2024-08-21, 21:10
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Ja ngt måste ju komma ut vad som händer.

Det är nog ett led i den nästan totala mediala nedsläckningen av nyheter / information från läget i Kursregionen. Känsligt värre.
Citera
2024-08-21, 21:10
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Bra, då vet vi. Du sprider inte bara konspirationsteorier om svenska folket, kallar vårt försvar för anfallsallians, förespråkar den starkes rätt tvärtemot svenska värderingar, sprider ryska lögner i 2,5 år som den värsta ryssapologeten i tråden. Nu kommer du ut som en Lenin-apologet också. Herregud människa, jag måste säga att du synnerligen måste hata demokrati och frihet. Försvara massmördaren Lenin är pricken över i:et.

Och hen enligt sin egen retorik anser att ryssen begår etnisk rensning i Ukraina genom att på ockuperad område bränna ukrainska böcker, förbjuder ukrainska, plundrar museer, tvingar folk att skaffa ryska pass etc.
Citera
2024-08-21, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russophobia
Utan en delrepublik till Ryssland.

Ja, och som Ryssland enligt sin egen logik ju borde ha låtit bli självständig, helst redan 1994 men annars 1999. Men istället gjorde Ryssland som Ukraina: man satte in militär mot separatisterna.

Dock var ryssarna mer framgångsrika i sin separatistbekämpning än Ukraina. Efter att ha lagt Tjetjeniens huvudstad i ruiner, dödat över 100 000 tjetjener och minst 10 000 döda ryssar förblev Tjetjenien en rysk delrepublik.
Citera
2024-08-21, 21:28
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
De flesta är förlorare på krig. Det finns ett antal särintressen som skor sig.

Bortse inte då från Vladimir Putins storslagna och omättade hunger efter mer.

Det blir oundvikligt vissa sektorer och intressen som skor sig på folks olyckor, eller vad man ska säga.
Men upphör detta vansinne, finns det inget mer att hämta där.

Den största ”skon”, som varken är ett särintresse eller en sektor, utan bara en enda person. Vladimir Putin.

Kan du hålla med om att han behöver kliva åt sidan, om inte annat för sitt egna lands bästa?
Citera
2024-08-21, 21:29
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ukraina förlorar det här. Det vettiga är att avsluta det under värdiga former, innan Kiev intas.
Nog kommer det avslutas innan Kiev intas. Det kan vi nog vara övertygade om…
Citera
2024-08-21, 21:36
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Och hen enligt sin egen retorik anser att ryssen begår etnisk rensning i Ukraina genom att på ockuperad område bränna ukrainska böcker, förbjuder ukrainska, plundrar museer, tvingar folk att skaffa ryska pass etc.

ja ryssarna har också begått etnisk rensning där, och mer kommer det att bli ifall Ukraina t ex skulle förlora Zaporizhzhe stad. För att undvika det har vi två strategier.

1) Skrika Slava ukraina, ha en flagga på facebook-profilen, skicka pengar, och slakta ukrainier vid fronten. Och ryzzar så klart. Vara orolig för kärnvapenkrig är också fel.
2) Fredsförhandlingar nu, och acceptera att gränsen kanske flyttas.

Jag väljer 2.
Citera
2024-08-21, 21:41
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Fy fan vad jag hatar slaskryggar som använder ordet hen.
Hat det nästan lika mycket som ryska gopniks som knullar varandra i röven i skyttegravarna när dom är höga på krokodil.

Jag använder det ordet för att jävlas med ryssar och ryssvännerna. De är inga män och förtjänar inte begreppet "han". De är fega hönor. Samma som när jag kallar putte och hins vänner för just "Hin (håle)".

Edit:
Och så kom det som en brev på posten så som jag lovade det tidigare: Saggerövas gnäll på Finland.
Citat:
Ryssland varnar för att den finska ledningens uttalanden om den ukrainska invasionen av Kursk-regionen i Ryssland inte har gått obemärkt förbi.
- Uttalandet från den finska statsministern som i princip rättfärdigar terrorattacken av ukrainska nynazister i Kursk-regionen har inte gått obemärkt förbi, säger det ryska utrikesdepartementets talesperson Maria Zakharova, enligt nyhetsbyrån Tass.
Zakharova syftar troligen på en kommentar som statsminister Petteri Orpo (Høyre) fällde i onsdags förra veckan, då Orpo sa att Ukraina har rätt till självförsvar och rätt till sin operation i Kursk.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010621959.html
Till saggeröva skulle jag vilja säga: Ut ur Ukraina, ryssjävel och ta bort ert skit från Åland.
Senast redigerad av Silfverrygg 2024-08-21 kl. 21:47.
Citera
2024-08-21, 21:43
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
ja ryssarna har också begått etnisk rensning där, och mer kommer det att bli ifall Ukraina t ex skulle förlora Zaporizhzhe stad. För att undvika det har vi två strategier.

1) Skrika Slava ukraina, ha en flagga på facebook-profilen, skicka pengar, och slakta ukrainier vid fronten. Och ryzzar så klart. Vara orolig för kärnvapenkrig är också fel.

Jag väljer 2.
Jag väljer iofs också 2. Fast grejen med två är ju att ryssland kommer bli lite mindre och ukraina lite större. Nu när ukraina skickar ut ryssen ur ukraina och dessutom tar några ryska regioner.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:

Jag väljer 2.

Ryssarnas villkorslösa krav på en fredsförhandling är att Ukraina nedrustar och ej ansluter sig till Nato. Vad tror du ryssland kommer att göra 2 år senare om Ukraina går med på det?
Citera
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:

Jag väljer 2.

Klart att du gör, käre Lenin-apologet. Men bra rutet nu när ryssen förlorar. Desperat men bra.
Citera
2024-08-21, 21:45
Medlem
Citat:
ännu en aktuell nyhet om Rysslands invasion i ukraina, som spridit sig till Afrika.

Ukraine is losing the plot in Africa
https://www.aljazeera.com/opinions/2024/8/20/ukraine-is-losing-the-plot-in-africa

Ukraina stödjer terrorism i Afrika, spränger Northstream osv. Lika knäppa som sin sovjetiske far och sina ryska bröder.

Slava Ukraina!

Nu vet vi faktiskt inte om Ukraina sprängde Northstream. Det är inte bevisat något och man får vara försiktig med att utgå från att påståenden är sanningen när Ryssland är med i bilden.

Däremot i Mali så gick Ukraina ut och sa att det var med hjälp av lokalt motstånd i Mali som man planerade och genomförde en attack mot Wagner, där de hamnade i bakhåll och många dog. Det gjorde man för att ryska militären är en fiende oavsett var de befinner sig.
Citera
2024-08-21, 21:46
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:

Jag väljer 2.

Du missar alternativ 3: Att stå upp för de folkrättsliga principerna . Dock förnekar du dessa konsekvent
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in