2024-08-13, 10:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Det gjorde jag också, jag gav chatGPT länken så den kunde läsa därför det står "Searched 1 site"
Du kanske inte har möjlighet att göra det i gratisversionen med chatGPT, men eftersom jag jobbar just med AI så har jag tillgång till 4o-modellen det kanske inte du har? Hursomhelst så kan jag trygga dig med att jag också matade in hela artikeln.

Klipp ut artikeln och mata in hela. Ställ samma fråga som jag och återkom. Vad får du för svar?

Det är inte hörsägen och kan omöjligt vara det i detta fall.

Citat:
Försök igen, detta är inget svar på min fråga,

Kan vi vara överens om att jag aldrig sagt att jag skulle håna psykiskt sjuka männisjor inför mina barn

Ja eller nej?

Nej det kan vi inte vara överens om med tanke på vad du skrivit i övrigt i denna tråd och du även engagerat dina barn i denna fråga angående Fia. Det tycker jag är både anmärkningsvärt och olämpligt.

Att sitta dagarna i ända och kritisera en mamma som blivit av med sina barn och mår dåligt av det är motsatsen till normalt beteende.
2024-08-13, 10:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Det betyder fortfarande inget )))))))) JO hade ingen kritik.
Dvs nonsensartikel, och fortfarande 1 fall. Inte systematiskt, inte heller fastställt att det är gjort med uppsåt som du vill få det att framstå.

Varför hade JO ingen kritik? Är du inte läskunnig? Säger JO att inga fel har begåtts? Tycker du inte att det är allvarligt att soc plockar bort POSITIV information om föräldrarna som talar till deras fördel i uppgifterna de lämnar till domstolen?

Hur många sådana här fall som finns kan man inte veta, eftersom föräldrar sällan begär ut allt material. Men om man skulle börja gräva i detta skulle man sannolikt hitta mycket smuts.
2024-08-13, 10:10
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Att sniffa kokain är inte bra föräldraskap och är skäl för LVU. Trots detta har du kvar dina barn. Du är själv dömd så att du sitter och spyr galla på andra när du själv är dömd är bara ett skämt.

Sulle är inte dömd för misshandel, men du är dömd för missbruk.

Men oj. Här går vi lite väl personligt. Vad vet du om användaren egentligen? Nog inte så smart att försöka avslöja en FB-användare, på forumet dessutom.
2024-08-13, 10:11
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Klipp ut artikeln och mata in hela. Ställ samma fråga som jag och återkom. Vad får du för svar? Det är inte hörsägen och kan omöjligt vara det i detta fall.

Jag får detta svar

Citat:
Det verkar som att JO faktiskt har granskat fallet, men utredningen ledde inte till någon kritik eller åtgärd mot nämnden eftersom det var ord mot ord-situation, och inga konkreta bevis fanns för manipulation. Så ja, JO granskade det, men eftersom resultatet var att inget kunde bevisas, har det nog inte fått några större konsekvenser. Telgenytt är en lokal nyhetssajt som rapporterar om sådana händelser, men om du är osäker på trovärdigheten kan det vara värt att kolla upp fler källor eller direkt JO
eget beslut.

Men det var inte min poäng, min poäng var att belysa för dig varför du inte kan använda chatGPT som källa, genom att demonstrera hur man får olika svar beroende på vilka hjälppromptar man använde men även beroende på vad du själv tidigare matat in i chatGPT i andra frågor.

Förstår du nu? Om inte kan du förklara för mig vad det är som du inte förstår så kan jag försöka förklara det.

Citat:
Nej det kan vi inte vara överens om med tanke på vad du skrivit i övrigt i denna tråd och du även engagerat dina barn i denna fråga angående Fia. Det tycker jag är både anmärkningsvärt och olämpligt.

Att sitta dagarna i ända och kritisera en mamma som blivit av med sina barn och mår dåligt av det är motsatsen till normalt beteende.

Ok så jag ska alltså ha sagt att jag hånar psykiskt sjuka männisjor inför mina barn

Vart har jag sagt det? Citera tack.
2024-08-13, 10:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag får detta svar

Men det var inte min poäng, min poäng var att belysa för dig varför du inte kan använda chatGPT som källa, genom att demonstrera hur man får olika svar beroende på vilka hjälppromptar man använde men även beroende på vad du själv tidigare matat in i chatGPT i andra frågor.

Förstår du nu? Om inte kan du förklara för mig vad det är som du inte förstår så kan jag försöka förklara det.
Om man analyserar svaret så handlar JO:s utlåtande som journalisten hänvisar till inte att inga fel begåtts, utan att det inte går att säga VEM som begått felet pga "ord mot ord".

JO skulle inte ta upp detta om de inte tyckte det vore allvarligt. De tar väldigt sällan upp klagomål från föräldrar överhuvudtaget.

Om en socialsekreterare eller socialnämnd på något sätt schabblar bort positiv information om föräldern och en socialsekreterare medger att det inte finns någon anledning att ta bort informationen så är det ett mycket allvarligt fel.

Men eftersom vi inte har tjänstemannaansvar så åker ingen tjänsteman dit på något sådant, även om JO skulle hitta vem som gjort fel.

Citat:
Ok så jag ska alltså ha sagt att jag hånar psykiskt sjuka männisjor inför mina barn

Vart har jag sagt det? Citera tack.
DU skojar ju om Fia med dina barn?
2024-08-13, 10:18
Avslutad
Citat:
Att sniffa kokain är inte bra föräldraskap och är skäl för LVU. Trots detta har du kvar dina barn. Du är själv dömd så att du sitter och spyr galla på andra när du själv är dömd är bara ett skämt.

