2024-08-18, 22:53
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariestadaren.
För helvete, de lurade honom! De sa initialt att tjejen var 18 år. Honey trap! Du precis som Dumpen-pöbeln i stort vill bara läsa det ni själva vill läsa.
Och på vägen dit sade han, inte tjejen, det var ju en kille, att han bara var 14, och då vände inte förövaren om, utan fortsatte, i hopp om att få knulla en fjortonåring. Oskydig?
Jag citerar mig själv när jag citerar AB:
Citat:
Personen han skrivit med talar om att han är 14 år gammal, inte 18, som mannen tidigare trott.
En fjortonårig pojke var vad 'den oskyldiga' hade hoppats träffa, vad tror du han ville göra, dricka saft?

Varför försvarar du pedofiler som stämmer sexmöten med vad de tror (och hoppas) är fjortonåriga pojkar?
Citera
2024-08-18, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Har pågått lång tid och är inte något Dumpen gett upphov till. Även detta med att hänga ut offentligt är inget Dumpen var först med. Roddy Benjaminson bla hade ju redan gjort det i åratal innan Dumpen startade.

Flera av de gäddor Dumpen haffade tidigt trodde ju först att det var tal om utpressning för det hade de varit med om tidigare. Så den här "affärsiden" är gammal. Stort mörkertal visar ju att den nog är rätt lönsam också. Tills då någon/några går till polisen. Då blir det ju väldigt enkla fall för att fälla. Sedan får man ju tro eller inte tro på denna gädda som det skrivs om i AB att när han fick höra att den han skulle träffa var 14 år så gick han bara till träffen för att snacka med 14-åringen om hur dumt det är att ragga vuxna på nätet...

2 st 25 åringar sexchattade med en person och påstod sig vara 18 år.
I sista sekund så ändrade dom sig för att kunna utpressa offret.
Varför du försvarar blattar som är kriminella har jag svårt att förstå men jag får utgå ifrån att du gillar kriminella blattar.
Du är smuts...

Varför jag tror det är blattar? Titta på fotot med pengarna och färgen på handen. Kolla sen på vad som beslagtagist. Bara blattar som köper såna kläder och smycken.
Citera
2024-08-18, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Och på vägen dit sade han, inte tjejen, det var ju en kille, att han bara var 14, och då vände inte förövaren om, utan fortsatte, i hopp om att få knulla en fjortonåring. Oskydig?
Jag citerar mig själv när jag citerar AB:

En fjortonårig pojke var vad 'den oskyldiga' hade hoppats träffa, vad tror du han ville göra, dricka saft?

Varför försvarar du pedofiler som stämmer sexmöten med vad de tror (och hoppas) är fjortonåriga pojkar?

Nej det var fortfarande 2 stycken 25 åringar.
Titta på bilden med klockan, ser ganska "mörk" ut.
Kolla på vad som togs i beslag.

Du är vidrig som gillar att blattar ska utpressa oskyldiga svenskar.

För hade personen som du försöker smutskasta begått ett brott så hade han dömts. Det gjorde han inte. Men de vidriga utpressarna gjorde det.
Du äcklar mig.
Citera
2024-08-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariestadaren.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yE5d3g/utpressade-man-pa-dejtingappar-doms-till-fangelse

Pedofilpressade män på dejtingappar: ”Ville göra samhället en tjänst”

Ni som saknar förmåga att läsa mellan raderna; Dumpen vill "stå upp" för samhället genom sina metoder. Hur det klingar ihop med att man lever på folks Swishinkomster är en gåta i sig men det avhandlas inte i denna tråden. Utan här avhandlas Dumpen och dess efterdyningar. Notera även att rubriken ställs som en fråga och inget utpekande. En befogad fråga dessa dagar då det är alldeles uppenbart att dessa smågrupper i samhället idag tar efter den "riktiga" Dumpen.

Ungdomsgäng tänker ni? Narkotika och snabba tvättade pengar? Ja, nu har affärsidén börjat handla om den nya flugan. Dumpen 2.0 d.v.s ta det hela lite längre och utpressa männen på pengar.

Ni som har sans och kunnande, d.v.s förmågan att kunna tänka två tankar samtidigt utan att måla upp att allt är svart och vitt, att man bara för att man objektivt tittar på saken och förstår att det är olagligt (men att man gömmer sig bakom manteln-det är för en god sak) är inte folk för naiva dessa tider? Har Dumpen skapat ett samhälle där allt är svart eller vitt? Hade vi ryckt på axlarna om det var mord på schemat? Men att utpressa lågbegåvade män som hamnar där de hamnar, de ska vi bortse ifrån?

Notera texten i tidningen, mannen på Grindr trodde pojken var 18. Sedan visade sig att "pojken" hade ljugit när de träffades och sagt att de var yngre, allt för att utpressa den oskyldiga mannen på pengar för att inte hänga ut honom.

