2024-08-23, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cigge3
Vi får vänta och se och ta information om specialoperationen från bägge sidorna, du kan ha rätt vem vet?

Men informationen jag har tagit del av från Ryska västerlänska källor scott Ritter Douglas macgregor pekar för en Rysk seger och att ukraina slutar att existera som land.

Eftersom du använder källor som rapar Kreml propaganda så kommer du bli besviken.
Citera
2024-08-23, 18:42
Medlem
Även ryska oligarker och tystlåtna "politiker" ser att det går åt skogen militärt, soldaterna och officerarna kommer hem i säckar, och ekonomin faller sakta men säkert.

Någon gång under 2025 avlägsnar man Putin. Men jag tror inte det blir en "ursäkt" utan man sänder ut fredstrevare om att det "egentligen" var Putins fel från början till slut.

Det blir en mycket komplicerad process.

Jag tror man fängslar Putin. Däremot straffar man inte hororna Peskov och Zhakarova, dessa är ju bara talespersoner. Lavrov får pension på grund av ålder.
Den nye försvarsministern är civil och kan bli den man skjutsar till makten. Medjeved får sjukpension innan han super ihjäl sig.

Jag tror faktiskt att omvärlden inte nöjder sig med avlägsnandet, Ryssland måste lämna ockuperade områden. De skyldiga slipper domstolen i Haag. Ryssland står med skammen.
Citera
2024-08-23, 18:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Eftersom du använder källor som rapar Kreml propaganda så kommer du bli besviken.

2023 skulle Ukraina ha vunnit kriget enligt Paasikivi, den "expert" som anlitades flitigast av svenska medier.
Citera
2024-08-23, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ett exempel är att hans konklusioner är helt omätbara. Eller har jag missat något i dem? Hur skulle hans konklusion kunna vara fel, vad skulle då hända i Ryssland på låt oss säga 6-12 månaders sikt? Notera, som påverkar kriget. Detta är ju en tråd om kriget, inte om att någon babushka får sämre ålderdomsvård.

Bloggs analyserar siffror. Om siffrorna ändras så ändras ju utfallet eller hur?
Citera
2024-08-23, 18:45
Medlem
Cigge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
Du tror alltså på riktigt att Ryssland kan förgöra USA? Du är totalt vanställd.

Om du tar missiler som färdas i hyperzonisk hastighet så har Ryssland dem i serieproduktion och usa misslyckas i deras försök med deras missiler.

Usa hade en bra militär på 80 talet, nu är de längt efter vilket natos krig i ukraina visar.
Citera
Medlem
fuskas avatar
https://www.forbes.com/sites/paulroderickgregory/2014/05/05/putins-human-rights-council-accidentally-posts-real-crimean-election-results-only-15-voted-for-annex ation/

Har någon postat det här om att Ryssland råkar avslöja sitt egna valfusk i Krim?

Om inte, ha så trevligt läsning.
Citera
Medlem
Citat:
Ukraina/Nato hade mål de ville uppnå vilket alla misslyckades vilket zelensky nu förstått därav hans VI MÅSTE HA FRED SNABBT.

Sen finns det en till sak som Nato/ukraina missat, Rysslands försvarspakt med NK. Ryssland har nu blivit attackerat och försvarspakten säger att NK måste bistå Ryssland.

Alla verkar ha missat det?

Du verkar inte förstå hur en försvarspakt fungerar. Om du anfaller någon och de slår tillbaka så är det inte du som är i försvarsställning. Ingen allierad skulle tolka det som att du blivit anfallen.
Citera
2024-08-23, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
2023 skulle Ukraina ha vunnit kriget enligt Paasikivi, den "expert" som anlitades flitigast av svenska medier.

I mars 2022 skulle Ryssland ha vunnit enligt alla de som nämndes i inlägget jag svarade på tidigare.
Citera
2024-08-23, 18:47
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Världen kommer tvinga ryssland. Betalar de inte får de sanktioner på sig. Du kan inte vägra göra något bara för att du inte vill om du inte vill få ekonomiska problem. Och det är fler ansvariga än bara Putin. Så som Militärer och Propagandister.

Så det blir invasion av Ryssland.

Jag är med på det.
Citera
2024-08-23, 18:48
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Klart de gör. Här är ett nyligt exempel: https://www.themoscowtimes.com/2024/08/16/russia-says-ukraine-struck-shopping-mall-in-occupied-donetsk-a86046

Men vi som civila i väst får oftast inte informationsunderlag nog för att kunna förstå helt varför? Var där ryska soldater/materiel där inne? Dåliga underrättelser? Robotar som missar?

Före 2022-invasionen var där helt klart inslag av terrorbombning också från Ukraina och kanske, men inte nödvändigtvis beordrat av regeringen.
Läser du din egen länk?
"Russia says", "A crowded shopping mall in the Russian-occupied Ukrainian city of Donetsk caught fire after alleged Ukrainian shelling on Friday." Eller är allt sanning i din värld om Ryssland påstår något?
Vad är det för inslag av ukrainsk terror pre-2022 menar du?
Citera
2024-08-23, 18:48
Medlem
Citat:
Det cirkulerar lite info att Ryssland kommer kärnvapenbomba ett land i Europa (inte ukraina) och om usa svarar då förgörs Usa.

Svammel? inte vet jag men jag personligen tycker det är ett bra chickenrace.

Trams är det i alla fall. Om nu inte Ryssarna vill begå kollektivt självmord så klart.
Citera
2024-08-23, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Så det blir invasion av Ryssland.

Jag är med på det.

Varför skulle det bli en invasion av Ryssland? Sanktioner kan man ha på avstånd. Ryssen kommer aldrig kunna handla med ett enda land som har handelsförbindelser med västvärlden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in