2024-08-17, 01:55
Medlem
Jofs avatar
Ryssvännerna här har vaknat, men har inte hittat några argument. 😏

Hoppas och tror att Ukraina fortsätter sitt erövringståg! 👍
Där har man mycket att vinna.

Men måste gå snabbt, innan Putte skickat förstärkningar.

Striderna där nere, söderut, är bara försvarskrig. Vinner man inga krig med 🙁.
Citera
2024-08-17, 02:04
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Ja, det där var fan jävligt trist. Och inte lyckades de ta bron heller. Hade de gjort det hade det känts ok.
Jag har sökt och sökt och endast hittat Ryska Försvarsministeriet som källa för informationen.
Har det ens hänt?
Citera
2024-08-17, 02:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag har sökt och sökt och endast hittat Ryska Försvarsministeriet som källa för informationen.
Har det ens hänt?
Hmmm, du har en poäng
Citera
2024-08-17, 03:05
Medlem
akademikerfyllos avatar
Här kan ni se en annan bild av kriget jämfört med västmedias hegemoni.
Citat:

Rus Prepares Pokrovsk Storm. Ukr Troops: No Supplies All Sent Kursk; Rus Blames West Kursk:

https://www.youtube.com/watch?v=bchezcGKwNI
Citera
2024-08-17, 03:23
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hej! Hur går det i livet? F-16 attackerar mål inne i Ryssland, och ukrainsk trupp verkar röra sig som de önskar i Kursk. Blev det tråkigt att engagera sig i ämnet, mr Förstärkt Noskon?

Hur går det i Pakrovsk förresten? Har du några uppdateringar? Vad innebär det för Ukraina om staden faller? Pakrovsk lär vara Ukrainas pulsåder avseende logistik. Har du några fakta om detta?

https://www.youtube.com/watch?v=bchezcGKwNI
Citera
2024-08-17, 04:16
Medlem
poonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Här kan ni se en annan bild av kriget jämfört med västmedias hegemoni.
Se vadå? En snubbe som pratar på youtube utan källor eller bild hänvisningar? Du är dummare än tåget, gå och lägg dig istället.
Citera
2024-08-17, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Kontentan var att bron skulle sprängas innan midsommar. Tänkte inte på att det var plus (jag har det)

Men bron är det stora målet för att skaka Ryssland och Putin.

Och källor inom HUR menar att det kan ske snart.

"– Vi kommer göra det under första halvan av 2024, säger en underrättelsekälla till The Guardian.

Enligt tidningens uppgifter har underrättelsechefen Kyrylo Budanov ”redan de mesta av resurserna som krävs för att utföra uppdraget”.

Trodde du ryckt upp dig lite och slutat kalla alla som inte skriker slava ukraina för vatniks och trollarme etc men du kanske växer upp en dag. Vad är det för mening att delta i diskusioner om man bara måste spy ur sig okvädningord?

Jag presenterar fakta (Ryssarna är i mångt och mycket usla men att det är imponerande att dom lyckats försvara bron mot flera massiva attacker) och du kallar mig för peskovs desinformationsarme. Det är fan patetiskt
I artikeln stod det ju även att det var två attacker, en bomb i lastbil och en stor drönarattack. Bägge lyckades så vad du menar med att de lyckas försvara sig mot flera massiva attacker övergår mitt förstånd
Citera
2024-08-17, 04:50
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ännu en antydning om en stor inringning, var?
https://x.com/WarMonitor3/status/1824465604830482753
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Glushkova är det tydligen, där AFU sprängde en bro för några timmar sedan.
Jag tippar att man syftar på Tetkino i vid mening. Alltså de 600-700 km² som ligger söder om ån Seym.
700 ryska trupper i hela det området låter väl rimligt?

Det grönmarkerade --> https://x.com/ukraine_map/status/1824458291310973218/photo/1

Om det genomförs kommer ryssarna få höjdsidan och UAF den flacka sidan av åträsket, tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Huff gillar inte att de slösar 12 atacm på ketch bron. Går det inte sända nå gammalt skrot hemmabygge istället. Så att de slösar sin ammunition.

Dessa 12 atacm hade kunnat döda massa ryssar på annat håll väl.
Om det stämmer är det väl en rimlig synpunkt.
Förutom ryska ledningscentraler runt om fronten står järnvägsbroar mellan Voronezh och Rostov-an-Don på min önskelista. Och den nya järnvägen över ravinen norr om Mariupol.
Järnvägsbroar är dock många gånger mer solida än brosektioner på landsvägar antar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Kontentan var att bron skulle sprängas innan midsommar. Tänkte inte på att det var plus (jag har det)

Men bron är det stora målet för att skaka Ryssland och Putin.

Och källor inom HUR menar att det kan ske snart.

"– Vi kommer göra det under första halvan av 2024, säger en underrättelsekälla till The Guardian.

Enligt tidningens uppgifter har underrättelsechefen Kyrylo Budanov ”redan de mesta av resurserna som krävs för att utföra uppdraget”.

Trodde du ryckt upp dig lite och slutat kalla alla som inte skriker slava ukraina för vatniks och trollarme etc men du kanske växer upp en dag. Vad är det för mening att delta i diskusioner om man bara måste spy ur sig okvädningord?

Jag presenterar fakta (Ryssarna är i mångt och mycket usla men att det är imponerande att dom lyckats försvara bron mot flera massiva attacker) och du kallar mig för peskovs desinformationsarme. Det är fan patetiskt
Antistalk är inne i hypomani med paranoia. Det fungerar så.
Citera
2024-08-17, 05:56
Medlem
Jofs avatar
Operationen i Kursk-regionen innebär att vi stärker vår position och utökar vår möjlighet för utbyte av mark för Ukraina, skriver Ukrainska presidenten Volodymyr Zelenskyj på X .

Han plockar på sig inför en byteshandel.
Vettigt. Hade inget att byta med innan.
Men behöver ta mer om han ska byta in Krim.
Citera
2024-08-17, 06:54
Medlem
Ola Schuberts avatar
Det är inte precis medelklassen i Moskva och St. Petersburg som skickas till fronten i köttvågorna, eller som i detta fall, får agera mulåsnor:

https://youtu.be/JJdoX-B4_tk?si=E0JydVz_dEPSNTqb
Citera
2024-08-17, 07:14
Medlem
Intressant natt både här och där:

Luftförsvar mot fiendens drönare fungerade i Kiev-regionen
Olga Glushchenko - lördagen den 17 augusti 2024, 01:00

Natten till den 17 augusti rapporterade Kiev OVA om arbetet med luftförsvaret mot fiendens drönare i Kiev-regionen.

Källa : KOVA

Bokstavligen : "Rörelsen av fiendens UAV har upptäckts i regionen."

Uppdaterad : Klockan 02.16 tillkännagavs flyganfallsvarningen i Kiev-regionen.

Kiev regionen luftförsvar drönare krig

https://www.pravda.com.ua/rus/news/2024/08/17/7470758/

Dårarna i Kreml fortsätter att störa och försöka terrorbomba sina grannar. ett tag till.
Citera
2024-08-17, 07:19
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Varför ska vi gråta, när Ukraina just skrev under sin dödsdom? Tror du Ryssland kommer att vara passiva inför detta?

Fler köpcentrum och barnsjukhus som kommer att angripas eller vad syftar du på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in