2024-08-16, 02:46
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
Smittkoppsvaccinationen lämnar ett väldigt distinkt märke på armen. Får se om den länken fungerar.

https://www.myretrospect.com/wp-content/uploads/2021/04/conventional-vax-scar-4.jpg
Ger tuberkulosvaccin samma typ av märke?
Jag har ett liknande på skinkan, men är osäker på om det är samma, eller om det kommer från tuberkulosvaccin som mina föräldrar tjatade till sig att jag skulle ha, eftersom farsan umgicks mycket med indianer i Sydamerika när jag var barn.
Citera
2024-08-16, 02:46
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Mpox? Lustigt, när ukrainakriget är på väg att mattas av så kommer viruset fram som gubben ur lådan, och när ukrainakriget började så försvann virushotet inom loppet av någon vecka. Visst är det underligt?

Nej, jag tror inte ett dugg på lögnaktiga politiker, massmedia-journalister och myndighetspersoner. Jag har tappat förtroendet för dem helt och hållet, oåterkalleligt.

På det utstuderade elakartade och förrädiska sätt politiker agerade under "plandemin", det glömmer jag aldrig bort. Jag vet vilken sort de är. De lyder order från andra uppdragsgivare, men de tjänar inte svenska folket det minsta lilla, tvärtom.

Såklart. Lögnmedia levererar återigen.

Dessa "pandemier" (påhitt) existerar huvudsakligen som en illusion i massmediaföljarnas huvuden, och är egentligen bara ett skapat verktyg för att försöka kontrollera människor med det här digitala certifikat-systemet (se länk om Kina nedan), ett tyranni-system som det föraktade etablissemanget i väst också vill införa, fast på ett försåtligt sätt, givetvis helt utan någon demokrati, utan endast via rädsla, dvs när den rädda okunniga massan endast använder "reptilhjärnan" för att "tänka" (m.a.o. agera på kommando från överhögheten).

https://www.epochtimes.se/nytt-digitalt-id-vacker-oro-bland-befolkningen

Jag glömmer aldrig den dagen då jag på Medborgarplatsens torg i Stockholm såg tusentals människor stå i ringlande köer till temporärt uppställda vaccintält för att få sin fix. Det är nog många där ute som redan nu är väldigt, väldigt sugna på sin första apkoppedos.
Citera
2024-08-16, 02:54
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Jag glömmer aldrig den dagen då jag på Medborgarplatsens torg i Stockholm såg tusentals människor stå i ringlande köer till temporärt uppställda vaccintält för att få sin fix. Det är nog många där ute som redan nu är väldigt, väldigt sugna på sin första apkoppedos.
Det tror jag faktiskt inte. Apkoppor är ju till skillnad från covid kontaktsmitta, och de flesta som är födda innan '76 har ju fått vaccin mot smittkoppor, vilket sägs ge ett visst skydd.
Citera
2024-08-16, 03:11
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det tror jag faktiskt inte. Apkoppor är ju till skillnad från covid kontaktsmitta, och de flesta som är födda innan '76 har ju fått vaccin mot smittkoppor, vilket sägs ge ett visst skydd.

Vi får väl se. Av inlägg i tråden att döma så lär det bli rusning
Citera
2024-08-16, 03:20
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Jag förstår, och det är sorgligt på något sätt att se hur okritiska många är, de verkar bara följa strömmen och tror att det finns någon garanti i det.

Men som en Flashbackare en gång skrev som svar på alla användare som jämnt och ständigt sade att det är ju ändå "frivilligt", ja men vad händer när de frivilliga tar slut då? Där tar medicinska tyannin vid.

Det är enkelt att förstå att det bådar inte gott när vi har ett Sverige med återkommande regeringar som alla agerar drakoniskt omnipotent åt några okända uppdragsgivare.

Ja att det skulle vara frivilligt är ju rent skitsnack. Vi var bara några dagar bort från att införa vaccinpass.
Citera
2024-08-16, 03:33
Bannlyst
Förbjud alla in och ut resor till och från smittodrabbade områden i Afrika.
Citera
2024-08-16, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Fattar ni inte? Snart ska vi vaccinera oss mot det också.....
Behövs inte om vi blir flockimmuna innan dess.

Dödligheten är bara 5% hittills i Afrika.

Och om smittspridningen blir stor ökar risken för mutationer.

Kanske en korsning med Omicron kan göra apkoppor luftburet?
Citera
2024-08-16, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Förbjud alla in och ut resor till och från smittodrabbade områden i Afrika.
Och i Europa.

Nu när Sverige är smittdrabbat.
Citera
2024-08-16, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Verkar som viruset funnits länge ? Ändå vet inget ett skit om hur viruset beter sig eller om ens handsprit hjälper ???
Apkoppor har funnits i neger-Kongo sedan 1970 och i neger-Niggeria sedan 1971, men det var en variant med lägre dödlighet än den nya variant som sprids sedan 2023 med en dödlighet på ca 5%.

Man vet att det nya viruset sprids mellan familjemedlemmar, till skillnad från den förra apvarianten som sprids mellan negerbögar.

Verkar dessutom vara främst barn som dör, kombinerat med en högre dödlighet i Kongo:
Citat:
An estimated 64% of the cases and 85% of fatalities have occurred in children. The outbreak consists of two separate sub-variants of clade I, with one of the sub-variants having a novel mutation, making detection with standard assays unreliable
Citera
2024-08-16, 04:56
Medlem
blibbottczkhentzhks avatar
Citat:
Mpox? Lustigt, när ukrainakriget är på väg att mattas av så kommer viruset fram som gubben ur lådan, och när ukrainakriget började så försvann virushotet inom loppet av någon vecka. Visst är det underligt?

Nej, jag tror inte ett dugg på lögnaktiga politiker, massmedia-journalister och myndighetspersoner. Jag har tappat förtroendet för dem helt och hållet, oåterkalleligt.

På det utstuderade elakartade och förrädiska sätt politiker agerade under "plandemin", det glömmer jag aldrig bort. Jag vet vilken sort de är. De lyder order från andra uppdragsgivare, men de tjänar inte svenska folket det minsta lilla, tvärtom.

Såklart. Lögnmedia levererar återigen.

Dessa "pandemier" (påhitt) existerar huvudsakligen som en illusion i massmediaföljarnas huvuden, och är egentligen bara ett skapat verktyg för att försöka kontrollera människor med det här digitala certifikat-systemet (se länk om Kina nedan), ett tyranni-system som det föraktade etablissemanget i väst också vill införa, fast på ett försåtligt sätt, givetvis helt utan någon demokrati, utan endast via rädsla, dvs när den rädda okunniga massan endast använder "reptilhjärnan" för att "tänka" (m.a.o. agera på kommando från överhögheten).

https://www.epochtimes.se/nytt-digitalt-id-vacker-oro-bland-befolkningen

Du har fel. Mpox är inget lustigt
Citera
2024-08-16, 06:13
Medlem
Sunimods avatar
Från AB

"WHO har klassat utbrottet av mpox i Afrika som ett internationellt hälsonödläge."

Troligen nya restriktioner mot resande på gång. Någon som sett sådant?
Citera
2024-08-16, 06:55
Medlem
Rör inte en afrikan så är du safe.
Åk inte kommunalt. Känner du nån som bor med afrikaner i huset, säg nej tack vi hörs i vinter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in