2024-08-20, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poont
Ninetone betalar ut sin "lön" till chrippas bolag. Allstå skattepliktig inkomst för då drar Ninetone av det som en kostnad i sitt företag.
Att chrippa fuckade och inte betalade inte skatten och andra avgifter är inte jockes och jonnas fel eller ninetones.

Sedan när har Kräftan ett bolag?
Är eller har han varit anställd hos Jocke och Jonna?
Citera
2024-08-20, 15:47
Medlem
poonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Sedan när har Kräftan ett bolag?
Är eller har han varit anställd hos Jocke och Jonna?
Ingen aning, kanske därför just kronis är efter honom
Citera
2024-08-20, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag kollade på både Linneas och Chrippas videos från Dubai idag.

De verkar helt klart må riktigt bra och verkar ha kul.
Lilltjejen skuttar omkring och det finns inget uns av bitterhet eller att de blivit knäckta av all skit och drev som Jocke, Anjo och Rask har utsatt dem för.

Jag tyckte mig höra, om det va i en video eller en stream, det minns jag inte.
Det va ett tag sedan.
Men Chrippa sa typ såhär:

-’ni har inte en aning om ifall jag betalar på mina skulder och vilken kontakt jag har med kronofogden’.

Om man ska tolka det positivt (vilket bara är ett fåtal här inne som klarar av), så kan det ju faktiskt vara så att han har börjat att reda i det, vilket är en bra början, isf.
(Även om fogden har hämtat prylar av honom)

Vilket i sin tur är ännu bättre för lilltjejen.
Men det finns säkert någon som vet mer om det.

Jag tycker också att Chrippa verkar gladare och lugnare än han någonsin varit, inte minst så är han betydligt behagligare i lilltjejens närvaro.
Han är inte så uppe i sig själv och gapar och skriker som han gjorde innan, och han ser ut ha mycket fokus på sin dotter.
Det gillar jag.

Det glädjer mig att det ser ut som att det går framåt.

Han har jobbat snabbt, medan hans meningsmotståndare /hatare kippar efter andan och inte vet hur de ska komma åt honom.

Jag njuter av Chrippas tysthet och jag hoppas att det blir de ondas förfall.

Tysthet?
Höj inte upp snubben till skyarna än.
Det var bara några timmar sedan han blev tvungen att pika och dra in Rask boende i ett svar- "trosa familjen misären", vilket inte hade någon relevans till kommentaren överhuvudtaget.
Att "lägga locket på" innebär att sluta helt med sådana kommentarer, inte ha ett uppehåll på några timmar. Han fortsätter precis som vanligt så det.äe inget som har förändrats.

Det är nog bara lugnet före stormen om jag får gissa fritt.
Citera
2024-08-20, 16:19
Medlem
Citat:
Tysthet?
Höj inte upp snubben till skyarna än.
Det var bara några timmar sedan han blev tvungen att pika och dra in Rask boende i ett svar- "trosa familjen misären", vilket inte hade någon relevans till kommentaren överhuvudtaget.
Att "lägga locket på" innebär att sluta helt med sådana kommentarer, inte ha ett uppehåll på några timmar. Han fortsätter precis som vanligt så det.äe inget som har förändrats.

Det är nog bara lugnet före stormen om jag får gissa fritt.
Nån kommentar och nån pik är inte mycket att lipa för.
Men rask och Anjo lyckas väl göra en varsin 2timmars-videos med det, så det va ju synd.

Och sedan skulle det nog aldrig spela någon roll hur bra Chrippa än kan vända sitt liv.

Det finns alltför många som inte är nöjda förrän han ligger 4 meter under jorden.

Det är så ondskan ser ut.
Citera
2024-08-20, 16:36
Medlem
Citat:
Men rask och Anjo lyckas väl göra en varsin 2timmars-videos med det, så det va ju synd.

Och sedan skulle det nog aldrig spela någon roll hur bra Chrippa än kan vända sitt liv.

Det finns alltför många som inte är nöjda förrän han ligger 4 meter under jorden.

Håller med, en liten kommentar här och där är inget farligt… Men då ska inte Chrippa hävda att han håller sig tyst då. Attention whore är ju vad han visar sig vara tyvärr
Citera
2024-08-20, 16:45
Medlem
Citat:

Nu går du väl över alla gränser! Vem fan vill att han ska dö?!
Där får du allt skärpa till dig. Obehagligt att du överhuvudtaget tänker så om andras intentioner.

Sen, du som kan utläsa psykiskt status utifrån lite youtube bortom leenden och sånt, hur tänker du kring att Chrippa inte kan klara av att visa upp att han har anställning där det tydligt står att skatt dras av arbetsgivaren? Det skulle ju ha minskat ner inlägg här och massa videor på youtube som handlat om detta.
Citera
2024-08-20, 16:48
Medlem
Citat:

Ingen som lipar.
Jag påpekar att det är inte att lägga locket på från hans sida.
Vad de andra gör har inte med det och göra.
Den där töntiga boxningsmatchen är även på uppmaning av Kräftan.
Uppmana till våld och ta till knytnävarna.. Opassande med tanke på vad hela situationen handlade om från början kan jag tycka.
Men en del verkar finna hans uppmaning underhållande av någon sjuk anledning.

