2024-08-13, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Ja att det är från olika tillfällen med mer än några dagar emellan tycker jag blir tydligt.

Men, vi vet ju inte om filmen med Essie och A är strax innan Essie påstås ha försvunnit. Det kan vara så. Och att filmsekvenserna från kvällen Essie ska ha gått upp i i rök, är från sommaren förra året eller juni i år. Vi har ingen aning. Ingen av filmerna behöver stämma i tid.
Men tv-intervjuerna med pappan visar aktuell status i trädgården. Äpplen på två träd bland annat.
Citera
2024-08-13, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Mamman slog verkligen in sista spiken i kistan med att lägga ut filmen med tösen och tiken. Nu behöver inte en enda människa betvivla att Pappa Psykopat har ljugit om hela historien från ruta ett.

Tösen lär ha skadat Essie så att hennes liv ej gick att rädda alternativt att de inte ville att hon skulle bli anklagad för djurmisshandel och därav dödar Pappan tiken. Sedan drar han en vals för att få ut maximalt med pengar av tragedin, försäkringspengar och Swish från svagbegåvade medmänniskor.
Precis min tanke. De gjorde bort sig totalt med filmen och det stärker alla misstankar om att de döljer sanningen.
Citera
2024-08-13, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ducell
Du kan gå in på Facebook och titta på anmälningarna från Lss boendet som finns där, det är 3 eller 4 stycken som jag sett.
Där A bitit i lår så ett 6x6 cm sår uppstått där även hud fattas, tagit strypgrepp och bitit och mordhot när A inte fått som hon velat!!!
Detta har P tydligen inte berättat när dom skulle få Essie för johanna, ( finns intervjun tror jag det va om utalandet)

Familjen har förstört för A i hela hennes liv!!
När Npf blir utåt agerande beror det oftast på uppväxt, agerande på utbrotten, och kommunikation.
Familjen har gjort A till den hon är i dag!!!!!!
Men är inte förundrad med tanke på hur hennes pappa manipulerar folk och ljuger som en bortspindel om allt och inget som har relevans till detta fall( och även till myndigheter )
Han kommer med ny hittepå hela tiden när han blir avslöjad, och vägrar tala sanning och även inse att han förstört för sitt barns framtid.
Han P är en äkta narsisist, där det tyvärr drabbar både familj och närmast omgivning runt P.
Undrar hur det är med katten, lever den?
Bor den hos familjen?
Eller är den omplacerad?
Många olika bud om katten från både P och farfar, vem ,vad ska man tro på?

Hoppas Essie trivs vart hon nu än är❤️❤️
Har en bild där Essie absolut inte ser lycklig ut på foto , men vet inte hur jag kan få in den här då den finns i mobilen som skärmdump.

Glöm inte att det ska finnas ytterligare anmälningar som är värre.
Citera
2024-08-13, 21:39
Medlem
[quote=Saga23|89198517]
Citat:
Ursprungligen postat av Lisebergskanin

Det håller jag med om samt väldigt kort avstånd att ge hunden chansen att klara hindret.

Man undrar ju hur många assistanshundar som tvingas ha det såhär.Få leva i familjer helt utan hundkunskap och nyttjas som verktyg
Citera
2024-08-13, 21:47
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Nej det är aldrig meningen. För en person som omfattas av personkrets enligt LSS och därmed har rätt till personliga assistenter ska däremot personen i kombination med sina assistenter kunna fungera självständigt. Personlig assistent innebär att vara en funktionsnedsatt persons förlängda arm. Och har i uppdrag att fylla ut de funktionsbrister som finns. I det ingår också att bidra till att flickan tillsammans med sina assistenter kan ta hand om sin hund på ett tryggt och bra sätt för hunden! Däri ligger mycket också av utvecklingspotentialen när man arbetar med assistanshundar för den här gruppen brukare!
Därför är det också så att om en assistanshund eller terapihundar eller annan yrkesverksam hund far illa hemma hos en person som dygnet runt har personlig assistent, så bär kommunen ett ansvar för om något fallerar, vad det än är eftersom hunden ingår som yrkesverksamt hjälpmedel för flickan. Och när det fallerar så handlar det antingen då om brister i assistenternas kompetens eller lämplighet i samspelet med brukaren. Eller så handlar desto om att bemanningen är för låg i förhållande till behovet.

Det är en uppmuntrad insats i Sverige som sanktioneras av socialstyrelsen och stöds av omfattande evidens att jobba med assistanshundar för de här gruppen brukare. Men i praktiken fallerar det lätt om assistenter inte förstår sin uppgift eller det inte finns ett tillräckligt stort eller kompetent och samspelt team runt brukaren.
Det blir också snabbt problem när teamen inte sköter om den dagliga dokumentationen och inte rapporterar när det uppstår incidenter till berörda chefer.

