2024-08-16, 22:33
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Det här skrev du nyss.
Fick brallorna nerdragna och du skriver du en timme senare att den som är ansvarig för försvaret av bron inte sover gott om natten.
Hur skall du ha det?
Har bron ett "imponerande skydd"
eller är den i fara nu"
Någon ryggrad måste du väl ha?

Ja precis. Jag citerade en artikel där underrättelsetjänsten hävdade att bron skulle sänkas innan midsommar, samt att det var imponerande att dom lyckats hålla "fortet" Inget konstigt i det förutom att jag fick byxorna neddragna

Sen tror jag att pressen på den som har ansvaret är ganska högt när man vet hur gärna ukraina vill förstöra bron igen. Tänker att dom flesta skulle svettas lite om det kommer en jävla massa drönare och 12 stycken Atacms missiler mot en i den stilla natten men du är säkert tuffare än mig
Citera
2024-08-16, 22:36
Medlem
Slöa svenska medier, sover de eller? Nu skriver iaf svt att rekordmånga ryska soldater tillfångatagits
Citera
2024-08-16, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu har väst gjort bort sig igen. Det ryska skyddet genom, 300, 400, 500...är säkrare än skölden israel har,

jag kan inte förstå att man fortsätter slösa Européernas pengar på den omöjliga uppgiften att spränga bron.

Man har försökt, det gick inte. Det räcker nu. Folk svälter i Europa.

Till och med jag som varit sjuk och pank det senaste året svälter inte.

Bron är definitivt inte omöjlig att skicka åt helvete. Allt som är byggt kan rivas.
Citera
2024-08-16, 22:42
Medlem
Jofs avatar
Vad är Ukrainas planer? Ska dom avancera vidare in i Ryssland? Det är vad alla undrar.
Citera
2024-08-16, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Vad är Ukrainas planer? Ska dom avancera vidare in i Ryssland? Det är vad alla undrar.

Ingen vet.

Nu har de skjutit ner en helikopter också.

https://x.com/vijesti11111/status/1824541237011189788?s=46&t=bAqHDMQhVl3Aw3fKGHikqg

Inte klokt. Mål och mening med hela operationen verkar oklart. Inte ens de ukrainska soldaterna vet vad som pågår.
Citera
2024-08-16, 22:47
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja vi kan skratta åt det men gotlänningarna skrattar nog inte. Jävla skitrubrik från Sexpressen!
Ser inget fel i att de citerar halvmongolernas efterblivna utspel. Tvärtom
Citera
2024-08-16, 22:50
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Kontentan var att bron skulle sprängas innan midsommar. Tänkte inte på att det var plus (jag har det)

Men bron är det stora målet för att skaka Ryssland och Putin.

Och källor inom HUR menar att det kan ske snart.

"– Vi kommer göra det under första halvan av 2024, säger en underrättelsekälla till The Guardian.

Enligt tidningens uppgifter har underrättelsechefen Kyrylo Budanov ”redan de mesta av resurserna som krävs för att utföra uppdraget”.

Trodde du ryckt upp dig lite och slutat kalla alla som inte skriker slava ukraina för vatniks och trollarme etc men du kanske växer upp en dag. Vad är det för mening att delta i diskusioner om man bara måste spy ur sig okvädningord?

Jag presenterar fakta (Ryssarna är i mångt och mycket usla men att det är imponerande att dom lyckats försvara bron mot flera massiva attacker) och du kallar mig för peskovs desinformationsarme. Det är fan patetiskt

Vad kul. Du har ännu inte förstått att ukrainarna trollar tyzzarna än hit än dit.

Nu har ryzzarna samlat sitt luftvärn för att försvara bron. Och så får de bögspö på hemmaplan i stället.

Kala det ”honungsfälla” eller ”Maskirovka” eller vad du vill, ryzzarna blev upptrolade på läktaren. Alla har fattat det utom du.

https://x.com/Bricktop_NAFO/status/1824262677390098732
Citera
2024-08-16, 22:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Ser inget fel i att de citerar halvmongolernas efterblivna utspel. Tvärtom

Finns nog en hel del gotlänningar som är rädda, i onödan kanske, men synd om dem. De får förlita sig på att Patriot gör sitt jobb (Luftvärnssystem 103).
Citera
2024-08-16, 22:54
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Fucka så mycket med Orc'nas tänk så mycket som möjligt / fånga in en massa krigsfångar / eller helt enkelt flytta fram krigsgränsen, med intention att det ska hålla över vintern +.
Chansen finns faktiskt att UA pallar med att hålla ståndet.
Senast redigerad av DragonOnWall8 2024-08-16 kl. 22:57.
Citera
2024-08-16, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Har vi några flygnördar i tråden som kan säga någonting om planet på bilden?

https://img.pravda.com/images/doc/7/e/7e8dbe8-012cc4d-pilot--1-_690x387.avif
Tveklöst en Bergfalke.
Citera
2024-08-16, 22:56
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Finns nog en hel del gotlänningar som är rädda, i onödan kanske, men synd om dem. De får förlita sig på att Patriot gör sitt jobb (Luftvärnssystem 103).
Och om de inte satt det på förstasidan hade diverse foliehattar och Fria Tider börjat gapa om att "Expressen undanhöll information!" "Expressen hjälper Ryssland!"
Rysslands efterblivna trams är deras eget ansvar.
Ingen tar dem på allvar ändå och Patriotbatterierna på Gotland kommer inte att behöva aktiveras.
Eftersom Ryssland och ryssar bara snackar en massa trams
Citera
2024-08-16, 22:59
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Vad kul. Du har ännu inte förstått att ukrainarna trollar tyzzarna än hit än dit.

Nu har ryzzarna samlat sitt luftvärn för att försvara bron. Och så får de bögspö på hemmaplan i stället.

Kala det ”honungsfälla” eller ”Maskirovka” eller vad du vill, ryzzarna blev upptrolade på läktaren. Alla har fattat det utom du.

https://x.com/Bricktop_NAFO/status/1824262677390098732

Så kan det vara, att man då och då skickar iväg en helvetes massa missiler mot bron för att hålla fast ett stort luftförsvar där. Träffar dom är det en bonus, och blir det nedskjutet så visar man behovet av att låsa upp en väldans massa luftvärn. God poäng !

Tror atacms går i mach 3 och s300 i mach 6 men skjuter man tillräckligt många så kan nån ändå gå igenom. Bara att kolla på iron dome som ibland släpper igenom "hemmabyggda" raketer.

Tycker ändå ukraina varit finurliga med sina bombbåtsdrönare och stressat luftförsvaret ordentligt flera gånger så är lite förvånad att inget mer "slunkit" igenom
Senast redigerad av brunnsang 2024-08-16 kl. 23:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in