2024-08-12, 21:20
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Haha. Pinsamma Z-clownerna i Moskva är tillbaka med en ny "marsch mot Washington". Löjeväckade plast-"missilen" är såklart med. Slagord om anfall mot Washington med Sarmat och Poseidon...
A "March on Washington" in Magadan, Russia.
"For Belgorod, Kherson, Kursk and Crimea - let's take the United States in our crosshairs!"
The number of cities keeps growing. Hm...

x.com/Gerashchenko_en/status/1823042805658165383

De måste genast åka till fronten i Kursk med sin raket och strida mot de ukrainska pansarbrigaderna. Jag vill se dem när de blir krigsfångar.
Citera
2024-08-12, 21:21
Avslutad
Ryssland skickar reserver och materiell till Kursk. Känns inte helt otänkbart att det väntar lite drönare.

https://t.me/smotri_media/91146
Citera
2024-08-12, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Ryssland skickar reserver och materiell till Kursk. Känns inte helt otänkbart att det väntar lite drönare.

https://t.me/smotri_media/91146
Verkar inte som att Putte skickar de trupper och materiell som verkligen krävs för rysseriet ska ha en ärlig chans i Kursk. Det är ju hastigt ihopkrafsade reserver som skickas till Kursk.

Allt annat är väl uppbundet vid fronten. Tar han resurser därifrån så kommer ryssarna förmodligen att förlora mark direkt.
Senast redigerad av Chillgren 2024-08-12 kl. 21:28.
Citera
2024-08-12, 21:26
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Idel glada miner när Lindsay Graham och amerikanska delegationen gratulerade Ukraina till den framgångrika operationen som lett till ryskt nederlag och kollaps i Kursk.

Nu är tiden mogen för att slopa alla restriktioner för amerikanska vapen, säger Graham.

Skulle vara helt underbart om UAF besköt militära mål i Moskva med ATACMS och dödade ryska avskum där.

Ukrainian operation in Kursk region is "bold, brilliant and beautiful" - Republican Senator Graham

Graham calls on the Biden administration to provide Ukraine with all weapons in order to "win a war that cannot be lost."

He also added that “Putin started the war - kick his ass."

https://x.com/nexta_tv/status/1823055060294877199

US Senator Graham believes that restrictions on Ukraine's use of weapons should be lifted

https://newsukraine.rbc.ua/news/us-senator-believes-that-restrictions-on-1723487186.html
Citera
2024-08-12, 21:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Verkar ändå inte som att Putte skickar de trupper och materiell som verkligen krävs för rysseriet ska ha en ärlig chans i Kursk.

Allt är helt uppbundet vid fronten. Tar han resurser därifrån så kommer ryssarna förmodligen att förlora mark direkt.
Ja, jag känner att det är lite för tidigt att ropa hej, men jag misstänker att den här manövern sved rätt bra för Putin.
Citera
2024-08-12, 21:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Jag tror Kursk-offensiven går bättre än vad Ukraina väntade sig faktiskt.
Citera
2024-08-12, 21:35
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Mycket bättre skulle jag tro, de är nog förvånade och lite bekymrade, de måste ju tänja på sin logistik rejält nu när allt rullar fortare än vad de förväntade.

Jag tror inte det blir något akut bekymmer än på ett tag men AFU måste ha koll så de inte ställer sina frontsoldater i en omöjlig sits, det får inte bli för långt med underhåll för dem.
Citera
2024-08-12, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Verkar inte som att Putte skickar de trupper och materiell som verkligen krävs för rysseriet ska ha en ärlig chans i Kursk. Det är ju hastigt ihopkrafsade reserver som skickas till Kursk.

Allt annat är väl uppbundet vid fronten. Tar han resurser därifrån så kommer ryssarna förmodligen att förlora mark direkt.
Så är det nog, han kan inte riskera att gå tillbaks till 0 efter dessa 2 år. Då ÄR kriget förlorat för honom. Vad han antagligen hoppas på är att Ukraina inte ska våga tränga allt för långt upp mot Moskva.

Vad Ukraina bör göra för att bäst utnyttja situationen har jag ingen aning om. 90% av trupperna faller ut och tar tillbaka sina egna områden köksvägen och resterande kör små operationer med snabba fordon så norrut de vågar? In och smäll & skapa kaos för rubriker och förnedrings skull, och förvirring, samtidigt som fokus är att ta tillbaks sina områden?
Citera
2024-08-12, 21:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Ryska armén plundrar civila hus i Kursk. Nog bäst att inte evakuera utan stanna och vänta på ukrainarna. F.d. Kåkfarare och samhällets mest misslyckade män som mördat, plundrat och våldtagit i Ukraina släpps nu lösa inne i Ryssland. Putin har skapat ett monster som är lika farligt för ryssar som för ukrainare.
https://x.com/ChrisO_wiki/status/1823003072177553458
Citera
2024-08-12, 21:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mycket bättre skulle jag tro, de är nog förvånade och lite bekymrade, de måste ju tänja på sin logistik rejält nu när allt rullar fortare än vad de förväntade.

Jag tror inte det blir något akut bekymmer än på ett tag men AFU måste ha koll så de inte ställer sina frontsoldater i en omöjlig sits, det får inte bli för långt med underhåll för dem.

Ja de kommer att få bestämma sig förr eller senare; hit men inte längre. Välja positioner som är lämpliga och gräva ned sig där och lägga ut minfält. Prioritering borde också vara att bredda invasionen, att ta gränszonen under en längre sträcka. Då är det enklare med logistiken och om man befäster sig på rysk sida kan man bara skicka fram de trupper ett snäpp som var på den ukrainska sidan av gränsen redan innan. Kräver inte så mycket extra trupper som att försöka försvara ett stort område djupt inne i Ryssland.
Citera
2024-08-12, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag hade aldrig heller trott att det skulle gå så bra! Hoppas det håller i sig.
Jädrar vad putler och dom andra stofilerna i Kreml måste knapra benzodiasepin nu!

Jag hade aldrig kunna drömma om detta scenario där pootin står med brallorna helt nerdragna till det ryzzka folkets åsyn på detta förnedrande sätt.
Nu kommer det att hända grejer, var så säker.
Citera
2024-08-12, 21:51
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Tror inte att risken är så där jättestor att det går för fort. Det blir nog ingen repris på sommaren 1941, när tyskt pansar avancerar flera mil varje dag och infanteriet hamnar långt på efterkälken. Samtidigt är det onödigt att slå av på takten och låta ryssen formera sig för ett motangrepp. Det är som bäst när Telegram svämmar över med rykten. "Snart står khokhols utanför Kursk!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in