Citat:
Ursprungligen postat av
Niket
Självklart har hjärtstopp funnits hela mänskligheten men för mig känns det som det har kommit betydligt flera plötsliga hjärtstopp den senaste tiden.
Förutom Bo Ahl och mina bekanta så dog en till i Norge igår och vemglömmer inte fitnessguruns Moeslys död i den grekiska ö-världen.
Visst känns det att det har ökat ?
Jag tror inte att det ökat. Däremot finns internet och media som rapporterar mer om det.
Fotbollsspelare, golfare, hockeyspelare mfl, vältrande och unga har ramlat ihop med hjärtstopp innan Covid och rapporterats om i de medier som varit för just den sporten.
Jag tycker det rapporteras i media om folk som dör betydligt mer än tidigare, av alla orsaker. Utländska kändisar, B-kändisar mfl som vi tidigare aldrig (eller egentligen nu heller) brytt oss om.
Det blir lite tjatigt med alla konspirationsteorier mot bla Covidvaccin som ska vara orsaken till en massa av vaccinmotståndare. I den gruppen folk finns det så klart massor av människor som dött pga vaccinet men är ju inget att förlita sig på.
Någon annan skyller sjukdomar på fluor, kött, miljö, socker eller vad som helst. Nätet ger publicitet, för alla som vill vara där. Det tror jag är skillnaden mot förr.
Visst kan det finnas biverkningar av en massa saker men det blir löjligt när inget längre kan bero på "naturliga" orsaker längre.