2024-08-13, 21:26
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det går att kalla det för beställningsmord eftersom den flickan som blev kallad hora av E inte själv utförde mordet.
Det stämmer inte, man hörde dem säga i ena filmen att E kallat deras vänner horor och dem (möjligen enbart M) hora bakom deras (hennes) rygg.
Citera
2024-08-13, 21:27
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Soso skrev att hon hade 6-7 månader kvar på sin TT och någon här skrev att Ma*a hade flyttat hem till sin mamma(?)
Kvar på sin TikTok?
Citera
2024-08-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Hur kan två tjejer 13 och 15 år gamla hålla fast E och hålla fast henne på marken och samtidigt tejpa och vifta med knivar.

Hur går det till?
Men om en redan sitter på henne och den andra viftar med en kniv så är det inte konstigt att E är medgörlig. Kanske de hade använt kniven för att få ner henne på marken också.
Citera
2024-08-13, 21:31
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Aha okej, det låter väldigt troligt. Så fler var med på det men enbart vissa kunde i praktiken? Såsom dessa två psykopater eller varför var inte fler på plats?
Jag tänkte först att de andra satt på hem men när jag tänkt efter så måste det vara HVB då, eftersom det fanns en chat i realtid. Kanske så enkelt som avstånd, föräldrar eller till och med så pass beräknande att de inte ville åka dit.
Citera
2024-08-13, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Det stämmer inte, man hörde dem säga i ena filmen att E kallat deras vänner horor och dem (möjligen enbart M) hora bakom deras (hennes) rygg.
Det var R som sa att E kallat Rs vänner för horor och även kallat R hora bakom hennes rygg..
Citera
2024-08-13, 21:32
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Men om en redan sitter på henne och den andra viftar med en kniv så är det inte konstigt att E är medgörlig. Kanske de hade använt kniven för att få ner henne på marken också.
M är ganska stor också, inte tjock men lång och inte finlemmad direkt.
Citera
2024-08-13, 21:47
Medlem
i.doserings avatar
Tack! Detta inlägg hade jag missat bland alla meningslösa. Jättetack.

Citat:
Finns här i detta inlägget längst ner.

(FB) Flicka mördad, tre är misstänkta för inblandning i mordet, Landskrona (2024-07-23)
Citera
2024-08-13, 21:52
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limizza
R:s mamma är 100% den som är misstänkt för grovt skyddande av brottsling.
Så vilseled inte.
Det är en man (några media) i 45-årsåldern enligt media som uppgifterna från polis. Inget av detta stämmer på Rs mamma.
Citera
2024-08-13, 22:20
Medlem
Citat:
Vad jag har läst så kan Rs mamma var 43 år. Det ligger nära till hands att det är hon. Vart tror du R tog vägen efter mordet?Vem tror du själv att det är då?

R o M gick inte till R:s Mamma enligt mycket säkra källor. Kan säga så här, hade det varit en Vuxen som var skyldig för Grovt skyddande av Brottsling, då hade hen inte varit på fri fot, utan blivit anhållen och sedemera häktad, sen om det skulle varit en familjemedlem spelar ingen roll, aldrig sekretess på det
Enligt mina säkra källor är det en yngre hen som är den 3 Mgm mer än så kan jag inte säga för tillfället.
Citera
2024-08-13, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miradoux
Enligt Sveriges Radio så är MGM3 i 45 års åldern och kan därför vara Rs mamma. Vilket jag för övrigt också tror.

Tror gör man i kyrkan, här ska man veta i detta allvarliga fallet
Tänk själv lite själva, varför ska man sekretess belägga en 43 årig Kvinna även om det skulle vara en familjemedlem i detta fallet, så funkar inte svensk lag, som jag skrev tidigare så blir man först anhållen sen häktad om man är 43 år. Det handlar om att hen är en yngre person därav sekretess, ni får svaret senast den 29 Aug 2024 vem den 3 Mgm är, mer kan jag inte säga i nu läget
Citera
2024-08-13, 22:30
Medlem
Enheltvanligapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilleeeeee
R o M gick inte till R:s Mamma enligt mycket säkra källor. Kan säga så här, hade det varit en Vuxen som var skyldig för Grovt skyddande av Brottsling, då hade hen inte varit på fri fot, utan blivit anhållen och sedemera häktad, sen om det skulle varit en familjemedlem spelar ingen roll, aldrig sekretess på det
Enligt mina säkra källor är det en yngre hen som är den 3 Mgm mer än så kan jag inte säga för tillfället.

Det sades i en intervju med Jens Lapidius på TV4 idag också, att MGM3 är någon i flickornas ålder.
Citera
2024-08-13, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilleeeeee
" En tredje person,som är VUXEN har förhörts av polis och är misstänkt för skyddande av brottsling" Det är ett brott som handlar om att man på något vis försökt få en person som begått brott att undkomma,förstöra bevis eller liknande säger åklagaren Tomas Olvmyr.

Den tredje personen är inte frihetsberövad eller anhållen men likväl misstänkt för brott.

Så din fakta stämmer inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in