2024-08-14, 18:37
Medlem
Det pratas om bråk som föranlett att han blivit skjuten??!!

Eller har någon överraskat honom och skjutit?

Hur gick det till?
Citera
2024-08-14, 19:01
Medlem
anonymfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Jo jag vet det men varför skulle dom tro att det är hans hund för det?

Citat:
Ursprungligen postat av MaltochHumle
Det är alltid så intressant att läsa dessa karaktärsbeskrivningar av dessa amöbor.

Aldrig gjort någon något illa, ville alla väl..

Stötte på avskummet första gången för över 20 år sedan, det var när jag stod och väntade på buss påväg hem till föräldrahemmet. Han har hoppat upp på en bänk och sparkat ner mig bakifrån. Givetvis blir jag upprörd men allt beskylls av mig. ”Jävla svenne du stod ivägen, skall jag döda dig eller? Du får gå om jag får din plånbok”..

Känner 100 talet som kan berätta liknande historier om detta smuts..

Har träffat honom flera gånger och detta var den typen av person som kunde dra kniv, fram med pistol bara för att du kollade på honom under kvällspromenaden med hunden. Den äckligaste, värsta av allt smuts..

Ni kan tro att jag stod och skrattade högt efter att jag idag var ute med hunden strax efter avspärrningarna släppt och uppmanade han att lägga en stor jävla skit på precis den plats där denna idiot hade dött. Gud vad de kändes bra!! Stelnar säkert och blir en bra ljusstake till de två stearinljus som kommer hamna där under dagen..

Håller med. Killen utsatte mig för rån och rånförsök 2017 ungefär, helt oprovocerat kan jag lova er. Gissa vem som firade med ett par extra holkar och psytrance igår!
Citera
2024-08-14, 19:19
Medlem
Gällande villan i närheten så verkar det väl som att gärningsmannen/gärningsmännen kastat vapen där? Låter på polisen som det nog inte är den som bor där som är den som är inblandad utan att de kastat in vapen på deras tomt eller liknande.
Citera
2024-08-14, 19:24
Medlem
Det här vet vi om de tre gripna.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/larm-om-hoga-smallar-i-berga-skadad-person-antraffad

Citat:
Tre män i 20–25 årsåldern har natten till onsdag anhållits skäligen misstänkta för mordet. Alla tre är sedan tidigare kända av polisen.
Citera
2024-08-14, 19:47
Medlem
MrAndress avatar
Visade bilden för frugan som är från Linköping.

Hon är några år äldre men minns en annan Merdan från berga än den på bilden.

Är det Merdan eller Mardan som mördats?

Dom är ju ett gäng skithögar till bröder.
Senast redigerad av MrAndres 2024-08-14 kl. 19:52.
Citera
2024-08-14, 19:52
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Det är alltid så intressant att läsa dessa karaktärsbeskrivningar av dessa amöbor.

Stötte på avskummet första gången för över 20 år sedan, det var när jag stod och väntade på buss påväg hem till föräldrahemmet. Han har hoppat upp på en bänk och sparkat ner mig bakifrån. Givetvis blir jag upprörd men allt beskylls av mig. ”Jävla svenne du stod ivägen, skall jag döda dig eller? Du får gå om jag får din plånbok”..

Har träffat honom flera gånger och detta var den typen av person som kunde dra kniv, fram med pistol bara för att du kollade på honom under kvällspromenaden med hunden. Den äckligaste, värsta av allt smuts..

Ni kan tro att jag stod och skrattade högt efter att jag idag var ute med hunden strax efter avspärrningarna släppt och uppmanade han att lägga en stor jävla skit på precis den plats där denna idiot hade dött. Gud vad de kändes bra!! Stelnar säkert och blir en bra ljusstake till de två stearinljus som kommer hamna där under dagen..

Jag är tyvärr inte förvånad. Det är väl vad man kunde vänta. De här individerna är totala skithögar som aldrig tillfört något positivt till denna världen.
Citera
2024-08-14, 19:55
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalLam90
Han var den mest sympatiska personen. Han attackerade aldrig ALDRIG oskyldiga personer. Han var den som tog av de dåliga och gav de goda. Han har gjort många goda gärningar, mer än va ni nånsin har gjort, men inget han skryter med. Han var en godhjärtad person som varit med om mycket men som endast ville stå emot de dåliga som trodde sig äga staden. Ni har jävligt fel om vad han var för person.

Vaknade du sen då efter trippen på psykedelisk svamp?

Säljer man narkotika för egen vinning så förstör man andra människors liv så då är man per definition inte en god människa till att börja med.
Citera
2024-08-14, 20:28
Medlem
SpiceDiamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Han såg till att Hawjin blev förnedringsmördad eller hur??
Både Hawjin och Merdan var ju ledare från sina respektive gäng så hämden kanske kom nu från Hawjins sida?
Citera
2024-08-14, 21:12
Medlem
Är det ungdomar som var inhyrda via sociala medier? Lokalt eller influgna? Nu för tiden plockas folk 15-tiden där det är mängder av folk i rörelse. Tyder väl på den så kallade dåliga impulskontrollen. I och med att t.o.m svensk polis lyckades gripa dessa så lär de ha noll känsla för planering.
Citera
2024-08-14, 21:28
Bannlyst
Citat:

Det är ännu mer intressant att folk som dig kommer hit och ljuger, nu vet ju alla som såg dig vem du är, eftersom du precis beskrivit vad du gjort på platsen. Du behöver inte hitta på falska historier om folk.
Citera
2024-08-14, 22:06
Medlem
skorstenspers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D1nmammaknu11are
Vilka är de 3 som polisen gripit då?

Komigen, någon måste ju veta något om vilka dessa jönsar är?
Citera
2024-08-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorstensper
Komigen, någon måste ju veta något om vilka dessa jönsar är?

Den ene är en man i 25-årsåldern som tidigare dömts för bland annat misshandel, olaga hot och försök till grovt narkotikabrott. Av den senaste domen framgår att områdespoliserna i Berga träffar på honom så gott som dagligen, och att han uppfattas som ”utåtagerande och labil”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in