Citat:
Ursprungligen postat av
C000
Nä, jag tänkte om du var insnöad på Sverige så är det helt ok också men det var kanske inte syftet? Du får tycka vad du vill, men av alla städer i Sverige, så skulle Stockholm typ vara det tråkigaste? Du menar att det finns mängder av roliga småstäder i Sverige? Varför inte Borlänge, Kiruna, Sundsvall, Växjö, Hässleholm, Västerås, Örebro osv? Man kan ju nämna alla små städer som knappt syns på kartan. Att utse Stockholm till den tråkigaste staden är väl kanske tycke och smak förvisso, men det finns typ tiotusentals platser/städer i Sverige som kommer före? Man kunde nästan tro att du bara önskade skriva ner Stockholm för att du typ är från Norrland och nu gavs chansen, så där något patetiskt. Men men det var bara lösa spekulationer och det kan mycket väl vara fel?
Du låter fortfarande kränkt. "Varför inte Borlänge, Kiruna, Sundsvall, Växjö, Hässleholm, Västerås, Örebro osv?" De flesta av dessa städer har jag inte varit i, varför jag knappast kan mena att jag inte vill återvända dit. Sundsvall är en kul stad med trevliga människor, lite smuts i hörnen, du kan både bada och åka utförsåkning i stan. Åker gärna tillbaks dit.
Det finns naturligtvis mindre städer i Frankrike, USA, Storbrittanien också, som man kanske hade kunnat lyfta fram, framför Paris, New York och London som en hel del gjort. Av någon anledning upprör detta inte dig och man kan bara spekulera om varför. Är det av nationalromantiska skäl eller är du en ängslig stockholmare?