Ja, hänga ut honom. Allt enligt Dumpens metoder, ni som tycker jämförelsen är långsökt. Notera igen när jag upprepar, allt enligt Dumpens metoder som knappast någon inte blivit varse om de senaste åren.

Frågeställningen; Bör inte stat, polis och myndigheter gå in med hårdhandskarna gällande sådana här brott? Att göra egna Dumpen 2.0 och sko sig på att hänga ut oskyldigt folk, bara för att det är den nya flugan helt enligt Dumpens metoder?

I min bok ska dessa gärningsmän ha långa mångåriga fängelsestraff. Som det diskuterats brett och vilt i media det senaste; Dumpen utgör inget gott. Allt är för sensationen och dramatikens skull. Hade Dumpens ansvariga brytt sig om målgruppen så hade man handlat i det tysta.

Slutsatsen blir därtill, så länge Dumpen får existera så drar de med sig laglösa unga individer (likt artikeln) som helt enkelt vill se det som en kassako. Tjäna lättförtjänta pengar vid sidan av narkotikapengarna de i huvudsak sysslar med.

Diskutera nyanserat genom att hålla två saker i huvudet samtidigt och ägna er inte åt smutskastning för att frågan berörs. Diskutera vad som är hållbart i en fungerande demokrati istället. D.v.s vi som faktiskt strävar efter ett samhälle där lag och rätt sätts före pöbelns våta drömmar om ett skadligt uthängningssamhälle.

Jag förstår nog inte riktigt grundtillvägagångssättet här. Det rör sig alltså inte om pedofiler som raggat på minderåriga utan bögar som träffat folk de trott varit vuxna på grindr och när det är dags att träffas avslöjar "dejten" att han är minderårig och hotar och utpressar offret med hotet om uthängning som pedofil?

Där utpressningsmetodiken faller som ett korthus är ju det faktum att grindr har 18-årsgräns och har en minderårig haft ett konto där och aldrig avslöjat sin egentliga ålder i kontakten med dejterna så är ju den utpressade helt i det gröna.
Citera
2024-08-18, 23:16
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Nej det var fortfarande 2 stycken 25 åringar.
Titta på bilden med klockan, ser ganska "mörk" ut.
Kolla på vad som togs i beslag.

Du är vidrig som gillar att blattar ska utpressa oskyldiga svenskar.

För hade personen som du försöker smutskasta begått ett brott så hade han dömts. Det gjorde han inte. Men de vidriga utpressarna gjorde det.
Du äcklar mig.
Han var inte oskyldig, han var på väg att knulla en fjortonårig kille. Nästa gång kanske det inte är blattar, utan en fjortonårig kille, kanske din son.
Nu är ju 'försök till sex med underårig' inget brott, därför dömdes han inte, men hade saker gått som han vill, dvs han hade mött en fjortonårig kille han satt på, då hade han begått ett brott, det kanske tom du inser. Han hade uppsåt att begå ett brott, och eftersom han inte åkte dit kommer han säkert att försöka igen. Du gillar att han går runt fri och jagar fjortonåriga killar att sätta på? Tycker du hn begår ett brott om han faktiskt lyckas? Ska vi döma honom då, eller stoppa honom tidigare?
Citera
2024-08-18, 23:25
Medlem
mikaelss avatar
Leif-o-billy sade det kort och koncist: 'Återigen en värdelös trådstart om dumpen. Sluta knulla och skriv med barn så behöver du inte oroa dig.'

Folk som skriver med fjortonåringar och bestämmer möten för att ha sex är inte oskyldiga, även om det visar sig vara kriminella blattar istället för fjortonåringar de möter. De kommer att fortsätta, och nästa gång kanske det är en fjortonåring.
Citera
2024-08-18, 23:26
Medlem
Citat:
Han var inte oskyldig, han var på väg att knulla en fjortonårig kille. Nästa gång kanske det inte är blattar, utan en fjortonårig kille, kanske din son.
Nu är ju 'försök till sex med underårig' inget brott, därför dömdes han inte, men hade saker gått som han vill, dvs han hade mött en fjortonårig kille han satt på, då hade han begått ett brott, det kanske tom du inser. Han hade uppsåt att begå ett brott, och eftersom han inte åkte dit kommer han säkert att försöka igen. Du gillar att han går runt fri och jagar fjortonåriga killar att sätta på? Tycker du hn begår ett brott om han faktiskt lyckas? Ska vi döma honom då, eller stoppa honom tidigare?

