2024-08-15, 12:15
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Ähum, du verkar ha missat det men Escobar-familjen förlorade all sin makt och rikedomar strax efter att Pablo sköts ihjäl i början av 90-talet.

Men skulle någon vilja ha lite info om Escobar så är det enklast att fråga Pablos son Joaquin (stavning?) som arbetar som arkitekt i Argentina (eller om det är Chile). Joaquin tar avstånd från Pablos illdåd och håller föreläsningar om det.

Makten förlorade de ja, men hur vet du att de förlorade alla rikedomar?
Såklart gissar jag bara men det verkar osannolikt att det inte skulle finnas något undanstoppat någonstans, så enorm som tillgångarna var.

Varför ska de fråga någon som tydligt tagit avstånd från det hela? Rimligtvis så vet han inte ett skit efter det.
Citera
2024-08-15, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Han var ju 2 faced som fan tillslut. Han kallade alla som vill bo i Sverige misslyckade losers och att ingen borde vilja ha någon som helst kontakt med staten. Sen i slutändan så bönar Han och böjer över röven helt till svenska myndigheter och ber dom ta hand om honom. Sådana här fall får mig att tro på karma.

Måste väl vara kriminalitetens version av dress for the job you want?
Citera
2024-08-15, 12:19
Medlem
cyberhawks avatar
Intervju med honom i Aftonbladet idag via en insmugglad telefon:

"Han har betalat och med hjälp av andra lyckats smuggla in en telefon som han håller gömd och kan kontakta världen utanför fängelset med. Han berättar att de än så länge inte har hittat den trots att de söker igenom hans cell varje vecka.

– Jag personligen har inte smugglat in den genom att trycka upp den … ursäkta … där bak. Men jag har betalat en person för att göra det. Det är så det funkar i finkan, säger Olof K Gustafsson och skrattar."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/25Vbjr/olof-k-gustafsson-kan-utlamnas-till-usa-kan-handa-nar-som-helst

Artikeln är PLUS-låst.
Citera
2024-08-15, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Makten förlorade de ja, men hur vet du att de förlorade alla rikedomar?
Såklart gissar jag bara men det verkar osannolikt att det inte skulle finnas något undanstoppat någonstans, så enorm som tillgångarna var.

Varför ska de fråga någon som tydligt tagit avstånd från det hela? Rimligtvis så vet han inte ett skit efter det.

När Escobars imperium rasade i och med hans död så stod resten av hans familj på Cali kartellens dödslista. Pablos äldsta son (Sebastián, som bor i Brunos Zaires och är arkitekt) gick då till Cali kartellen och gav dom ALLT i utbyte mot att Cali lämnade han och hans familj ifred.
Citera
2024-08-15, 12:25
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KriminellFrikadell
När Escobars imperium rasade i och med hans död så stod resten av hans familj på Cali kartellens dödslista. Pablos äldsta son (Sebastián, som bor i Brunos Zaires och är arkitekt) gick då till Cali kartellen och gav dom ALLT i utbyte mot att Cali lämnade han och hans familj ifred.

Det finns fler versioner av vad som hände och sanningen är väl att ingen riktigt vet för de var många som kom åt den förmögenheten efter Pablos död.
Citera
2024-08-15, 12:37
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Tjo, han hade väl sjukdomen BDIH och den diagnosen var väl satt redan från början av sin ”karriär” kan man tro, därefter har väl symtomen galopperat i en sjujädra fart.., tror inte det finns nån bot mot den heller sorgesamt nog…
Vad står BDIH för?
Citera
2024-08-15, 12:42
Medlem
stoichkov8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KriminellFrikadell

Brunos vadå?!

Vart kommer alla dessa analfabeter ifrån och varför just i den här tråden?
Citera
2024-08-15, 12:51
Medlem
drinksareonmes avatar
Tom från fängelset fortsätter myttandet.

Citera
2024-08-15, 13:11
Avslutad
”Det fanns bevis som skulle kunna fälla, men de friade i*stället, säger Olof K Gustafsson.”

Nej, de lade ner anmälan eftersom det saknades målsägare.

”Men att jag ska dömas till 2*050 års fängelse för bedrägeri, penningtvätt osv, det är inte normalt.”

Det är varken normalt eller sant.
Citera
2024-08-15, 13:18
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Ouuff.
Svetlana hälsar från sin story til Sveedisch people "Let's cry together" Sen avslutar hon med en skål och ett leende -
🍷Cheers!

Och vi både gråter och skålar men allt av glädjeskäl
Citera
2024-08-15, 13:19
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Han var ju 2 faced som fan tillslut. Han kallade alla som vill bo i Sverige misslyckade losers och att ingen borde vilja ha någon som helst kontakt med staten. Sen i slutändan så bönar Han och böjer över röven helt till svenska myndigheter och ber dom ta hand om honom. Sådana här fall får mig att tro på karma.

Detta.

Det är själva definitionen av att vara 2-faced.
Citera
2024-08-15, 13:33
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Intervju med honom i Aftonbladet idag via en insmugglad telefon:

"Han har betalat och med hjälp av andra lyckats smuggla in en telefon som han håller gömd och kan kontakta världen utanför fängelset med. Han berättar att de än så länge inte har hittat den trots att de söker igenom hans cell varje vecka.

– Jag personligen har inte smugglat in den genom att trycka upp den … ursäkta … där bak. Men jag har betalat en person för att göra det. Det är så det funkar i finkan, säger Olof K Gustafsson och skrattar."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/25Vbjr/olof-k-gustafsson-kan-utlamnas-till-usa-kan-handa-nar-som-helst

Artikeln är PLUS-låst.

Varje gång någon ringer måste en mobilbärare ta ut den ur analen. Är det bäraren eller Olof som tvättar den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in