2024-08-12, 15:50
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
’Ni’ är du och alla andra rysspologeter. Trots att du ibland säger dig avsky båda sidor lika mycket, för du konstant fram rysk propaganda. Det är en välkänd taktik, vi ser den hela tiden med användare som utropar sig som neutrala, eller realister - men som lydigt upprepar punkt efter punkt av rysk propaganda.

Vad är det för "rysk propaganda", jag framfört?
Citera
2024-08-12, 15:50
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Det är därför vi nu ser stridsvagnar från 50 talet och mopeder i stället för pansarfordon för transporter vid fronten?😂😂😂
Helvete vad lättlurade ni foliehattar och rysshoror är.
Ryssens sk vapenproduktion är ett skämt.

Jag måste säga att jag är då extra imponerad om det nu skulle visa sig att du har rätt.

Med tanke på hur mycket av det absolut mest moderna och vassate väst har pumpat över till Ukraina i form av krigsmaterial.. att då bli besegrade av pansarvagnar och mopeder från 50-talet är inget annat än imponerade.
Citera
2024-08-12, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
"Den ukrainske fången sa att hans ledare kallade operationen för att attackera Kursk-regionen för Ukrainas sista hopp, följer av FSB-videon." - Gazeta

Lite det många här inne misstänker också.. desperat handling av Ukraina! helt klart..

Sjukt vad den där soldaten verkar ha intel. Vilken makalös tur FSB hade
Citera
2024-08-12, 15:52
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det värsta är att en skadad tiger är farligare än en frisk och stark... Vad kan det få för konsekvenser om Ryssland och Putin lider allt för stora nederlag på slagfältet, opinionen och propagandamässigt. Tar man tillslut fram de strategiska kärnvapnen?

Problemet med detta inlägg är att det sprider det ryska narrativet att det är så farligt att försvara sig mot Ryssland och att den som blir anfallen av Ryssland borde ge upp direkt eftersom Ryssland har kärnvapen och underförstått är så galna att de kan komma att använda dem. Detta narrativ har spritts av ryssapologeter från första veckan, när inte Ukraina föll direkt som tänkt, och när du nu, 2,5 år senare kommer med samma sak och synes mena att eftersom Ukraina nu har framgångar genom sitt anfall på Ryssland, så borde de sluta och istället ge upp, eftersom Ryssland har kärnvapen och ryssar är galna. Jag utesluter inte att du inte är i rysk tjänst utan bara en rädd medborgare, men som du skriver, så skriver du helt i den ryska linjen, vilket tyder på något annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nej det är det nog inte. De legosoldater som är med och krigar för Ukraina är frivilliga, men de får så klart lön av Ukrainska militären. De har inget med NATO att göra.
Sedan lär det finnas ett fåtal NATO-soldater i Ukraina, men de har mer i uppgift att vara observatörer och instruktörer.

Det är nog inte omöjligt att det finns en del som vi inte vet också gällande andra länders inblandning. Men det får framtiden (eventuellt) utvisa.
Citera
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Han bestämmer inte ensam över kärnvapnen utan det är en betydligt längre kedja av beslutsfattande inbegripet flera nivåer och nyckelpersoner. Just för att inte någon skall drabbas av mental sjukdom el dyl och trycka på knappen bara för att.
Men narrativet säger att putin omgett sig av jasägare och nickedockor och att putin i praktiken är diktator.

Tyvärr men erat narrativ ekar ihåligt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Du fultolkar å det grövsta. Självklart får och skall Ukraina försvara sig, men det fråntar inte faktum att ett skadeskjutet Ryssland är farligare för alla än ett starkt dito. Detta är min personliga åsikt och inget du kan göra något åt - att du anser att detta är att ljuga, ja detta får då du stå för. Jag och andra kallar detta för att utbyta tankar och diskutera, vilket man gör på ett diskussinsforum, likt Flashback. Gillar du det inte, lämna för Familjeliv där du skulle passa bättre in...
Du tror inte ukrainastyrkornas ledning vet det redan?
Citera
2024-08-12, 15:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Haha, du har kommit tillbaka? Har det varit jobbiga dagar?

Den ende jag sett som framfört den teorin är en amerikansk privatperson.

Vadå tillbaka? Jag var i bortrest i helgen och hade lite annat för mig.

Till och med MSN är inne på det spåret:
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/putin-ukraina-f%C3%B6rs%C3%B6ker-s%C3%A4tta-sig-i-f%C3%B6rhandlingsl%C3%A4ge/ar-AA1oEAhC?ocid=BingNewsSerp
Citera
2024-08-12, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Men det gör inte tjetjenerna menar du? Du vet dom som agerar spärrtrupper på andra delar av fronten.
Jo det gäller nog alla nationaliteter.
Jag drog bara en lans mot att den enskilde soldaten i fält hela tiden är fri att agera som han vill.

Det blev korkat det där. Jag är ju på anti-Putin sidan egentligen.
Citera
2024-08-12, 15:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hansol
Som vanligt så kör du på med lögner\eller saker du hört i ditt huvud, så när har Putin öht nämnt detta -kan du verifiera med en länk ?

Med tanke på att det har vart hörbarhet nolla från Putin senaste dagarna så är det troligare att du ljuger igen.

Du menar det här:https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/putin-ukraina-f%C3%B6rs%C3%B6ker-s%C3%A4tta-sig-i-f%C3%B6rhandlingsl%C3%A4ge/ar-AA1oEAhC?ocid=BingNewsSerp
?

Du är nog inte dum, egentligen. Du har bara otur när du tänker.
Citera
2024-08-12, 15:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Kollar man deepstate map så blir det uppenbart att Ukraina tagit några små plättar mark in på ryskt territorium.

Det firar NATO-fansen som det vore OS-guld.

Efter alla miljarders miljarder i stöd från väst så var det några åkrar i Ryssland som blev utfallet.

.

Ja jävlar
Det där med OS måste svida i era ryska tv soffor.
Butthurt much över att hela världen firar och deltar i Olympiska Spelen ?

Nej då.
Stödet från väst har knappt börjat.
Utöver åkrarna så:

* hundratusentals döda ryssar

* tiotusentals utslagna fordon

*tusentals ryska stridsvagnar

*i princip halverad svartahavsflotta
Citera
2024-08-12, 15:56
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Ingen skänker dock något
Precis - inget land skänker några vapen eller någon ammunition till Ryssland. De har med andra ord inget "stöd" i den bemärkelsen Ukraina har. Drygt 30 länder skänker vapen, ammunition, utrustning, information, träning, kontanter, sjukvård, fikabröd och en massa annat till Ukraina. Ryssland slåss helt på egen hand mot 32 NATO-länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in