Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Det är en bra poäng, tänk om Koll99 kunde lära något och tänka lite istället för att bara sitta och ljuga och klaga.
Jag räknade efter, och får det till (nu)
AFU tunga förluster: 22
RFA tunga förluster: 13
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1CD8p_UzyiwTTpEcFYC_vBYImDB7l3Frp_MaBdZIcTfw/edit?gid=2061470210#gid=2061470210
Ryssland hade inga styrkor att tala om där, så att förlusterna i Kursk utföll till Ukrainas nackdel är inte märkligt.
Men eftersom du fortsätter din lögnartaktik så kan vi lyfta in sammanhanget igen, vilket jag gjorde i förra inlägget. Ryssland förlorar alltså på en halv dag det som Ukraina förlorat under en vecka på en offensiv där man tagit lika mycket land som Ryssland tagit under ett år.
För samma yta som Ukraina förlorat 22 "tunga förluster" (använder du ordet för att du din vana trogen skall få det att se mer ut än de 4 stridsvagnarna osv som jag räknade upp?) så har Ryssland förlorat ungefär 4.000 stridsvagnar och 8.000 övriga pansrade fordon, kanske 8.000 artillerisystem och ungefär 250.000 man som antingen är döda, invalidiserade eller saknade. (uppskattat 365/900 dagar).
Eller räknat på tid; då har Ryssland på en vecka förlorat 80 stridsvagnar, 140 pansrade fordon, 8000 man och 250 artilleripjäser. Varje vecka, året runt.
Så återigen har du försökt ljuga dig till en slutsats som inte stämmer i helheten.
Så länge du följer metoderna och manus som Kreml anvisar så kommer du att få byxorna neddragna varje gång du postar din skit. Du har alltid alternativet att tala sanning, argumentera och presentera trovärdiga källor till stöd för ditt resonemang. Då får du kanske behålla brallorna men framförallt blir diskussionerna bättre.