2024-08-22, 03:46
Medlem
Han låg bakom mordet på Veronica och hennes granne. Han lejde en person att utföra morden när han var på hotellet.

Han mördade sin fru/flickvän när de var i Thailand på semester och han mutade sig fri om jag kommer ihåg rätt. Det blev ingen rättegång utan det saknades bevis för att han skulle mördat henne, menade polisen.

Han skaffade sig en ny fru i London efter det. Hade man vetat att han var utanför Kina så hade man kunnat lyst honom och fått han till Sverige.

Jag får det till tre mord och de hände inte i Kina så jag förstår inte varför han sitter häktad om han nu gör det för att bli utlämnad.
Citera
2024-08-22, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Han låg bakom mordet på Veronica och hennes granne. Han lejde en person att utföra morden när han var på hotellet.

Han mördade sin fru/flickvän när de var i Thailand på semester och han mutade sig fri om jag kommer ihåg rätt. Det blev ingen rättegång utan det saknades bevis för att han skulle mördat henne, menade polisen.

Han skaffade sig en ny fru i London efter det. Hade man vetat att han var utanför Kina så hade man kunnat lyst honom och fått han till Sverige.

Jag får det till tre mord och de hände inte i Kina så jag förstår inte varför han sitter häktad om han nu gör det för att bli utlämnad.

När det gäller Kina är det bra att ifrågasätta alternativa motiv. Någon har tryckt på helt klart. Kanske går Lin Yous mordturné djupare, att han blivit en börda i internationella sammanhang?

Tidigare var jag inne på om hans syster spelat ut honom för att ta över hela multimiljardär familjeföretaget ”Wanda” själv. Det ska vara ett av de rikaste företagen i Kina.

Alternativt om mördade Lin Lins pappa, tillika anställd inom utrikesdepartementet, även drivit sin mördade dotters ärende i Kina mot honom?

Någon vill nu ge honom livstid och se honom inför lås och bom.

Än så länge är det 3 mord som blivit kända genom V fallet. Det går inte att utesluta att det finns fler dåliga kvinnoaffärer knutna till honom.
Citera
2024-08-22, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Såg att kinesiska polisen vill ta del av den svenska utredningen, men att allas vårt heliga orakel GW menar på att det inte kommer gå eftersom han riskerar dödsstraff, och det har han förmodligen rätt i, GW. Men å andra sidan är ju det mesta offentlig information nu, så det är ju bara för någon på t.ex. kinesiska ambassaden att begära ut all information de vill ha.
Bra poäng.

Men då får man väl gå till arkiven på något sätt för det vanliga offentliga sparas väl bara 5 år?
Citera
2024-08-22, 09:32
Medlem
Citat:
Vilket London Mord?
Mord thailand
Gripen london
Citera
2024-08-22, 09:41
Medlem
Är det någon som har och kan dela FUP?

Vad jag kan se är det
Göreborgs tingsrätt
TR-B 3104-03
Senast redigerad av viperstyle 2024-08-22 kl. 09:45.
Citera
2024-08-22, 14:31
Avslutad
Citat:

Varför mördades grannen?
Citera
2024-08-22, 14:35
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientology
Sista ordet verkar inte vara sagt än
https://www.femina.se/samhalle/darfor-ar-mordet-pa-veronica-lin-fortfarande-aktuellt/8034851
https://www.allas.se/samhalle/ny-dokumentar-om-mordet-pa-veronica-lin/8020866
Ett avsnitt kvar av den spännande och välgjorda dokumentären om Veronica och den kinesiske miljonären https://www.svtplay.se/veronica-och-den-kinesiske-miljonaren

Mord Veronica Lin & Qingzhong Tang FUP OCR.pdf
https://anonfiles.com/f188X8C5v1/Mord_Veronica_Lin_Qingzhong_TangFUP_OCR_pdf
Sökbar FUP 1771 sid 323 mb
Har du kvar FUP?
Citera
2024-08-22, 15:03
Medlem
lunarluddes avatar
Hade missat det här fallet totalt, fick höra talas om det först igår när jag såg Veckan med Camilla och Leif GW.

Kinesen hade extrem tur, om inte rättegången hade behövts tas om och han blev dömd, tror ni hovrätten ändå hade satt fast samma dom? dvs frikänd?

Såg att en dokumentär om fallet finns på SVT, blir att se den då jag hört gott om den.
Citera
2024-08-22, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sar.Kast
Nytt? Serien är producerad -21

Med ny info betyder att man lägger till info som inte fanns innan......
Citera
2024-08-23, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Varför mördades grannen?

Kolla dokumentären på Svt play så kommer du att förstå.

https://www.svtplay.se/veronica-och-den-kinesiske-miljonaren
Citera
2024-08-23, 01:52
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Kolla dokumentären på Svt play så kommer du att förstå.

https://www.svtplay.se/veronica-och-den-kinesiske-miljonaren

Citat:
RÄTTIGHETER

Kan bara ses i Sverige

Vill någon annan svara?
Citera
2024-08-23, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Vill någon annan svara?

Ja alltså Tang och hans lägenhet var helt centrala i mordplanen. Personen som mördade V behövde Tang och hans lägenhet för att dels lura in V i den och mörda ostört samt ge Tang skulden.

Tangs lägenhet låg precis i våningen under den lägenheten V bodde med sina föräldrar i och V bruka hjälpa Tang med språket, översätta mm så de var bekanta, vilket Lin You visste.

Polisen trodde att hon blev inlurad i sovrummet som låg direkt innanför hallen av mördaren ev i förevändningen att Tang låg där skadad/sjuk och behövde akut hjälp.

Tror den kinesiske hitmannen (Huang) tar kontakt med Tang dagen innan V mördas på kvällen och mördar honom samt begraver honom under natten och städar den blodiga lägenheten. Det var brutalt, många skador på kroppen så han har nog kämpat för sitt liv och mördaren ska tydligen också avlägsnat alla ”igenkänningskroppsdelar” (fingerblommor och tänder typ).

Polisen hitta Veronica i lägenheten tack vare att de pinga hennes mobil som var igång.

Tangs mobil kunde de se rörde sig söderöver och pingades neråt Halland innan det upphörde.

Via de rättstekniska blodanalyserna kunde polisen senare konstatera att den döde var Tang och att han hade mördats innan V.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in