2024-07-07, 21:04
Medlem
Avayas avatar
Jag annonserar inte ut mina skivor här.

Jag har dock kommit över ett helt gäng LP-skivor som jag inte vet vad jag ska göra med.

Det är allt från Beethoven, Mozart, Richard Strauss etc.

Jag undrar om ni vet några forum/marketplace där jag kan lägga upp dessa för försäljning?

De är ifrån ~ 70-talet så dom är inte direkt nya.

Tacksam för svar,
Avaya
Citera
2024-07-07, 21:31
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avaya

Jag har dock kommit över ett helt gäng LP-skivor som jag inte vet vad jag ska göra med.

Jag undrar om ni vet några forum/marketplace där jag kan lägga upp dessa för försäljning?

Tacksam för svar, Avaya

Är det bara klassisk musik så får du nog inte mycket för skivorna
kolla på discogs. https://www.discogs.com/
Citera
2024-07-07, 22:11
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avaya

Tacksam för svar,
Avaya
https://www.tradera.com/ kan också vara ett alternativ, det säljs en del musik där.
Citera
2024-07-07, 22:54
Medlem
Avaya: Om du har facebook och har ett marketplace i din stad så kan du lägga in gratis annons på säljarsidor och sälja/skänka skivorna i stället för att slänga. Om det är klassiskt musik så kan du kanske inte få det sålt men det finns säkert någon som hämtar om du skänker dem. Annars kan du kanske skänka dem till second hand eller nåt.
Citera
2024-07-09, 20:15
Medlem
TheBusters avatar
Skit nålen.

Öppnad en helt ny skiva, pressad för någon månad sedan max, lite dåligt ljud men med just detta band vet jag att de leker ganska mycket med mixningen. Ljudet blir sämre, inget dam på nålen, men när jag tittar närmare så sitter det något klägg på den som jag till slut får bort med nageln. Får upprepa samma sak på B-sidan.

När jag spelar om skivan låter det bättre, antar att det är något från tryckeriet. Hur blir man av med det enklast? är rädd att nålen skall skadas, hjälper det att tvätta skivan först?
Citera
2024-08-12, 19:12
Medlem
Oakenshields avatar
Jag vet inte men verkar det inte lite som prisvansinnet börjar balla ur? Eller börjar man bara bli gammal och inte hänga med?

Nog är man medveten om att priserna skjutit iväg, men häromdagen såg jag en helt vanlig Europapress av Maidens Somewhere in Time gå för 1500 spänn på Tradera... Okej att gamla hårdrockplattor blivit dyra, men allvarligt.. vet inte folk att de kan skaffa ett fint ex för en rimligare slant än så?

Vad tycker ni, är den värd det? Min favorit med Maiden förvisso, men detta tog mig med häpnad milt sagt.
Citera
2024-08-12, 23:47
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Jag vet inte men verkar det inte lite som prisvansinnet börjar balla ur? Eller börjar man bara bli gammal och inte hänga med?

Nog är man medveten om att priserna skjutit iväg, men häromdagen såg jag en helt vanlig Europapress av Maidens Somewhere in Time gå för 1500 spänn på Tradera... Okej att gamla hårdrockplattor blivit dyra, men allvarligt.. vet inte folk att de kan skaffa ett fint ex för en rimligare slant än så?

Vad tycker ni, är den värd det? Min favorit med Maiden förvisso, men detta tog mig med häpnad milt sagt.

Konstigt att en del skivor bara sticker iväg på Tradera. Det är inte första gången det händer
Om inte det är så att det är folk som "Trissar" upp priserna & sedan säljer vidare?
Men det borde väl Tradera sätta stopp för kan man väl tycka??
Citera
2024-08-12, 23:50
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield

Jag tycker att vinyl rent generellt har gått upp i pris den senaste tiden. Hiskeliga priser.
Citera
2024-08-13, 00:25
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag tycker att vinyl rent generellt har gått upp i pris den senaste tiden. Hiskeliga priser.

Speciellt både nypressade skivor & på Loppisar.
samtidigt så vill man ju fynda på second Hand.
Citera
2024-08-13, 00:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Konstigt att en del skivor bara sticker iväg på Tradera. Det är inte första gången det händer
Om inte det är så att det är folk som "Trissar" upp priserna & sedan säljer vidare?
Men det borde väl Tradera sätta stopp för kan man väl tycka??

Finns en vinylkartell på Tradera med ett 10-tal storsäljare som höjer åt varandra. Blev själv erbjuden att gå med i den under en skivmässa men har avstått.
Men visst kan det dra i väg löjligt på en del otippade plattor i bland även utan sånt fulspel.
Citera
2024-08-13, 00:40
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Finns en vinylkartell på Tradera med ett 10-tal storsäljare som höjer åt varandra. Blev själv erbjuden att gå med i den under en skivmässa men har avstått.
Men visst kan det dra i väg löjligt på en del otippade plattor i bland även utan sånt fulspel.

Visste väl att det var något sådant. Tur att man märker när skivor sticker iväg.
Även om det finns en del rariteter ibland. Men när ett 10-tal storsäljare som höjer åt varandra
det är bara förjävligt.
Citera
2024-08-13, 00:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Visste väl att det var något sådant. Tur att man märker när skivor sticker iväg.
Även om det finns en del rariteter ibland. Men när ett 10-tal storsäljare som höjer åt varandra
det är bara förjävligt.

Ja det är trist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in