Det är uppenbart att du helst bara vill tala om min privatperson trots att det är helt irrelevant för tråden och varken försätter Palm i bättre eller sämre ljus. Om du har klagomål på systemet föreslår jag att du gör det som krävs, polisanmäler eller orosanmäler.

Citat:
Sulle är inte dömd för misshandel, men du är dömd för missbruk.

Varför får Sulle inte träffa sina barn, varför förlorade Sulle vårdnaden, varför har Sulles exfru och barn skyddade uppgifter?

Alla ärenden hos socialtjänsten behandlas utifrån individuell bedömning. Det faktum att människor med missbruksproblematik både kan ha vårdnad, boende, umgänge med sina barn. Det är väl lite av ett riktmärke att jämföra med när man tittar på FU-communityts föräldrar där det varken finns boende, umgänge, vårdnad samt barn som får sekretessbelagda uppgifter.
2024-08-13, 10:30
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Varför hade JO ingen kritik? Är du inte läskunnig? Säger JO att inga fel har begåtts? Tycker du inte att det är allvarligt att soc plockar bort POSITIV information om föräldrarna som talar till deras fördel i uppgifterna de lämnar till domstolen?

Hur många sådana här fall som finns kan man inte veta, eftersom föräldrar sällan begär ut allt material. Men om man skulle börja gräva i detta skulle man sannolikt hitta mycket smuts.

JO säger inte att fel begåtts heller, dom valde att lämna det utan åtgärd. Du läser som vanligt saker som inte står där. Lite roligt med dig, du tyckte att lilla hjärtats pappa var oskyldig eftersom han inte kunde dömas. Men när JO inte fastställer skuld så är det okej att läsa in i och se det som bevis för att soc gör fel.
Märks vems sida du står på i alla fall peddan.

Dvs du har inga bevis för att saker är som du påstår dom vara.
2024-08-13, 10:31
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Om man analyserar svaret så handlar JO:s utlåtande som journalisten hänvisar till inte att inga fel begåtts, utan att det inte går att säga VEM som begått felet pga "ord mot ord".

JO skulle inte ta upp detta om de inte tyckte det vore allvarligt. De tar väldigt sällan upp klagomål från föräldrar överhuvudtaget.

Om en socialsekreterare eller socialnämnd på något sätt schabblar bort positiv information om föräldern och en socialsekreterare medger att det inte finns någon anledning att ta bort informationen så är det ett mycket allvarligt fel.

Men eftersom vi inte har tjänstemannaansvar så åker ingen tjänsteman dit på något sådant, även om JO skulle hitta vem som gjort fel.

Förstår du fortfarande inte min poäng kring chatGPT? För ditt svar är ju inte relaterat till något jag skrev.

Citat:
DU skojar ju om Fia med dina barn?

Citera vad jag sagt.

Försöker åter igen.

Kan vi vara överens om att jag aldrig sagt att jag skulle håna psykiskt sjuka männisjor inför mina barn

ja eller nej?
2024-08-13, 10:38
Medlem
Citat:
Detta stämmer faktiskt, läste domen och han friades från både hot och våld mot tjänsteman.
Domstolen skrev att Sulle inte var trovärdig men att det saknades bevis för att döma.

Däremot är han dömd för olaga hot.

Olaga hot mot en man som skadat hans barn framför honom. Sulle har spelat upp live när barnen berättar att denna man gjort dem illa.
2024-08-13, 10:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
JO säger inte att fel begåtts heller, dom valde att lämna det utan åtgärd. Du läser som vanligt saker som inte står där. Lite roligt med dig, du tyckte att lilla hjärtats pappa var oskyldig eftersom han inte kunde dömas. Men när JO inte fastställer skuld så är det okej att läsa in i och se det som bevis för att soc gör fel.
Märks vems sida du står på i alla fall peddan.

Dvs du har inga bevis för att saker är som du påstår dom vara.

JO säger inte att inga fel begåtts. De har försökt utröna vems felet är men inte lyckats pga "ord stått mot ord" och lämnat det där.

De skulle aldrig ta upp frågan om de inte hade fog för det, eftersom de så sällan tar upp klagomål från föräldrar överhuvudtaget.

Lilla hjärtats pappa har ingen skuld i att soc lät föräldrarna styra och ställa vid hemflytten av flickan

Det är vad jag sagt precis som ivo också konstaterat i sin kritik mot Norrköpings kommun.
2024-08-13, 10:49
Medlem
Citat:
Men oj. Här går vi lite väl personligt. Vad vet du om användaren egentligen? Nog inte så smart att försöka avslöja en FB-användare, på forumet dessutom.

Det finns inget sätt att veta vem denna person är eftersom jag inte skriver namnet eller hur?
Eller har du uppfattat vad denna politiker i tråden heter, bor eller om det är en man eller kvinna?
2024-08-13, 10:54
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
JO säger inte att inga fel begåtts. De har försökt utröna vems felet är men inte lyckats pga "ord stått mot ord" och lämnat det där.

Precis. Och därmed har du heller inga bevis för ditt påstående. Att det kom med i tidningen innebär inte att det är en sanning.

Citat:
Det finns inget sätt att veta vem denna person är eftersom jag inte skriver namnet eller hur?
Eller har du uppfattat vad denna politiker i tråden heter, bor eller om det är en man eller kvinna?

Ptja jag vet inte.. finns inte så jättemånga att välja på när du så specifikt beskriver en person.. går lix att lista ut vem du syftar på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in