Glöm inte att alla är minst lika delaktiga i den här cirkusen, ingen är bättre än någon annan. Det eldas på, det pikas, det hånas, det kastas glåpord, det publiceras videos/låtar, det talas fritt i streams och det kastas ut kommentarer från alla håll.

Alla kan vända sitt liv till det bättre, men fortsätter man bete sig som en pajas så kommer det med största sannolikhet att ta längre tid om man visar att man inte förändrats överhuvudtaget utan fortsätter i samma gamla spår.
Citera
2024-08-20, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Nu går du väl över alla gränser! Vem fan vill att han ska dö?!
Där får du allt skärpa till dig. Obehagligt att du överhuvudtaget tänker så om andras intentioner.

Sen, du som kan utläsa psykiskt status utifrån lite youtube bortom leenden och sånt, hur tänker du kring att Chrippa inte kan klara av att visa upp att han har anställning där det tydligt står att skatt dras av arbetsgivaren? Det skulle ju ha minskat ner inlägg här och massa videor på youtube som handlat om detta.
Ja usch vad hemskt att jag beskriver det bottenlösa hatet som råder här inne/ i hans kommentarsfält och av Anjo och Rask.
Dumma mig!

Om man inte kan se det bra och den psykiska statusen genom videos och sociala medier - så kan man inte heller se det dåliga. 🤔

Om ni får undan en fråga här, så dyker det upp något nytt, eller så börjar ni om på nåt gammalt tugg som redan gått 25 varv.

Det spelar ingen roll vad Chrippa gör.

Citera
2024-08-20, 17:01
Avslutad
Citat:
Jag kollade på både Linneas och Chrippas videos från Dubai idag.

De verkar helt klart må riktigt bra och verkar ha kul.
Lilltjejen skuttar omkring och det finns inget uns av bitterhet eller att de blivit knäckta av all skit och drev som Jocke, Anjo och Rask har utsatt dem för.

Jag tyckte mig höra, om det va i en video eller en stream, det minns jag inte.
Det va ett tag sedan.
Men Chrippa sa typ såhär:

-’ni har inte en aning om ifall jag betalar på mina skulder och vilken kontakt jag har med kronofogden’.

Om man ska tolka det positivt (vilket bara är ett fåtal här inne som klarar av), så kan det ju faktiskt vara så att han har börjat att reda i det, vilket är en bra början, isf.
(Även om fogden har hämtat prylar av honom)

Vilket i sin tur är ännu bättre för lilltjejen.
Men det finns säkert någon som vet mer om det.

Jag tycker också att Chrippa verkar gladare och lugnare än han någonsin varit, inte minst så är han betydligt behagligare i lilltjejens närvaro.
Han är inte så uppe i sig själv och gapar och skriker som han gjorde innan, och han ser ut ha mycket fokus på sin dotter.
Det gillar jag.

Det glädjer mig att det ser ut som att det går framåt.

Han har jobbat snabbt, medan hans meningsmotståndare /hatare kippar efter andan och inte vet hur de ska komma åt honom.

Jag njuter av Chrippas tysthet och jag hoppas att det blir de ondas förfall.

Jag är tacksam att Chrippa verkar fatta att ingen vill höra hans sexuell utspel ang Linnea och stönandet. Det ska han ha cred för, han framstod som mer normal i de två senaste videos
Citera
2024-08-20, 17:02
Medlem
Citat:
Ingen som lipar.
Jag påpekar att det är inte att lägga locket på från hans sida.
Vad de andra gör har inte med det och göra.
Den där töntiga boxningsmatchen är även på uppmaning av Kräftan.
Uppmana till våld och ta till knytnävarna.. Opassande med tanke på vad hela situationen handlade om från början kan jag tycka.
Men en del verkar finna hans uppmaning underhållande av någon sjuk anledning.

Glöm inte att alla är minst lika delaktiga i den här cirkusen, ingen är bättre än någon annan. Det eldas på, det pikas, det hånas, det kastas glåpord, det publiceras videos/låtar, det talas fritt i streams och det kastas ut kommentarer från alla håll.

Alla kan vända sitt liv till det bättre, men fortsätter man bete sig som en pajas så kommer det med största sannolikhet att ta längre tid om man visar att man inte förändrats överhuvudtaget utan fortsätter i samma gamla spår.
Jag tog upp och ville belysa vissa positiva saker jag har uppmärksammat om Chrippa.

Men det landade inte i god jord.
Citera
2024-08-20, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Jag är tacksam att Chrippa verkar fatta att ingen vill höra hans sexuell utspel ang Linnea och stönandet. Det ska han ha cred för, han framstod som mer normal i de två senaste videos
Ja, det uppskattade jag också, jag hade själv svårt med det där.

Kul att du också kunde se det.
Senast redigerad av Colorgreenandpink 2024-08-20 kl. 17:06.
Citera
2024-08-20, 17:07
Avslutad
Citat:
Ja, det uppskattar jag också.

Kul att du också kunde se det.

Självklart, jag har även sett andra saker från Chrippas håll tidigare. Och skrivit om det. Framförallt ang hur han inte kunde veta att Julia var gravid eftersom hon aldrig sagt det till honom. Så det är klart jag ger cred eller har översyn där det inte är mer än rätt.

Min helhetsbild av situationen är dock relativt densamma, är mer att jag är så trött på dramat och lögner så jag orkar inte kommentera så mycket lol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in