2024-08-14, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Tror inte att den finns tills jag får se den.

Så säger du bara för att du har nån jävlasjuk perversion i dig som gör att du går igång på det här.
Citera
2024-08-14, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Tror inte att den finns tills jag får se den.
Du behöver inte tro mig riktigt sinnessjukt att du fortfarande försöker få videon när jag säger att jag inte gör de för hennes anhörigas skull
Citera
2024-08-14, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DremQen
Aså ”sista videon” vad jag vet är ju när dom mördar henne och den är bara väldigt blodig och finns inte så mycket att säga förutom att de är 2 personer som gör de samtidigt hon har bara bh och shorts på sig

Sitter hon upp på den sekvensen?
Citera
2024-08-14, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilleeeeee
Tror gör man i kyrkan, här ska man veta i detta allvarliga fallet
Tänk själv lite själva, varför ska man sekretess belägga en 43 årig Kvinna även om det skulle vara en familjemedlem i detta fallet, så funkar inte svensk lag, som jag skrev tidigare så blir man först anhållen sen häktad om man är 43 år. Det handlar om att hen är en yngre person därav sekretess, ni får svaret senast den 29 Aug 2024 vem den 3 Mgm är, mer kan jag inte säga i nu läget
Man sekretessbelägger för att personen inte ska bli lynchad. Man kan inte häkta någon för ett brott man inte häktas för bara för att skydda denne. Vad är du, tolv år?

Citat:
Sekretess kan även gälla med hänsyn till de inblandade personerna. Uppgifter kan därför vara sekretessbelagda om en enskild person skulle skadas eller lida men av att uppgifterna blir kända. (...) I sådana fall kan sekretessen fortsätta att gälla även efter att åtal har väckts. Varje myndighet gör en egen sekretessprövning.
https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/fran-brott-till-atal/brottsutredningen/sekretess-under-pagaende-forundersokning/
Citera
2024-08-14, 16:15
Medlem
Citat:
Du behöver inte tro mig riktigt sinnessjukt att du fortfarande försöker få videon när jag säger att jag inte gör de för hennes anhörigas skull

Men sluta då att prata om den där videon som du inte vill dela.Varför då nämna en sådan sak överhuvudtaget?
Citera
2024-08-14, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Sitter hon upp på den sekvensen?
Nej hon blir kastad ner på magen
Citera
2024-08-14, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Njaaa, betyder över 15 och straffmyndig om du får offentlig försvarare, som Mel@k.

Njaaa, grovt skyddande av brottsling har inte så lågt straffvärde att det är ett häktesbrott.
Om man nu inte är under 18 men straffmyndig dvs. över 15, då är inte straffvärdet samma.

Ett gott råd om att sluta med den victimblaming som pågått här inne, skämmes på er.

Sen har jag dock en fundering om den tjej Rs pappa dömdes att ha ofredat.
Just fyllt 18 & eget boende.
Maja i gruppchatten just fyllt 17 och utskriven från SIS, men var bor hon?
Rs pappa är intressant. Vet du mer?

Inläggen du svarar på överst, du skriver inget som säger mot det personen du citerar skrev? Hon skrev exakt samma, att är du över 15 får man OF. Jag vill tillägga att media, tom Dagens Juridik har gått ut med att misstänkt 3, trots sekretess är en vuxen, dvs över 18 år och 45-årsåldern har angivits i flera media. Brottet trean är misstänkt för ger extremt sällan häktning och åklagarmyndigheten själva skriver att personen är släppt men fortsatt misstänkt. Läs här: https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2024/juli/lagesrapport-i-utredning-om-misstankt-mord-i-landskrona/
Citera
2024-08-14, 16:25
Medlem
Citat:
Den är 32 sec man hör en kille som säger Abow och jag tror att dom hade tejpat för Emilias min då man bara gör ett långt skrik
Kan det vara från liven? Kan det vara så att din film är avfilmad från en annan enhet och rästen tillhör den filmen?
Citera
2024-08-14, 16:40
Medlem
Citat:
Nej hon blir kastad ner på magen

Har för mig att nån berättade att hon satt upp och skakade och då stack R henne i halsen.
Men jag tror det är bra 2 el 3 st som påstått sig sett filmen då dom sticker henne.
Citera
2024-08-14, 16:47
Medlem
i.doserings avatar
Citat:
Har gjort de men de de går bara att skicka bild

Surt. Då vet jag tyvärr inte. Förhoppningsvis har polisen filmen redan. Hoppas de har dammsugit varenda mobil, epostkonton och sociala medier.
Citera
2024-08-14, 16:53
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Syns knivens skugga som dubbelt blad kommer ljuset från 2 källor ganska nära varandra.
Skuggan har dessutom samma skärpa och storlek, fanns det 3 personer på plats?
MGM 1 satt på BO slog och skrek, MGM 2 filmade med lampan på i mobilen och hotade med kniv och fanns även en MGM 3? som filmade vad de 2 MGM gjorde också med lampan på i mobilen.
Svårt för MGM 2 att ha en mobil i handen att filma med, en mobil i andra handen att filma mobilen man chattar med och samtidigt vifta med kniven man har i handen och hota BO som MGM 1 sitter på.

Ja, det är ju lite, hm, mystiskt.

Mina bilder ligger här:
https://gofile.io/d/oSoMNk

Den, enligt mig är ganska BP. Finns nog lampor där:
https://www.imgbly.com/ib/GdkgNiSyJQ.png

Brottsplatsen:
https://www.google.com/maps/@55.8658972,12.8305506,3a,46.5y,26.94h,92.19t/data=!3m7!1e1!3m5!1sfaBA2NE-9DUUzOmw5EBGRA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fpanoid%3DfaBA2NE-9DUUzOmw5EBGRA%26cb_client%3Dmaps_sv.share%26w%3D9 00%26h%3D600%26yaw %3D16.40592212591857%26pitch%3D0.5679060643914084% 26thumbfov%3D90!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=tt u
Citera
2024-08-14, 16:53
Medlem
i.doserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Polisen "speglar" beslagtagna telefoner, så finns filmen så har dom den garanterat.

Ok. Vet inte riktigt vad ”spegla” en mobil betyder men har hög tilltro till polis, civila utredare, rättsläkare och åklagare som arbetar med detta ärende. (glömde kanske nån)
Heja! 💪🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in