2024-08-23, 15:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
F har själv sagt att amning avslutades när barnen var några månader för att det inte fungerade

Ingen aning om hur hon gjort, men det är absolut inte "peddigt" att amma länge som din polare säger. Snarare visar det på sunt förnuft hos mamman som ammar länge.
2024-08-23, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ingen aning om hur hon gjort, men det är absolut inte "peddigt" att amma länge som din polare säger. Snarare visar det på sunt förnuft hos mamman som ammar länge.
Hon har berättat gång på gång att hon inte kunde amma efter att barnen var några månader , är ju lite klädsamt att utgå från fakta innan man ställer frågor till AI
2024-08-23, 16:00
Medlem
Citat:
Ja och det blir så för att mamman helt enkelt inte orkar amma och ger ersättning istället.

Att amma länge tyder på att föräldern bryr sig om sitt barn, eftersom det bara för med sig fördelar med avseende på barnets hälsa och emotionella trygghet. Även i förskoleåldern. Det är inget konstigt alls, utan tyder på att mamman på riktigt är mån om sitt barn och dess hälsa.

Har du ammat? Är du en kvinna som var ”lat” eller kämpade du i månader med mjölkstockningar, kanske feber, liten produktion och bebis som inte blev mätt och tillslut slutade amma med stor sorg, kanske känsla av ”misslyckande” för du ville verkligen? Men insåg det var det bästa för dig och barnet. Eller har du haft mjölkflöde i massor men kanske ett barn som kring 7-8-9 månader själv väljer att sluta? Verkar inte så, tror faktiskt du har noll direkt egen erfarenhet, rätt säker att du inte är kvinna bakom ditt namn. Men återigen ska du tycka massa saker och det om kvinnor som lata, åter nedlåtande generaliserande. Och visa forskning som inte ens är relevant utifrån varför man reagerar i det här fallet, om det nu stämmer.
2024-08-23, 16:04
Medlem
F ljög när hon sa att hon inte visste vem kvinnan EP som talade före henne på mötet, hon har kontakt på tiktok med henne
2024-08-23, 16:11
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Om Fia frågar vad är klockan och får svar nu ska jag gå hem.

Du menar då hon fått ett svar?

Visst hon fick ett svar, men inte svar på frågan. Enligt mig att svara på något annat än det som efterfrågats är samma sak som inget svar.

Nej jag menar det jag skriver, du behöver inte göra egna tolkningar.
När du använder utryck som "du tänker" eller "då menar du" etc, så är det vad som kallas en halmdocka (https://sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka), vanligt argumentationsfel folk tar till när de inte klarar av att bemöta det faktiska argumentet.

Du kan läsa om mitt svar igen, så framgår det tydligt vad jag menar.
Men i kort, om Fia frågar om ett möte, får som svar att hon kan få ett möte på villkoret att hon inte spelar in, då har hon fått ett svar. Att hon inte är nöjd med svaret, eller huruvida det är lagligt att spela in eller inte, är således inte irrelevant för argumentet Fia förde fram, att de inte skulle svarat henne på över 4 år. Det påståendet går inte att tolka på annat sätt än lögn.

Citat:
Såklart du kritiserar du är en del av problemet och systemet. Du hejar på pedofiler och hotar dina egna barn.

Nu var din anklagelse att jag skulle uttryckt mig nedvärderande mot kvinnor, att kritisera en person innebär inte att man automatiskt är nedvärderande mot ett helt kön, det har jag aldrig gjort och om du anser jag har gjort det får du vänligen citera när jag skulle gjort det så kommer jag bemöta det.

Hade du något mer svar på det eller ville du bara komma med personangrepp?
2024-08-23, 16:11
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetteBoop
Har du ammat? Är du en kvinna som var ”lat” eller kämpade du i månader med mjölkstockningar, kanske feber, liten produktion och bebis som inte blev mätt och tillslut slutade amma med stor sorg, kanske känsla av ”misslyckande” för du ville verkligen? Men insåg det var det bästa för dig och barnet. Eller har du haft mjölkflöde i massor men kanske ett barn som kring 7-8-9 månader själv väljer att sluta? Verkar inte så, tror faktiskt du har noll direkt egen erfarenhet, rätt säker att du inte är kvinna bakom ditt namn. Men återigen ska du tycka massa saker och det om kvinnor som lata, åter nedlåtande generaliserande. Och visa forskning som inte ens är relevant utifrån varför man reagerar i det här fallet, om det nu stämmer.

Jag nedvärderar inte kvinnor som inte ammar. Det var inte det som var frågan. Nu var frågan om kvinnor som ammar länge och din polare sa att det var "peddigt". Hur nu i hela fridens namn den logiken går ihop. Jag förstår mycket väl att amning är jobbigt, men frågan handlade om det var "peddigt" att amma länge och nej det är det inte. Det är klokt att göra så för den mamman som orkar det.

Ju längre en mamma orkar amma desto bättre för barnets hälsa. Det finns inga nackdelar med det. Bara fördelar.

Tyvärr är många av dagens mammor är lata och har blivit lata pga alla ersättningsprodukter som finns att köpa. Det är dock inte pappan som har bröstmjölken, utan den är det mamman som sitter på den äkta varan hur man än vrider och vänder på det. Om man tycker amning är jobbigt i sig finns det ju pumpar för ändamålet.
2024-08-23, 16:12
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
F ljög när hon sa att hon inte visste vem kvinnan EP som talade före henne på mötet, hon har kontakt på tiktok med henne

Haha ja, man kan ju se att hon kommenterat på hennes videos typ 10 timmar innan mötet.
2024-08-23, 16:15
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ingenstans finns det uppgifter som styrker annat än att det är pappan som är pedofilen. Är det ditt jobb att skydda pedofiler?

Finns inga uppgifter som styrker något kring detta, båda föräldrarna anklagar varandra som den skyldiga för de sexuella övergreppen. Att det skett någonting som orsakat barnens icke åldersadekvata sexuella beteende är det som står, sen skyller båda föräldrarna på varandra.

Kan vara pappan, kan vara Fia, eller båda. Vänligen referera till dina påstådda uppgifter om du ska komma med ett sådant påstående.
2024-08-23, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Haha ja, man kan ju se att hon kommenterat på hennes videos typ 10 timmar innan mötet.
Precis , fattade hon inte att massor av människor skulle kolla upp vem EP var och se kommentarerna , skulle inte förvåna om det tom var F som sa att EP kunde gå dit och tala .
Denne EP hade tydligen med sig familjens kanin på skolavslutning, badar den havet osv ..
2024-08-23, 16:19
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Du förstår, men socialtjänst trollet du pratar med vill inte förstå. Hon vill leta fel när hon inte hotar sina barn och skyddar pedofiler

Varenda person i denna tråd som kritiserat Fias galenskaper har du gått in och lusläst deras hela posthistorik här på flashback för att... leta fel, sluta vara en hycklare.

Vilken pedofil ska jag ha "skyddat", på vilket sätt "skyddar" jag hen, och kan du vänligen citera när jag skulle gjort detta?

Personen du svarar på, han har dock försvarat pedofiler flertalet gånger i tråden, men det är väl inga problem så länge han håller med dig i ditt nonsens?
2024-08-23, 16:29
Avslutad
Citat:

Även om det inte finns nån som helst mjölk med i bilden? Ok, vi säger så.
2024-08-23, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Även om det inte finns nån som helst mjölk med i bilden? Ok, vi säger så.
Undrar vad ChatGPT säger om amning i år utan att det finns mjölk.
Nu tror jag iof att det där med amningen mest är någon form av rykte med tveksam substans

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in