I så fall hade ju domstolarna, utifrån chattloggar, dömt honom för något.
Du verkar inte vara i balans eller är du bara så här puckad till vardags?
Han trodde ju han chattade med en 18 åring eftersom blattarna skrev att dom var det.
Sen när det var dags att träffs så ändrade dom premiserna för att kunna utpressa mannen.
Du gillar kriminella blattar och du äcklar mig!
Citera
2024-08-18, 23:29
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Jag regaerade på detta i AB-artikeln:
Citat:
Båda får fängelsestraff: den ena två år, den andra två månader. Det kortare straffet beror på att han tidigare suttit av åtta år i fängelse för två fall av människorov, rån och flera fall av utpressning.
Ska man få mildare straff för att man är återfallsförbrytare?
Citera
2024-08-18, 23:31
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
I så fall hade ju domstolarna, utifrån chattloggar, dömt honom för något.
Du verkar inte vara i balans eller är du bara så här puckad till vardags?
Han trodde ju han chattade med en 18 åring eftersom blattarna skrev att dom var det.
Sen när det var dags att träffs så ändrade dom premiserna för att kunna utpressa mannen.
Du gillar kriminella blattar och du äcklar mig!
Han fick veta att det var en fjortonåring på vägen dit, och valde att inte vända om.

Tycker du vi ska stoppa pedofiler innan de begår ett brott, eller tycker du vi ska vänta tills de våldtar en fjortonåring, vilket var vad han var på väg att göra, trodde och hoppades han.
Jag skrev ju att han inte begått något brott, men hade uppsåt till det, vilket inte är straffbart, saknar du helt läsförståelse?
Och varför alla dessa invektiv och personangrepp? Hr du svårt att formulera dig i text?

Jag tycker det är bra när kriminella blattar och peddos åker dit, vad har du svårt att förstå? Sluta chatta med minderåriga kommer inte de kriminella blattarna åt dig.

Kan du till sist svar på frågan, om det nu varit en fjortonårig kille, och inte två kriminella blattar, som väntade, vilket han hoppades, VAD TROR DU HADE HÄNT? Enkel fråga, kan man tycka, som du ignorerat hittills. Flera gånger.
Senast redigerad av mikaels 2024-08-18 kl. 23:35.
Citera
2024-08-18, 23:39
Medlem
Citat:
Han fick veta att det var en fjortonåring på vägen dit, och valde att inte vända om.

Tycker du vi ska stoppa pedofiler innan de begår ett brott, eller tycker du vi ska vänta tills de våldtar en fjortonåring, vilket var vad han var på väg att göra, trodde och hoppades han.
Och varför alla dessa invektiv och personangrepp? Hr du svårt att formulera dig i text?

Jag tycker det är bra när kriminella blattar och peddos åker dit, vad har du svårt att förstå? Sluta chatta med minderåriga kommer inte de kriminella blattarna åt dig.

Det är inga personangrepp. Det är mina känslor och dom har jag väll rätt till?
Du anser ju att en oskyldig person är skyldig till något som aldrig hänt och som han är oskyldig till. Snacka om personangrepp.
Fast du kanske inte kan tänka så långt.

Jag tycker att det är bra att de 2 personer som begick utpressning dömdes för det.
Jag tycker det är bra att 4 som begick peningtvättsbrott dömdes för det.
Och den tycker jag du är äcklig som försöker smutskasta någon som uppenbarligen inte är dömd för något. Det får man iofs på Flaskback men jag tycker du är äcklig.
Citera
2024-08-18, 23:42
Medlem
Att hänga ut pedofiler för att få dem att sluta,

är något helt annat än att låta pedofiler betala för att kunna fortsätta.
Citera
2024-08-18, 23:43
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Det är inga personangrepp. Det är mina känslor och dom har jag väll rätt till?
Du anser ju att en oskyldig person är skyldig till något som aldrig hänt och som han är oskyldig till. Snacka om personangrepp.
Fast du kanske inte kan tänka så långt.

Jag tycker att det är bra att de 2 personer som begick utpressning dömdes för det.
Jag tycker det är bra att 4 som begick peningtvättsbrott dömdes för det.
Och den tycker jag du är äcklig som försöker smutskasta någon som uppenbarligen inte är dömd för något. Det får man iofs på Flaskback men jag tycker du är äcklig.
Så om det inte varit två kriminella blattar, utan en fjortonårig pojke, som 'den oskyldige' trodde och hoppades, vad hade hänt då? Kan du svara på det, plz, utan spyemojin och personangrepp. Vad hade din oskyldige hjälte gjort med den fjortonårige pojke han hoppades träffa? Bjudit honom på glass? Eller begått ett brott?

Denna gång begick han inget brott, vad händer nästa gång? Efter våldtäkten, slutar han vara oskyldig även i dina ögon då?

Och jo, att kalla mig äcklig istället för att bemöta mina argument oh besvara min enkla fråga är just personangrepp. Att dessutom krydda med spyemojis är lite fjortisvarning, men du kanske gillar fjortisar, vad vet jag? Vissa av dina inlägg gör en ju lite fundersam.

Så igen, vad hade hänt om din oskyldige hjälte mött den fjortis han hoppades möta? Kan du svara på det?
Utan spyemojis?
Senast redigerad av mikaels 2024-08-18 kl. 23:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in