2024-08-21, 08:41
Medlem
Vipeholmskolas avatar
Mm. pokkers unødvendigt Om det gick till så.

Bildene på bussen visar att den står helt ute på væg 261, påv mot rondellen og strax innan det overgangssted, INNAN spærrelinje.

Det er nok ikke fråga om någon som blivet rammet på ett overgångssted, utan det var antagligen bare hvor bussen stoppede.
Senast redigerad av Vipeholmskola 2024-08-21 kl. 08:48.
Citera
2024-08-21, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Vilken idiot.
Han måste ha varit vaccinerad!!
Det var väl idiotiskt av chauffören att inte öppna dörren så killen kunde fått åka med ?? Säkert en blattechaufför!!
Citera
2024-08-21, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Beklagar din upplevelse, måste varit fasansfullt att se detta hemska.

Vila i frid unge man!

Samtidigt tycker jag det är osköna busschaufförer som inte kan ha lite fingertoppskänsla och stanna till i 5 sekunder, öppna dörren och släppa in någon som sprungit för att hinna med bussen. Det är inte på liv eller död ens jobb...men tyvärr blev det död denna gången som så enkelt hade kunnat undvikas, om nu detta var så som D.961 upplevde det.
Exakt! Om han nu ställt sig framför bussen och viftat och så skiter chauffören i det och kör vidare! Jävligt dålig stil!! Kanske var en buss ut till Ekerö som inte går så ofta ? Kanske sista bussen ?? Då kan man förstå att killen blev desperat!
Citera
2024-08-21, 08:49
Medlem
AsaWads avatar
Citat:
Samtidigt tycker jag det är osköna busschaufförer som inte kan ha lite fingertoppskänsla och stanna till i 5 sekunder, öppna dörren och släppa in någon som sprungit för att hinna med bussen.

Osköna? Fingertoppskänsla?

Det finns väldigt klara regler som förbjuder föraren att släppa på/av personer på annan plats än just busshållplatser .
Orsaken till detta är att det tidigare inträffat olyckor där folk blivit påkörda när de stigit av bussen "rakt ut i gatan".

Vet ej hur det fungerar i Stockholmstrakten, men i min hemstad kan en bussförare förlora jobbet om hen stannar på fel ställe.
Dessutom får föraren stå för alla kostnader eftersom bussbolaget försäkring inte täcker olyckor där passageraren gått av (eller på) mellan hållplatserna
Citera
2024-08-21, 08:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det var väl idiotiskt av chauffören att inte öppna dörren så killen kunde fått åka med ?? Säkert en blattechaufför!!

Idiotiskt vet jag inte, bussen hade ju lämnat hållplatsen.

Är det överhuvudtaget tillåtet att öppna dörrarna och släppa på folk mellan hållplatserna? Någon bussförare här som vet?
Citera
2024-08-21, 08:52
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:

Samtidigt tycker jag det är osköna busschaufförer som inte kan ha lite fingertoppskänsla och stanna till i 5 sekunder, öppna dörren och släppa in någon som sprungit för att hinna med bussen. Det är inte på liv eller död ens jobb...men tyvärr blev det död denna gången som så enkelt hade kunnat undvikas, om nu detta var så som D.961 upplevde det.

Det kan man tycka. Men man måste samtidigt vara medveten om hur otacksamt det är att vara busschaufför i reguljär lokal linjetrafik i Sthlm - Stressade och otrevliga passagerare, trafikstockningar, fripassagerare(som inte betalar bilett), press från chefer att alltid hålla tidtabell, tjafs/höga röster och otrygg stämning ombord.

Ibland tvingas chafförer helt enkelt offra den där fingertoppskänslan under stressade omständigheter. Sedan finns det ju rötägg till busschafförer också förstås, men de är inte så många trots allt. Min erfarenhet.
Citera
2024-08-21, 08:52
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Vårdslösa som dessa är,se upp.
Citera
2024-08-21, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petronix

Är det överhuvudtaget tillåtet att öppna dörrarna och släppa på folk mellan hållplatserna? Någon bussförare här som vet?
Schyssta bussförare gör det hela tiden, så förbjudet lär det ju inte vara.
Citera
2024-08-21, 09:06
Medlem
Citat:
Beklagar din upplevelse, måste varit fasansfullt att se detta hemska.

Vila i frid unge man!

Så du tycker en buss ute i trafiken skall stanna och plocka upp folk för att de sprang till den.

Samtidigt har precis en dött som försökte just detta.

Du är en av de mest korkade vänsterextrema på Flashback.

Inte ens när fakta stirrar er i ögonen kan ni förstå.

En buss i trafik är farligt då massa andra trafikanter också är ute och kan köra om elöer vad som helst när någon springer efter bussen.

Hoppas du aldrig får barn och får du det måste Soc ta dem för att undvika en grovt undermålig uppfostran.
Citera
2024-08-21, 09:09
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petronix

Inte tillåtet att öppna dörrarna efter att ha lämnat hållplats. Har någon tryckt för avstigning så öppnas dörrar när framdörrarna öppnas om ljusstrålen bryts.

Min uppfattning är att olyckan skett i anslutning till det övergångsställe som ligger parallellt med Drottningholmsvägen och Bussterminalen. Att kroppen släpats med till den plats där bussen står på bild. Det är ju inte tillåtet att flytta fordonet vid en olycka med personskador såvitt jag vet.
Citera
2024-08-21, 09:17
Medlem
madsolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsaWad
Osköna? Fingertoppskänsla?

Det finns väldigt klara regler som förbjuder föraren att släppa på/av personer på annan plats än just busshållplatser .
Orsaken till detta är att det tidigare inträffat olyckor där folk blivit påkörda när de stigit av bussen "rakt ut i gatan".

Vet ej hur det fungerar i Stockholmstrakten, men i min hemstad kan en bussförare förlora jobbet om hen stannar på fel ställe.
Dessutom får föraren stå för alla kostnader eftersom bussbolaget försäkring inte täcker olyckor där passageraren gått av (eller på) mellan hållplatserna

Visst de kanske inte ska släppa på och av däremot ska de kanske inte bara köra iväg om de ser att en person står på vägen. Fotgängare är oskyddade och som bilist måste har man större ansvar därmed.
Citera
2024-08-21, 09:17
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Var det en såndär blå buss mot Ekerö?

Är ju väldigt vanligt att folk tjurrusar från tunnelbanan från t-banan för att hinna med dem.

Väldigt tragiskt, hoppas det leder till att man styr upp Brommaplan bättre i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in