Föräldrarna har inget uppdrag eller ansvar över hunden utöver att de sannolikt bekostat den och dess utbildning. Men det är kommunen och assistansföretaget som har uppdraget att säkerställa att allt arbete som pågår runt flickan fungerar på ett säkert, tryggt och bra sätt för alla inblandade.
Föräldrarnas uppgift är förutom då de schemalagt jobbar som assistenter att vara föräldrar till ett vuxet barn. Precis som vilken förälder till ett vuxet barn som helst. Men de tvingas ofta behöva engagera sig betydligt mer… för att de som får betalt av kommunen för att ombesörja omvårdnaden inte alltid klarar av sina uppgifter. Vilket ibland kommunen är orsak till när resurserna inte räcker och ibland enbart omvårdnadaföretaget för att de inte sköter sitt uppdrag bra. Ibland räcker det att det finns en individ i teamet som inte sköter sig för att allt ska fallera. Eftersom detta är svåra jobb.

Och den i detta teamet som inte sköter sig är P!
Dom har fallerar som föräldrar från dag ett när A föddes, gett henne att hon pekar på, får hon inte som hon vill ,blir A utåtagerad, då får hon som hon vill av P..
Inte ett lågaffektivt agerande enligt mej iallafall fall!!
Citera
2024-08-13, 21:47
Medlem
flugornass avatar
I grund och botten så handlar det om Essie, men tråden tar sådana vändningar som gör att den handlar mer om hur en PA:s arbetsdag kan se ut.
Samt bilagor hit och dit som inte har ett dugg att göra med vad som hänt Essie, utan mer fokuserar på en dysfunktionell familjs leverne.
Tråden må vara lång men är i stort sett bara upprepningar av redan bevisad fakta.
Men inget nytt om vad som hänt Essie, så jag utgår ifrån att hunden är stendöd och följer tråden då och då för att se när ni ger upp att fokusera på familjens liv och leverne, och fokusera mer fakta var är Essie död eller räddad?
Senast redigerad av flugornas 2024-08-13 kl. 21:54.
Citera
2024-08-13, 21:48
Medlem
[quote=Lisebergskanin|89206060]
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23

Man undrar ju hur många assistanshundar som tvingas ha det såhär.Få leva i familjer helt utan hundkunskap och nyttjas som verktyg
Som jag vill minnas någon skrev i början. Vi får hoppas detta blir en LEX- Essie. Detta kommer högst troligt inte sluta bra. Jag hoppas Essie inte fick plågas ihjäl Jag är fullkomligt övertygad om att hon är död efter mammans film. Den avgjorde det mesta. det vart ett rejält bakslag för familjen skulle jag vilja påstå. borde väl dom 3 som skriver om hot och hat i veranda kommentar t.om förstå.
Citera
2024-08-13, 21:56
Medlem
flugornass avatar
[quote=Filip600|89206189]
Citat:
Som jag vill minnas någon skrev i början. Vi får hoppas detta blir en LEX- Essie. Detta kommer högst troligt inte sluta bra. Jag hoppas Essie inte fick plågas ihjäl Jag är fullkomligt övertygad om att hon är död efter mammans film. Den avgjorde det mesta. det vart ett rejält bakslag för familjen skulle jag vilja påstå. borde väl dom 3 som skriver om hot och hat i veranda kommentar t.om förstå.
Va ? Kan du vara mer specifik?
Citera
2024-08-13, 21:57
Avslutad
Citat:

Ja jag tänker samma. Alldeles för många.
Citera
2024-08-13, 22:03
Medlem
[quote=flugornas|89206306]
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Va ? Kan du vara mer specifik?
Tyvärr inte. vet att jag läste det. någonstans i tråden. men jag lär aldrig hitta på det. det var ett önskemål inget som skulle framföras.
Citera
2024-08-13, 22:16
Medlem
flugornass avatar
Citat:

Det är nog inte många assistanshundar som har haft det så här, förhoppningsvis är det här undantaget som bekräftar regeln om all jävlighet.
Men eftersom tråden är i en enda rundgång om assistenter hit och dit så undrar jag vad hände med hunden? Fokus är på familjen och A som har en dokumenterad sjukdom och knappast är ansvarig för Essie:s försvinnande.
Tråden tycks mig leva vidare för att somliga skall kunna vara duktiga i att gräva fram dokument och inget leder fram till vad hände med Essie!!
Citera
2024-08-13, 22:33
Medlem
Anna-Helgas avatar
[quote=flugornas|89206574]
Citat:
Det är nog inte många assistanshundar som har haft det så här, förhoppningsvis är det här undantaget som bekräftar regeln om all jävlighet.
Men eftersom tråden är i en enda rundgång om assistenter hit och dit så undrar jag vad hände med hunden? Fokus är på familjen och A som har en dokumenterad sjukdom och knappast är ansvarig för Essie:s försvinnande.
Tråden tycks mig leva vidare för att somliga skall kunna vara duktiga i att gräva fram dokument och inget leder fram till vad hände med Essie!!
Fast det är väl det som är poängen här? Historien går inte ihop, folk gräver och engagerar sig och hittar pusselbitar hela tiden. Familjen ljuger och trasslar in sig, det ena spåret leder till det andra, vissa spekulationer kan avfärdas, andra kan vridas och vändas på och allt för att försöka få fram sanningen! För att familjen ljuger är solklart. Varför undrar man ju då. Och vad har hänt med Essie?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in