2024-08-21, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Undrar hur många ggr i denna tråd man kan skriva ”komma för nära sanningen” 🤣🤣

Det verkar sannerligen vara ett populärt uttryck i denna tråd 🤔🤔🤔
2024-08-21, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Japp, där fick vi svaret🤣🤣🤣 det brann till rejält i synapserna på "kurre"🤣🤣🤣(varför bry sig om det inte stämmer kan man ju tycka).

Som sagt jag som står på tur (har inte läst än men ser att det är adresserat till mig) verkar som om vi har trampat på massa tår, upsi🫣🤭

Den så falska storyn J la upp nyligen där hon betonar hur duktig avkomman är på att göra såååå god mat (sallad med någon protein eller ost), hon kanske är duktig spelar mindre roll i sammanhanget när man ljuger så friskt och det förlåter folk inte lika lätt när sanningen uppdagas. Det kommer göra allt i sin makt för att så inte blir fallet.

Det är så tydligt vart storyn är riktad,
här kan vi prata om falskhet.
Med ett obehagligt falskt leende med hat i ögonen, skitläskigt😳, tycker verkligen synd om alla som hamnar i deras falska klor, bokstavligt talat klor, ryser!

Till N och J, lägg korten på bordet
istället för att läsa här!!!
Don't get it twisted!

Ja de va verkligen ilska & något maniskt i den blicken😳 sjukt läbbiga människor!
Tycker du skriver väldigt bra kring allt!!
2024-08-21, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jotack
Det verkar sannerligen vara ett populärt uttryck i denna tråd 🤔🤔🤔
Oh jaa 😁
För att inte glömma ”öm tå” också !!
Senast redigerad av HungerCut 2024-08-21 kl. 22:00.
2024-08-21, 21:24
Medlem
Citat:
Japp, där fick vi svaret🤣🤣🤣 det brann till rejält i synapserna på "kurre"🤣🤣🤣(varför bry sig om det inte stämmer kan man ju tycka).

Som sagt jag som står på tur (har inte läst än men ser att det är adresserat till mig) verkar som om vi har trampat på massa tår, upsi🫣🤭

Den så falska storyn J la upp nyligen där hon betonar hur duktig avkomman är på att göra såååå god mat (sallad med någon protein eller ost), hon kanske är duktig spelar mindre roll i sammanhanget när man ljuger så friskt och det förlåter folk inte lika lätt när sanningen uppdagas. Det kommer göra allt i sin makt för att så inte blir fallet.

Med ett obehagligt falskt leende med hat i ögonen, skitläskigt😳, tycker verkligen synd om alla som hamnar i deras falska klor, bokstavligt talat klor, ryser!

Don't get it twisted!
Wow alltså !!
2024-08-21, 22:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Å du kallar andra för kurator å massa annat trams? 🤣
Du är underbar ju haha
Trams undrar om du pratar om dig själv nu ? Mer egenkär människa får man leta efter som inte själv inser sina brister utan hoppar på enskilda personer här inne . Med all rätt att dom svarar tillbaka med samma mynt

Undrar oxå igen varför du stannar kvar i tråden då du stör dej av våra diskussioner, el svar mm
Är det av ren nyfikenhet el ?
2024-08-21, 22:35
Medlem
amiliasharborstes avatar
Ska dom inte rätta till ”banden” på vagnen? Kuddarna ska ju sitta över axlarna inte vid sidan om huvudet.. 😂 (J’s story)
Brukar finnas två ”hål” att dra igenom dynan, så att kuddarna hamnar lägre..
2024-08-21, 22:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Tycker oxå deras relation är ganska weird.
Hon behandlar N som att hon är 8 år gammal typ. Hade fått panik & känt mig instängd av en sån relation. Typ nån story för nån dag sen när N hade lagat mat ”ååh nu har N gjort SÅN god lunch här till mig. Du är så duktig på att laga mat N verkligen, det ska bli så så gott”. Hon är 25 år, de flesta kan laga nån slags mat i den åldern.

Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Som ni skriver.
N & J kontakt känns verkligen inte särskilt sund. En mycket märklig mor dotter relation där N ej behandlas som en vuxen självständig individ och J är som om hon stannat vid 20. Man ser heller aldrig några "vänninor"/"vänner" till J, förutom de närmaste i familjen.
N säger själv i den 1:a intervjun med M på YT att "Jag och mamma har en konstig relation, eller den är väldigt speciell".🫣

J med sin dotter upplevs också som väldigt konstlade/icke så äkta, ärliga personer på SM, vilket märks tydligt och att J dessutom tar över N mammaroll medan dottern putar, poserar, reser, partajar & sover ruset av sig gör ju inte saken bättre.

