2024-08-15, 21:25
Avstängd
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boll321
Inom en månad kommer vi ha väldigt många fall det är ju typ fritt fram och resa hur man vill i nuläget.

Folkhälsomyndigheten kommer bara ge rekommendationer till dom resande sa Gisslén

Folkhälsomyndigheten borde få verktyg för att jaga superspridare och spärra in dem innan smittan bryter ut och där många kommer att bli sjuka.
Citera
2024-08-15, 21:26
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PVT1820
Jag tog ej covid vaccinet, fick covid och lever friskt idag.

Ni får som tar alla sprutor borde vara oroliga istället.
Kul du kommer få med ap-koppor
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ElitPerra
Så länge man inte umgås med bögar behöver man nog inte vara orolig

MPOX sprids via kontakt, och då inte endast sexuell kontakt. Så jo du bör vara orolig och isolera dig så gott du kan med handskar och ansiktsmask.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Känner mig väldigt orolig för det nya apviruset. Vart vänder jag mig om jag vill ha en spruta?

Kontakta sjukvården och säg att du är en man som ligger med andra män som borde du få.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GulMardek
Det bestämmer regeringen, och det regeringen bestämmer är demokratiskt eftersom regeringen är framröstad i ett demokratiskt val. Bestämmer regeringen att vi ska ha lock down och vaccinpass så ska vi ha det.

Dessutom har vi demokratiskt röstat för att ge WHO mandat att bestämma vad som gäller, så det blir förhoppningsvis lock down, ansiktsmask och vaccinpass för alla, och de som inte följer direktiven förtjänar att fängslas stenhårt.

Fortfarande känns det TOTALT tokigt och ologiskt att alla ska tvångsvaccineras för WHO/regering har bestämt det! Inte demokrati i Swedenistan enligt mig om detta sker!
Citera
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej för jag har inte sex med män.
Du har nog missuppfattat vad ap-koppor är
Citera
2024-08-15, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Folkhälsomyndigheten borde få verktyg för att jaga superspridare och spärra in dem innan smittan bryter ut och där många kommer att bli sjuka.
Det har de redan.
Citera
2024-08-15, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Och när media skrämt upp folket kommer det bli brist på toapapper precis som när covid var nytt...
Munskydd handsprit blir det nog även brist på.
Citera
2024-08-15, 21:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach

Svar ja! Har det inte framgått med önskvärd tydlighet tidigare så gör det det nu. Vi behöver mer övervakning och polisen behöver mer resurser. Dessa superspridare måste isoleras.
Citera
Medlem
Vi får se upp med dom länder som har smitthärdar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keny69
Är detta verkligen något att bry sig om? Varför får folk panik..?

För majoriteten av människor är idioter, kort och gott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulMardek
MPOX sprids via kontakt, och då inte endast sexuell kontakt. Så jo du bör vara orolig och isolera dig så gott du kan med handskar och ansiktsmask.
Ja. Speciellt handskar är nog mycket viktigt nu.

Den här smittan sprids inte alls som covid utan genom kontakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in