2024-08-21, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Vad jag förstår, om det stämmer, så finns fordonet "Cybertruck" endast till försäljning
i Nordamerika för stunden.
Och enligt samma uppgift förväntas den nå andra marknader först under 2025.
Så, det borde inte alls vara omöjligt att spåra ursprunget.
Något för grävande journalister eller säkerhetstjänsterna i USA/Väst eller liknande.

Uppgifterna kommer från Aljazeera 19/8-24.
Tesla vet säkert med alla uppkopplingar som finns, sen vet man ju inte om dom vill dela detta. Till och med gödselspridare och skördetröskor sålda till Ukraina går ju nu att spåra till Ryssland i stället.
Citera
2024-08-21, 15:41
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Tesla vet säkert med alla uppkopplingar som finns, sen vet man ju inte om dom vill dela detta. Till och med gödselspridare och skördetröskor sålda till Ukraina går ju nu att spåra till Ryssland i stället.

Ja. Personligen är jag rätt säker på det.
Jag är inte helt säker på att detta inte "bara" är en "liten bricka i ett spel" också.
Har lite svårt hitta ord på det jag uppfattar mellan raderna här men herr k drog nämligen in det ryska försvarsministeriet i hans lovord när han både lovordade Musk och samtidigt bjöd in Musk för en visit i det egna landet.

Typ: "jag är säker på att ryska försvarsministeriet inte har något emot det..."

Jag vet inte men det hela känns lite som ett spel. Kanske hot. Kanske subtilt budskap av någon sort.
Eller bara skrävel.

(edit. rättade ett stavfel.)
Senast redigerad av Gracefulmind 2024-08-21 kl. 15:46.
Citera
2024-08-21, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

En känd lögnsajt avsedd för ryska hjon.

Vilken förvirrande text. Bilderna om man kan kalla det så har ju inget med varandra att göra alls.
Citera
2024-08-21, 15:46
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Vad fan håller galningen elon musk på med? Har han skänkt en tesla cybertruck till kadyrov? Med maskingevär på flaket?
Elon Musk har i skarpa ordalag dementerat att han skulle ha skänkt Kadyrov den bilen.
https://x.com/elonmusk/status/1825307592404398131

Kadyrov har säkert köpt den själv för stulna pengar.
Men jag tror inte det är särskilt intelligent av ryssarna att reta upp Elon Musk. Musk stöttar Trump, och Trump är mer positivt inställd till Putin än vad Harris är. Dessutom har Musk varit ute och vevat i debatten om att Ukraina ska lämna ifrån sig sina ockuperade territorier till Ryssland. Det hade nog varit en bättre idé att hålla sig vän med Musk.
Citera
2024-08-21, 15:46
Medlem
Putins blick mot Turkiets flagga vid hans besök i Tjetjenien. Vad tänker han? Troligtvis lite tillfångatagna turkiska vapen.

https://velev.fra1.digitaloceanspaces.com/wp-content/uploads/2024/08/21002253/putin-kadirov-cecenistan-1024x576.jpg
Citera
2024-08-21, 15:48
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russophobia
och detonationen var så kraftig att brandpersonalen inte kunde närma sig bilarna på grund av en massa kringfygande föremål.
Så, kringflygande föremål som fortsätter att flyga omkring 10-20 minuter efter detonationen..
Den som arrangerat den lasten förtjänar ett nobelpris eftersom han uppenbarligen i all hast upptäckt hur man skapar lokal antigravitation..
Citera
2024-08-21, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kenneth Greggs uppdatering, knepigt läge vid Pokrovsk och Toretsk, bättre i Kursk oblast.

Fylligare info i länken.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440

Har inte ukraina skaffat försvar vid Pokrovsk så får de skylla sig själva, de har vetat i ett halvår vad som sker.
Senast redigerad av Kratatch 2024-08-21 kl. 16:04.
Citera
2024-08-21, 15:53
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Har inte ukriana skaffat försvar vid Pokrovsk så får de skylla sig själva, de har vetat i ett halvår vad som sker.

Enligt Gregg så har AFU flyttat enheter från området till fronten vid Kursk oblast, personligen tycker inte jag att det var den bästa taktiken men jag hoppas att AFU har bättre koll än vad jag har.
Citera
2024-08-21, 15:54
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Nu ska Finland göra en totalstopp på ryska fastighetsköp.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010644839.html

Hot och gnäll från saggeröva kommer om 5...4...3...

Bara gratulera finska folket som blir fria från genomkorrumperat, kriminellt och illojalt ryskt drägg. Hoppas Sverige snabbt kan kopiera Finlands metod.

Angående citatet så är det svårt att komma åt de ryska kackerlackorna och skadedjuren vilket kommit fram i den aktuella skandalen i USA. I USA har det visat sig att söner till sanktionerade ryska oligarker arbetar på poster med tillgång av känsliga uppgifter. Helt ofattbart naivt och slarvigt. Förhoppningsvis kan vi i Sveige lära oss av Finland, Estland och Lettland för att göra rätt och bränna ut ryssdräggen.

Sons of sanctioned Russian oligarchs employed by US defense-focused fund

The sons of two prominent Russian businessmen, Vadim Moshkovich and Petr Aven, are working at the American venture fund 8VC, which invests in companies that fulfill contracts for the U.S. Department of Defense and NATO, Forbes reported on Aug. 20.

https://english.nv.ua/nation/russian-oligarchs-sons-linked-to-american-defense-fund-tied-to-nato-and-pentagon-50444724.html
Citera
2024-08-21, 15:56
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Just ja... Ni kommer ihåg för ett tag sedan gnället från ryssvännerna gällande val i Ukraina?
Nu stoppar ryssen val tillsvidare i Kursk.

Hade jag orkat, så hade jag nog skrivit något om att ryssen ska trots det hålla val eller liknande som ryssvännerna skrev tidigare om att Ukraina inte håller presidentval.

Och så angående Lapin som någon redan postade om.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010621959.html
Det hade varit roligt om Ukraina skulle organisera val i ”Utbrytarregionen Kursk” där 85 % procent av befolkningen skulle rösta för att tillhöra Ukraina. Kul att se hur rysk media skulle rapportera om det.
Citera
2024-08-21, 15:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Du hänvisar till ” avtalet ” putler viftat med? Ska sanningen fram vet du inte ett skit vad som stod i det pappret,, skulle i princip kunna vara matsedeln från putlers favoritkrog,,,

Det är bekräftat av både Putin och personer i Zelenskyjs innersta krets.
Citera
2024-08-21, 16:00
Medlem
HejaFinlands avatar
Längre video med de här pontonbroarna. Ukrainarna attackerar även lastbilarna med dessa pontoner innan de har hunnit fram till floden. Är broarna för att skicka förstärkningar till området eller för att ryssarna skall hinna fly?
https://x.com/Gerashchenko_en/status/1826176566851715565
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in