir berättad för dig. Dvs fabelns värld.

Du läser dig ju till det i media.

Man börjar fan seriöst fundera på hur hjärntvättad du är, om du inte till och med är ett litet propagandatroll.

Fan mycket ska man läsa innan ögonen faller ur
Citera
2024-08-25, 17:51
Medlem
Citat:

Nämen oj då, blev du kränkt bara för att ryssarna är sådana svin och det är så uppenbart att de spränger infrastruktur till höger och vänster, såväl dammen som sin egen gasledning!

Putler har jag aldrig kallat blekfisen för, jag brukar kalla hen för prutten.

Jag duschar i stort sett gratis, Hvergang, varje dag. Det gäller att redan från början ha valt rätt. Ganska enkelt.

Synd att inte pruttens klantarslen till dykare klarade av att spränga alla gasledningarna.

Energipriserna här i landet har vi för övrigt framförallt sossarna stöttade av miljömupparna att tacka för. Jävla idioter som stängde ner grundpelaren för vår välfärd.

Prutten sprängde gasledningen, det är lika uppenbart som självklart.

Hvergang? Liten freudan slip? Fungerade inte google translate helt där?

Det finns för övrigt bevis på att det var Ukraina som stod bak, med hjälp av Norge och USA. Så det där kan du hålla för dig själv så håller vi oss andra till fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in