2024-08-14, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Står i Sydsvenskan att GM är från Malmö. Han har inte tidigare heller haft någon placering inom socialtjänsten.

Ganska katastrofalt om han är en vit svensk 13-åring som tidigare var okänd för socialtjänsten.

https://www.sydsvenskan.se/2024-08-13/polisen-misstanker-13-aringen-rekryterades-till-mordforsoket-pa-mollevangen/
Ganska skrämmande så ung och ändå involverad i tyngre kriminalitet. Tyvärr borde han låsas in på SiS tills 18 och sen arbetsläger/militärläger 1-2 år så han fostras
lite, för risken är annars stor att han fortsätter på sin kriminella bana.
Citera
2024-08-14, 17:47
Medlem
Från Sydsvenskan:

Citat:
Barnskytt i Skurup kopplas till skotten i Malmö

Mordförsöket i Malmö i söndags kopplas till de blodiga dåden i Skurup. Den trettonårige utpekade skytten ska ha rekryterats av det kriminella Foxtrotnätverket.
Och nu misstänks ytterligare ett barn för inblandning i Skurupsmordet.

Citat:
Hämnden efter mordet i Skurup kom i söndags. Då skottskadades en 23-årig man på Ystadsgatan i Malmö. 23-åringen är lillebror till 27-åringen som sköts i Skurup den 29 juli.

Eventuellt låst artikel: https://www.sydsvenskan.se/2024-08-14/barnskytt-i-skurup-kopplas-till-skotten-i-malmo/
Citera
2024-08-14, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Då är det definitivt Kevin som tidigare nämnts i tråden (och som heter Svenss*n Andreass*n i efternamn) som är BO.

Var själv tveksam då jag hade sett ett strafftidsbeslut på honom och enligt det var första dagen för villkorlig frigivning någon gång efter 20 augusti. Men permissionen förklarar den saken, och han var dessutom dömd för brott i Norge.
Lite intressant vad han gjort som har fått någon att agera så snabbt. Han har suttit sedan 1 november -23.

Har denna 23 åring en bror som är 27 år? Enligt Sydsvenskan så är det brodern till den som blev skjuten i Skurup den 29/7.

Citat:
Från Sydsvenskan:

Eventuellt låst artikel: https://www.sydsvenskan.se/2024-08-14/barnskytt-i-skurup-kopplas-till-skotten-i-malmo/
Citera
2024-08-14, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eternia1337
Har denna 23 åring en bror som är 27 år? Enligt Sydsvenskan så är det brodern till den som blev skjuten i Skurup den 29/7.

Sydsvenskan har uppdaterat artikeln och tagit bort uppgiften om 27-åringen som jag citerade. Den var uppenbarligen felaktig.
(Helt oacceptabelt att peka ut ett felaktigt brottsoffer om ni frågar mig.)
Citera
2024-08-14, 22:21
Medlem
Rubbes avatar
Citat:

Ja, han har en bror som heter S*mmy som är 27.
Citera
2024-08-14, 22:49
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Sydsvenskan har uppdaterat artikeln och tagit bort uppgiften om 27-åringen som jag citerade. Den var uppenbarligen felaktig.
(Helt oacceptabelt att peka ut ett felaktigt brottsoffer om ni frågar mig.)

Vad jag kan se står uppgifterna kvar (eller är ditskrivna igen), förutom att det inte längre nämns att 27-åringen och 23-åringen är bröder vad jag kan se:

Citat:
Han [åklagaren] ansvarar för det första dådet – skotten mot en 27-åring i Skurup den 29 juli. Mannen klarade sig med ”lindriga” skador, enligt vårdens bedömning.

Inom ett dygn greps en 21-åring med kriminell bakgrund och sitter nu häktad.

Den 10 augusti mördades den häktade 21-åringens pappa, 56, i sitt hem i Skurup. I det ärendet greps senare en pojke under femton år som misstänkt.

Hämnden efter mordet i Skurup kom i söndags. Då skottskadades en 23-årig man på Ystadsgatan i Malmö.

Citera
2024-08-14, 22:58
Medlem
Citat:

Har bröderna samma föräldrar? Vad heter nämnda S@mm7 i efternamn?
Citera
2024-08-14, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Vad jag kan se står uppgifterna kvar (eller är ditskrivna igen), förutom att det inte längre nämns att 27-åringen och 23-åringen är bröder vad jag kan se:

Det var just uppgiften om brödraskapet jag syftade på.
Eftersom rätt många vet vem 23-åringen är vid det här laget är det bortom okej att peka ut hans bror som BO om den uppgiften är fel - tycker i alla fall jag.
Citera
2024-08-15, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping

Ja jag ser nu att de har tagit bort att de är bröder. Däremot är det märkligt att de skriver att BO är 27 åring när flesta på flashback säger att det är en som är typ 22 år.
Citera
2024-08-15, 00:42
Medlem
sten-sax-grops avatar
Någon som kan länka bilder på de inblandade?
Kevin, Sammy och modern
Citera
2024-08-15, 05:46
Avslutad
27 åringen är Sammy Andreasson sök bara på det på Facebook så får ni fram Kevins halvbror.
Profilbilden poserar han med keps o airpod och omslagsbilden är på möllevången by night
Citera
2024-08-15, 06:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Har bröderna samma föräldrar? Vad heter nämnda S@mm7 i efternamn?

Samma mamma. Mamman hette innan Mona Andreasson men bytade till Ovcina för att försöka vifta bort sönernas problem ifrån sig..Sammy heter Sammy Andreasson bor vid ormvråksgatan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in