Citat:
Ursprungligen postat av
dart100
Hur klarar lärarar av att arbeta seriöst och då framförallt manliga som är hetero när många tjejer/tonåringar springer runt halvnakna och visar framförallt brösten i mini linnen och mini kjolar.
Det måste vara jätte jobbigt att försöka fokusera på det man ska lära ut när dom sitter och visar brösten hela tiden.
Jag skulle aldrig klara av ett sånt jobb man är väl inte mer än man däremot skulle jag givetvis aldrig ha sex med nån minderårig men ögon har man att se med och det är inte olagligt att titta.
Senast i dag kom 2 st tonårs tjejer och gick med jätte små linnen som kasat ner så att man såg hela brösten på dom men dom gjorde ingen ansats till att vilja dra upp sina linnen utan gick vidare och skrattade.
Ni manliga hetero lärare får jätte gärna svara men alla andra är åxå välkommna att svara.
Jag hoppas att jag lagt det i rätt forum annars får admin rätta mig.
En del är att man lär sig att förstå att det är barn, umgås man med dem under en längre tid så förstår man det.
Sen är den yrkesroll man har och den relationen man har som lärare.
Själv har jag varit ungdomsledare i en organisation sen yngre tonåren, var ca 4-5 år äldre en de jag var ledare för.
Nu drygt 40år senare så inser man vad den relationen innebär. När jag träffar på några av mina ungdommar så ser jag de fortfarande som mina ungdommar och skulle aldrig tänka en sexuell relation med dem. Trotts att idag är de älsta både mor och far föräldrar.
Så är man sund i huvudet och förstår sin yrkesroll så blir det inga bekymmer.
Kan bli lite tokigt i vissa situationer som den komvuxläraren som när en elev som var äldre en sig själv flörtade på krogen.
Eller som jag fick förklara för min flickvän varför det kuuunde komma fram yngre damer som gav mig en kram(Då var jag drygt 20 och de i gymnasieåldern). Skapar man en vuxen/barn relation så sitter de kvar även i vuxen ålder.