varför skulle det vara svårt? Jag är hantverkare 40+ och kommer hem till familjer med barn i tonåren där de springer runt i underkläder eller även topless.. dom är barn.. alternativt unga vuxna som kunde vara mina egna barn. finns inget intressant med deras kroppar i mina ögon. skäms lite för deras skull om de råkar gå förbi mig i lite för lite kläder.
Exakt.
Inte hantverkare eller skolpersonal men inom min yrkeskategori har jag haft hundratals, kanske tusentalet, barn o unga av det motsatta könet att göra med.
(Sjukvårdspersonal inom Psyk, inkl bup)
Ungefär i din ålder, också egna barn/döttrar.
Jag finner det mycket märkligt att så många, om de nu faktiskt uttrycker sina sanna tankar när de skriver i trådar som denna, inte kan skilja mellan sak o person.
Skilja mellan en viss typ av relation, eller ingen relation alls o en osund relation.
Att sexualisera barn eller unga flickor o det är ganska sorgligt, för många som jag haft hand om, har blivit utnyttja sexuellt av illasinnade män som de litade på.
Förekommer självklart att pojkar blivit/blir det av kvinnor, absolut, så det är inte 'gubbsjuka' enbart.
Alla män, o kvinnor, antar jag, kan se en yngre människa o uppskatta denna eller dennes visuella skönhet såväl som den inre skönheten - o bara lämna det där - utan några märkvärdiga, olämpliga fantasier.
För jag ser hur illa det kan bli, ofta, det är för mig obegripligt hur somliga saknar de mest basala o självförklarande moraler o principer - att man inte behandlar andra människor dåligt, utnyttjar dem eller låtsas vara snälla.
Särskilt när det är barn o ungdomar inblandade, men även tex åldringar som på sina sätt också kan sakna erforderliga fattningsförmågor =/
Senast redigerad av -Andreas- 2024-08-22 kl. 21:34.
Hur klarar lärarar av att arbeta seriöst och då framförallt manliga som är hetero när många tjejer/tonåringar springer runt halvnakna och visar framförallt brösten i mini linnen och mini kjolar.
Det måste vara jätte jobbigt att försöka fokusera på det man ska lära ut när dom sitter och visar brösten hela tiden.
Jag skulle aldrig klara av ett sånt jobb man är väl inte mer än man däremot skulle jag givetvis aldrig ha sex med nån minderårig men ögon har man att se med och det är inte olagligt att titta.
Senast i dag kom 2 st tonårs tjejer och gick med jätte små linnen som kasat ner så att man såg hela brösten på dom men dom gjorde ingen ansats till att vilja dra upp sina linnen utan gick vidare och skrattade.
Ni manliga hetero lärare får jätte gärna svara men alla andra är åxå välkommna att svara.
Jag hoppas att jag lagt det i rätt forum annars får admin rätta mig.
För att människor i allmänhet inte har din hjärna. Lättklädda lärare kan däremot vara sjukt distraherande.
Tonåringar var öppnar sin mun säger aldrig något som får en att tänka wow.
Men då vet du ju. Visst, man badade topless på 80-talet men man gick inte runt som en porrstjärna i skolan. Inte där jag gick i alla fall, vilket var en av Sveriges större städer.
Men då vet du ju. Visst, man badade topless på 80-talet men man gick inte runt som en porrstjärna i skolan. Inte där jag gick i alla fall, vilket var en av Sveriges större städer.
Nej det var inte vanligt. Men ingen blev hemskickad bgr av kläder. Det är ren lögn.
Det är väl därför muslimer vill att kvinnor ska ha burka.
Litar inte på att män kan behärska sig.
I västerlandet har man ibland skoluniformer på flickor av samma skäl.
Är man professionell bör kunna klara av frestelser.
Hur klarar lärarar av att arbeta seriöst och då framförallt manliga som är hetero när många tjejer/tonåringar springer runt halvnakna och visar framförallt brösten i mini linnen och mini kjolar.
Det måste vara jätte jobbigt att försöka fokusera på det man ska lära ut när dom sitter och visar brösten hela tiden.
Jag skulle aldrig klara av ett sånt jobb man är väl inte mer än man däremot skulle jag givetvis aldrig ha sex med nån minderårig men ögon har man att se med och det är inte olagligt att titta.
Senast i dag kom 2 st tonårs tjejer och gick med jätte små linnen som kasat ner så att man såg hela brösten på dom men dom gjorde ingen ansats till att vilja dra upp sina linnen utan gick vidare och skrattade.
Ni manliga hetero lärare får jätte gärna svara men alla andra är åxå välkommna att svara.
Jag hoppas att jag lagt det i rätt forum annars får admin rätta mig.
Hade en lärare som alltid glodde på mina bröst. Hade vanliga tröjor. Kändes jätteonehagligt, speciellt på ett utvecklingssamtal. Oproffsigt måste jag säga. Jag var 16 år och var fullvuxen.
Är nog ett ett större problem för jämnåriga killar i klassen, som vuxen dras man oftast till folk i ens egen ålder. En trettonåring med nerkasat linne är bara en liten barnslig tjej som visar fett/hud. Man kan tycka att de har gulligt linne/fin kort kjol, men inte mer än så. Hoppas och tror att få lärare blir kåta av det, själva skolmiljön inbjuder inte heller till sådana tankar, då man ju ska fokusera på ämnet.
Hade en lärare som alltid glodde på mina bröst. Hade vanliga tröjor. Kändes jätteonehagligt, speciellt på ett utvecklingssamtal. Oproffsigt måste jag säga. Jag var 16 år och var fullvuxen.
Dessa pedofiltrådar blir allt mer vanligt här. I Vad håller somliga män på med ? Nej och åter nej det är inte normalt att tända på små tonåringar oavsett hur kurviga, stora bröst osv dessa har. Lägg ner nu gubbjävlar. Låt tonåringarna ha sin normala uppväxt utan vuxnas sexuella störningar.