2024-08-15, 07:28
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollan
Den här Ma*a tycker jag är mer rimlig anstiftare om vi ska spekulera. Hon kallade R för lillasyster både innan och efter mordet. För en halv-galen 13 åring, förmodligen på droger och utan familj så är den typen av interaktion sjukt betydelsefull. Jag tycker att hon har stött R mer öppet än vad S*oso har gjort. Kanske som ett sätt att manipulera på avstånd.

OT så funderade jag tillbaka på när man själv var i den åldern. Hur långt gick man och kunde gå. Jag var som elakast då. Hur lättmanipulerad är man?

Iaf stackars E. Hon skulle aldrig mött de här fallen.

Nu är jag förmodligen mycket äldre än dig men hur jävlig var man i 13-årsåldern? På sin höjd skrev man något elakt om personen man var arg på inne på skoltoaletten. Med blyerts, som gick att ta bort då man i regel snabbt blev vänner igen. Var man riktigt jävlig gjorde man punka på fiendens cykel. Något som man sen låg sömnlös över med ett hemskt dåligt samvete på natten. Det är skrämmande hur världen har utvecklats och vad ungar är kapabla till idag. Man tyckte att man var vuxen i den åldern. Och vi som föddes på 60-70 talet var barnungar men samtidigt bra mycket mer ”vuxna” och ansvarsfulla än de är idag.
Citera
2024-08-15, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Med all förståelse för era tankar och idéer, kan nog såna slags kommentarer säkerställa att mördarna får skyddad identitet. Både polisen och människor från diverse myndigheter läser säkert här liksom anhöriga till mördarna, och dessa kommentarer utgör nu ett slags bevis på vad de (mördarna) kan komma att råka ut för..

Med så här grovt brott utan straff måste ngt göras, vad har du för problem, tror du att dessa idioter blir mindre kriminella bara för att dom får skyddad identitet, tänk efter nu, fattar inte att du är så naiv för sånt här slödder, minns vad som hände Holger Algdal
Citera
2024-08-15, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAH
Ja hon är mamman.

Zigenare
Citera
2024-08-15, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Då måste den 3.e vara den som de nämde för flera dagar sedan
En vuxen kanske förälder som undanröjt bevis
Det sätter nog inte en pers i häktet för en sån sak men påföljder lär det bli

Det finns ingen 3.e ännu som sitter häktad
Polisen har ju ganska mycket bevis i det här fallet så det syns nog inga fler eller hörs på filmerna

R pappa va väl misstänkt tidigare?
Citera
2024-08-15, 08:13
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Ja, det är ju lite, hm, mystiskt.

Mina bilder ligger här:
https://gofile.io/d/oSoMNk

Den, enligt mig är ganska BP. Finns nog lampor där:
https://www.imgbly.com/ib/GdkgNiSyJQ.png

Brottsplatsen:
https://www.google.com/maps/@55.8658972,12.8305506,3a,46.5y,26.94h,92.19t/data=!3m7!1e1!3m5!1sfaBA2NE-9DUUzOmw5EBGRA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fpanoid%3DfaBA2NE-9DUUzOmw5EBGRA%26cb_client%3Dmaps_sv.share%26w%3D9 00%26h%3D600%26yaw %3D16.40592212591857%26pitch%3D0.5679060643914084% 26thumbfov%3D90!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=tt u

Lampor men inte samma avstånd utan längre upp & längre bort, en skugga vore längre och bredare
Belyser man från samma avstånd och höjd nära kniven, blir det en sån dubbel skugga.
Citera
2024-08-15, 08:21
Medlem
Igår var det en ny artikel på HD. Inget jätteintressant och tillförde egentligen inget särskilt, men länkar ändå här:

https://www.hd.se/2024-08-14/sorg-pa-mordade-flickans-skola-infor-lasarsstarten/

För er som inte kan läsa hela så står det i princip att E gick i Krika bygdeskola i Klippans kommun fram till femte klass. Under denna tid bodde hon hos en fosterfamilj i Klippans kommun. Hon var omtyckt och de minns henne med värme. I sexan (HT 2022) bytte hon skola eftersom hon då blev placerad hos en fosterfamilj i Kristianstads kommun. (Efter det verkar det ha gått utför. )

Det står också att begravningen sker i Malmö i nästa vecka och att hennes tidigare klasskompisar från Krika skola kommer delta.
Citera
2024-08-15, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Med så här grovt brott utan straff måste ngt göras, vad har du för problem, tror du att dessa idioter blir mindre kriminella bara för att dom får skyddad identitet, tänk efter nu, fattar inte att du är så naiv för sånt här slödder, minns vad som hände Holger Algdal
Herregud hur är det fatt med läsförmågan i tråden? Kan man inte läsa mellan raderna? Eller är det intellektet det är fel på?
Du missförstod uppenbarligen mitt inlägg.
Jo, jag förstår att man vill göra detta som några i tråden skrivit och jag har själv tänkt dessa tankar, men man bör nog inte skriva ut det. Jag vill inte att risken att de får skyddad identitet ökar så att de kan leva sina liv i frid och fröjd. Om man ska göra nåt sånt så skriver man inte ut det på det sättet i forum på nätet, och Jo det kan utgöra en form av hot som polisen tar hänsyn till. Bättre då att gå ihop i det "tysta" och göra nåt. Fattar du vad jag menar nu?
Senast redigerad av SthlmHolmes 2024-08-15 kl. 08:33.
Citera
2024-08-15, 08:44
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
De har blivit kontaktade av väldigt många om samma sak så de hinner inte besvara alla men vill ändå man ska fortsätta skicka in vad man hittar. Ma*a har tagits in och förhörts om saken också, vilket hon skrivit själv på TT.

Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Läst tillbaka på den där användaren du citerar och personen säger en mängd olika saker, säger emot sig själv och ändrar sig hela tiden. Jag tror det är någon helt utan insyn som trollar. Jag tänker inte citera personen mer för att det inte ska upprepas en massa osanningar i tråden.

Ah o där har vi meddetsamma svaret!
Är ju M@ja som togs in till förhör och släpptes, denne tror M@ja är MGM3 en yngre ”hen”, en TT ungdom som följt M@jas TT & även hört rykten, själv är SIS och egentligen för ung för att vara här inne.
Men MGM3 var redan hittad då hon förhördes om sin TT och deltagandet i gruppchatten efteråt.
Hon är min misstänkta MGM4, alla som deltagit i gruppchatten från början är enligt mig MGM.
Citera
2024-08-15, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DremQen
Som sagt jag kommer inte skicka till någon men ja de låter som att en kille också är där om troligen är de han som filmar

Varför nämner du att det finns en sista video om du inte tänker lägga upp den? Då behövde du inte ens nämna videon. Antingen lägg upp eller skriv inte om den.
Citera
2024-08-15, 09:25
Medlem
Nicke08s avatar
Har vi någonsin haft ett mer planerat, utstuderat mord/människorov/tortyr fall i Sverige?

Hade vi bara haft information om utförandet så hade vi anat HA, Mexico Kartell eller liknande.

Att man lägger ut mord på film brukar det betyda att man vill visa sitt våldskapital och säkerställa att alla andra förstår hur långt man (GM) är beredda att gå om man inte lyder.

Om inte Sveriges kriminalpolitik rivs upp, görs helt om från ruta ett efter detta brutala mord, ja då lär vi aldrig få en seriös förändring i vårt land.

Finns inga ord att beskriva detta fall.
Citera
2024-08-15, 09:25
Medlem
Hej!
Är helt grön här på FB har endast läst lite trådar tidigare men följt denna från nästan start, eller rättare sagt från informationen att det var barn och inte en 30-årig kvinna.
Så fruktansvärt detta är ! Må E vila i frid!

Lite tankar om det som skrivs.
Jag tror inte det finns en till kniv, för det hade nog rabiata M gärna "annonserat".
Hon är helt besatt över att hon har en kniv, hur den minsann är längre än hela E, hur hon ska "gahla" henne mm.
Hon känns mer "blodtörstigare " än R. Hon har hotat E flera ggr att hon ska hugga henne om hon inte är tyst att jag tror att hon var den första som högg för att inte tappa ansiktet eller liknande galenskap. Tror dock att båda har använt kniven!

Det om att E skulle hade snackat illa om R döda bror är verkligen en efterkonstruktion för det hade kommit upp under all tortyr och hot. Tror inte heller att det var planerat att hon skulle dö.
E frågar varför de gör detta och R säger nåt i stil med "ska du hjälpa oss med grejer ?" Så undrar om dessa brudar inte var wannabe gangsters.( ville in i gängkriminalitet..?).

Tror inte M*y* är en av dom i chatten som visste lika mycket som en del andra, hon trodde som flera här att hon fått hugg i låret och förblött av det, Hon gillar nog mest att stå i centrum...misstänkte faktist att @spect var hon. Soso tror jag inte är född 04 som nån skrev här, hon ser ut att vara runt samt ålder som de andra.
Om det stämmer att hon endast har 1h mobilanvändning/dag och ej har en insmugglad så var hon nog inte med i attacken i realtid..?

Jag tänker också att R kommenterat med emojins och hjärtan mm till E på tiktok och verkade gilla henne ( tänk 13årig hjärna nu där sånt är viktigt) ser inget sånt från M. Tror M är den som velat detta! Tror hon är "anstiftaren" och tillsammans med R utförde detta bestialiska mord.

Vet vi nåt mer om de andra i chatten? Vill minnas namn som K@js@, N*lly och nåt på S som jag inte minns just nu.

Sorry för ett så långt inägg.
Citera
2024-08-15, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Har vi någonsin haft ett mer planerat, utstuderat mord/människorov/tortyr fall i Sverige?

Hade vi bara haft information om utförandet så hade vi anat HA, Mexico Kartell eller liknande.

Att man lägger ut mord på film brukar det betyda att man vill visa sitt våldskapital och säkerställa att alla andra förstår hur långt man (GM) är beredda att gå om man inte lyder.

Om inte Sveriges kriminalpolitik rivs upp, görs helt om från ruta ett efter detta brutala mord, ja då lär vi aldrig få en seriös förändring i vårt land.

Finns inga ord att beskriva detta fall.

Nja, vi har haft mycket värre - se bara på Bobby-fallet för att ta ett enkelt exempel som sticker ut.

Men detta berör väldigt mycket ändå (även om det inte alls är värst i grymhet). Så onödigt. Så brutalt. Så unga men förstört. "Vänner" som gör så mot varandra, sveket... Men sedan har vi ju helt olika uppfattning om hur planlagt dödandet var... (jag tror ju bara syftet i förväg var grov misshandel och att skämma ut någon/sätta någon på plats)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in