2024-08-15, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sten.Cool
Se till att ta upp din "intäkt" betala skatt på vinsten, så har du aldrig problem med banken.

Läste du min fråga?
Jag går inte ens vinst något jag tar ut den summan jag har rätt till men hur ut lägenheten utan att bovärden vet om det så inget kontrakt finnas. Hajjar du?
Citera
2024-08-15, 08:37
Avslutad
Det är fastighetskontroller just nu vad jag läste senast.

Sverige är byggt på avtal och kvitton. Enda sättet är väl om du säger att tjejen/killen bor där eller nåt.
Citera
2024-08-15, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbanett
har tagit ut två hyror som jag sen tagit ut i cash för vill ej ha de på banken.

Det är ingen som kommer tro på det där om du inte kan visa upp pengarna. Man kan kommer ta för givet att du har gett pengarna till någon annan.
Citera
2024-08-15, 08:48
Medlem
sunny5s avatar
Kundtjänst får inte lämna ut några uppgifter, ej heller bankkontoret. Det du får göra är att skriva ett vanligt brev till "huvudkontoret" på banken och förklara varför du fått in så mycket pengar och vad de använts till, då de troligen misstänker penningtvätt!
En lång och tröttsam process, kan jag lova.
Öppna nytt konto i annan bank istället! Samt be att få ut resterande belopp på ditt konto.

(hade en vän jag hjälpte i liknande situation med swedbank)
Citera
2024-08-15, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Det är fastighetskontroller just nu vad jag läste senast.

Sverige är byggt på avtal och kvitton. Enda sättet är väl om du säger att tjejen/killen bor där eller nåt.
Fastighetskontroller?? Vad fan är de 😂
Citera
2024-08-15, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Det är ingen som kommer tro på det där om du inte kan visa upp pengarna. Man kan kommer ta för givet att du har gett pengarna till någon annan.
Visa upp pengarna? Ska jag ta ett foto på att de ligger i min garderob då eller
Citera
2024-08-15, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Kundtjänst får inte lämna ut några uppgifter, ej heller bankkontoret. Det du får göra är att skriva ett vanligt brev till "huvudkontoret" på banken och förklara varför du fått in så mycket pengar och vad de använts till, då de troligen misstänker penningtvätt!
En lång och tröttsam process, kan jag lova.
Öppna nytt konto i annan bank istället! Samt be att få ut resterande belopp på ditt konto.

(hade en vän jag hjälpte i liknande situation med swedbank)
Men jag kan ju inte öppna konto utan bank id? Jag har inte heller något giltigt leg eller jag har ett men jag har tappat bort det nånstans i flytten
Citera
2024-08-15, 08:59
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Men jag kan ju inte öppna konto utan bank id? Jag har inte heller något giltigt leg eller jag har ett men jag har tappat bort det nånstans i flytten

Då tar du med dig någon och går till skatteverket och gör ett nytt, alt, använder ditt pass, och ansöka nytt konto i annan bank gör du via nätet.
Dessvärre är du "rökt" ett tag, men du kan använda icabanken som lönekonto osv
Citera
2024-08-15, 09:01
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Att de låst kontona är ju en sak, att de låst BankID är något helt annat. Du måste helt enkelt kontakta dem.

Skriv ett fake avtal med kvitenser att du sålt något dyrt, tex en båt, bil eller annat och får avbetalningar per månad.

Att man 2024 tror att ens bankförehavanden går obemärkt förbi är oerhört naivt. Jag fick 50 k cash för en försäljning i sommar och bankar nu in 10 k per vecka. Vid ev. frågor har jag kvittot att visa upp.
Citera
2024-08-15, 09:04
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Att de låst kontona är ju en sak, att de låst BankID är något helt annat. Du måste helt enkelt kontakta dem.

Skriv ett fake avtal med kvitenser att du sålt något dyrt, tex en båt, bil eller annat och får avbetalningar per månad.

Att man 2024 tror att ens bankförehavanden går obemärkt förbi är oerhört naivt. Jag fick 50 k cash för en försäljning i sommar och bankar nu in 10 k per vecka. Vid ev. frågor har jag kvittot att visa upp.

Bil kan du inte skriva, då de kollar upp ifall du varit skriven på en sådan.... Men leta upp en annons med tex skapligt dyr gitarr, och skriva att man sålt en sådan kan funka
Citera
2024-08-15, 09:04
Medlem
Citat:
Visa upp pengarna? Ska jag ta ett foto på att de ligger i min garderob då eller

Nej snarare ta med dom till ett bankkontor när du har ett möte med dom.
Citera
2024-08-15, 09:20
Medlem
Tror det finns nått slags system bankerna mellan att låser en bank ditt konto samt bank-id/swish så kan andra banker se det i systemet och neka dig konto hos dom ..

Detta påminner en del om fallet med Amandas vars konto har varit fruset i tre månader:

https://www.aftonbladet.se/a/Kn9ePG
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in