2024-08-15, 16:05
Medlem
Boo Ahl omkom vid Lofoten och den som omkom igår var vid ett annat fjäll en bra bit därifrån om jag fattade den norska rapporteringen rätt. Men märkligt sammanträffande sorgligt nog.
Citera
2024-08-15, 16:15
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botteup123
Boo Ahl omkom vid Lofoten och den som omkom igår var vid ett annat fjäll en bra bit därifrån om jag fattade den norska rapporteringen rätt. Men märkligt sammanträffande sorgligt nog.

Enligt vad som går att läsa sig till så avled båda av plötslig sjukdom (hjärtstopp), de omkom inte.
Citera
2024-08-15, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Enligt vad som går att läsa sig till så avled båda av plötslig sjukdom (hjärtstopp), de omkom inte.
Du har rätt, döda är de tyvärr båda.
Citera
2024-08-15, 16:42
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/svensk-man-dod-under-inspelning-av-realityserie/

Fler och fler plötsliga hjärtstopp verkar drabba män i medelåldern. Var själv nyss på en begravning av en en man i 50-årsåldern som fick hjärtstopp och bara några dagar senare dog en annan bekant på samma sätt.

Ni som undrar så var bägge mina avlidna bekanta vaccinerade mot Covid.
Två vänner har dött i hjärtstopp, innan covid kom.
Båda friska och unga. Den ena 35 och den andra 42.
Hjärtstopp har funnits i alla tider, även innan man började vaccinera mot Covid.
Citera
2024-08-15, 18:08
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Två vänner har dött i hjärtstopp, innan covid kom.
Båda friska och unga. Den ena 35 och den andra 42.
Hjärtstopp har funnits i alla tider, även innan man började vaccinera mot Covid.

Självklart har hjärtstopp funnits hela mänskligheten men för mig känns det som det har kommit betydligt flera plötsliga hjärtstopp den senaste tiden.
Förutom Bo Ahl och mina bekanta så dog en till i Norge igår och vemglömmer inte fitnessguruns Moeslys död i den grekiska ö-världen.
Visst känns det att det har ökat ?
Citera
2024-08-15, 21:47
Medlem
Citat:
Självklart har hjärtstopp funnits hela mänskligheten men för mig känns det som det har kommit betydligt flera plötsliga hjärtstopp den senaste tiden.
Förutom Bo Ahl och mina bekanta så dog en till i Norge igår och vemglömmer inte fitnessguruns Moeslys död i den grekiska ö-världen.

Känslor är inte fakta.
Citera
2024-08-16, 00:52
Medlem
Citat:

Moesly kokade väl ihjäl sig själv.
Citera
2024-08-16, 06:13
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:

Hjärtstoppen utanför sjukhus har inte ökat. Men har nog uppmärksamats mer i media sista åren.
Överlevnaden har dock ökat.

https://www.hlr.nu/svenska-hlr-registret/
Citera
2024-08-16, 10:56
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Jag tror inte att det ökat. Däremot finns internet och media som rapporterar mer om det.
Fotbollsspelare, golfare, hockeyspelare mfl, vältrande och unga har ramlat ihop med hjärtstopp innan Covid och rapporterats om i de medier som varit för just den sporten.
Jag tycker det rapporteras i media om folk som dör betydligt mer än tidigare, av alla orsaker. Utländska kändisar, B-kändisar mfl som vi tidigare aldrig (eller egentligen nu heller) brytt oss om.

Det blir lite tjatigt med alla konspirationsteorier mot bla Covidvaccin som ska vara orsaken till en massa av vaccinmotståndare. I den gruppen folk finns det så klart massor av människor som dött pga vaccinet men är ju inget att förlita sig på.
Någon annan skyller sjukdomar på fluor, kött, miljö, socker eller vad som helst. Nätet ger publicitet, för alla som vill vara där. Det tror jag är skillnaden mot förr.
Visst kan det finnas biverkningar av en massa saker men det blir löjligt när inget längre kan bero på "naturliga" orsaker längre.
Citera
2024-08-16, 12:20
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
Känslor är inte fakta.

Med all den medicinska utveckling vi har haft de senaste åren borde "känslan" vara att vi hade fått en minskning, eller hur ?

Har du själv någon statistik på plötslig hjärtstopp ?
Citera
2024-08-16, 12:23
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Moesly kokade väl ihjäl sig själv.

Värmen och den fysiska ansträngningen bidrog til hans död och då är. det rätt troligt med ett hjärtstopp.
Citera
2024-08-16, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botteup123

Ja jag blev själv osäker när jag (igår) hörde nya uppgifter på radion att det skulle ha skett under en "förvandring" (ej klättring i berg som det först påstods) och att det även skulle ha varit "medicinsk åkomma" som legat till grund, dvs ingen olycka.

Men om det är bekräftat att det var på ett helt annat ställe så kan man släppa det spåret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in