Citat:
Denna tanke har slagit mig flera gånger, att något står inte rätt till, deras emotionella ålder stämmer inte, varken på mor eller dotter. Väldigt viktigt hur andra ser dom, viktigare än sanning, även det ett narcissistiskt drag. Undrar hur det är med N's mormor. Som sagt, att ha god en relation med föräldrar och familj är ok. Det osunda är snarare att de inte har förmågan att sätta gränser. Jag reagerade starkt på senaste poddavsnittet där J flyttade hem till "sin mamma" och lämnade sin familj i flera månader, hennes egna ord, hon t om sa *vem gör ens så?!
Man såg (kollade på yt) och hörde att det hade nog satt sina spår i N. Som sagt håller med dig i mycket.

Citat:
Kan inte va hälsosamt att försöka vrida & gaslighta folk på de sättet.
Många av oss är ju överens, något är skumt & beteendet som finns är extremt konstigt, kommer med olika historier hela tiden medan enligt få så är de alla andra, tror inte någon försvarar random personer på ett sådant sätt 😅
Håller helt med i det ni skriver ,bra sammanfattat allihopa 🦶👍
2024-08-21, 22:40
Avstängd
Citat:

Don't get it twisted!
Är fler i denna fam som sitter här inne och läser allt !!!
2024-08-21, 22:49
Medlem
Citat:
Ja de va verkligen ilska & något maniskt i den blicken😳 sjukt läbbiga människor!
Tycker du skriver väldigt bra kring allt!!

Tack, tycker detsamma!
Du skriver ofta det jag tänker och ser.

Finns fler här inne som gjorde och gör, tills gaslightaren började med sitt otrevliga dryga mobbande sätt att svara på.

Jag läste väldigt länge utan att skriva. Det var de fula personangreppen mot bla Millan och Hulken som fick mig att reagera. Då kom du in som en frisk fläkt och stod på dig mot lögnerna som bara blev värre och värre.

När det sen kom in folk här och ber
oss att inte adressera gaslightaren.
Då kunde jag inte vara tyst längre!
Är ju precis det hen vill, att folk ska tystna!!

Så länge de inte säger varför det gjorts otaliga anmälningar mot lilla C's pappa utan en förklaring. Men att hota och hata honom, allt och alla går tydligen bra.

Då får de faktiskt hacka i sig att folk tycker att något inte stämmer när de undanhåller "sanningen" som de lovat länge att komma ut med.

Därefter fortsätter de med ett poddnamn som insinuerar att nu äntligen ska vi få veta vad som fick dom att agera som de gjort. Nej då ska vi lyssna på deras livs story, alltså på riktigt???🙄😴
"Troll spricker i ljuset!"
2024-08-21, 22:51
Medlem
Citat:
Skulle mer klassa de som en vänskapsrelation än en mor - dotter. Absolut kan man vara vän med sina föräldrar men man får ju dra en gräns någonstans för vem som ska ha ansvar för vad. Bara allt i den relationen känns överdrivet & det är inte konstigt att N aldrig växer upp när hon blir söndercurlad av sin mamma.
Såg dessutom att J lagt ut nu att hon inte är sjukskriven utan jobbar. Ännu en lögn?

Ja, håller helt med. N & J saknar helt förmågan att förstå var normala gränser går. De är helt dyslektiska inför det.
Det är som att J lever via N på något sätt & styr upp allt de tar för sig med järnhand.

Nyheter24 tillbakablick & kommentarer om J & N podd.
De är inte särskillt uppskattade trots att de verkar tro det själva🙃🫣

https://nyheter24.se/bloggbevakning/2024/07/14/nicci-hernestig-startar-podd-med-sin-mamma/?unapproved=4432331&moderation-hash=0dcd48001bd382b51a7bcb95d153133a#comment-4432331
2024-08-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amiliasharborste
Ska dom inte rätta till ”banden” på vagnen? Kuddarna ska ju sitta över axlarna inte vid sidan om huvudet.. 😂 (J’s story)
Brukar finnas två ”hål” att dra igenom dynan, så att kuddarna hamnar lägre..

Var så säker kommer en ny story "snart nära dig" med tillrättalagda "band" och ett "tack"🤭
2024-08-21, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Trams undrar om du pratar om dig själv nu ? Mer egenkär människa får man leta efter som inte själv inser sina brister utan hoppar på enskilda personer här inne . Med all rätt att dom svarar tillbaka med samma mynt

Undrar oxå igen varför du stannar kvar i tråden då du stör dej av våra diskussioner, el svar mm
Är det av ren nyfikenhet el ?
Är jag också egenkär nu? 😁
Jag stör mig inte på era diskussioner, varför skulle jag det? Det är inte så att det är ni som stör er på mig? 😁
Senast redigerad av HungerCut 2024-08-21 kl. 22:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in