2024-08-11, 23:05
Medlem
Har precis köpte en billig smörgåsgrill för 199 pix. Inte smakat toast sen jag var liten. Förvånad äver hur gott det är med surdegstoast, riktigt smör och 4 ostskivor på vardera macka för att sen grilla den 1,5 min. Klippa isär den och avnjuta. Vad kan jag mer ha i? Provat hemmagjord pesto, tomat och mozzarella. Även provat sötstark senap, skinka och ost. Men bara ost och smör är hittills göttigast. Tips från någon annan varma mackor entusiast?
Citera
2024-08-11, 23:10
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallonsylten
Har precis köpte en billig smörgåsgrill för 199 pix. Inte smakat toast sen jag var liten. Förvånad äver hur gott det är med surdegstoast, riktigt smör och 4 ostskivor på vardera macka för att sen grilla den 1,5 min. Klippa isär den och avnjuta. Vad kan jag mer ha i? Provat hemmagjord pesto, tomat och mozzarella. Även provat sötstark senap, skinka och ost. Men bara ost och smör är hittills göttigast. Tips från någon annan varma mackor entusiast?
Mums! Vi kör med grovtoast med smör, emmenthaler, rökt skinka och efter grillning har vi på pizzakrydda eller oregano. Förstör inte toasten som många gör med senap eller tomat och annat påhittat pålägg. Riktigt och rejält ska det vara så kör på.
Smaklig måltid!
Senast redigerad av Dimpen 2024-08-11 kl. 23:28.
Citera
2024-08-11, 23:15
Medlem
Lacoztes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallonsylten
Lite samma som du nämnde

Ost, skinka, dijonsenap, ibland lite pickles på sidan
Citera
2024-08-11, 23:16
Medlem
Kasta på en finare rökt skinka på osttoasten så har du en fullträff. Eventuellt lite tomatpuré på insidan och smöra utsidan av brödet.

Personligen tycker jag det slår allt, finns absolut massa fancy mackor dom gör men en ost och skinktoast sitter fan så fint. Gäller att hitta den perfekta mängden ost, den får inte bli torr men inte heller för ostig. Gärna en lite starkare ost typ prästost.
Citera
2024-08-11, 23:25
Medlem
hawk-tuahs avatar
Jalapeño, tunna paprikaskivor, ost, skinka. Kanske nån lökstrimla. Finns inget godare
Citera
2024-08-11, 23:28
Medlem
Hot tuna melt....dvs tonfisk / ost och lite stark sås....detta recept är grymt gott! Testa !

https://www.koket.se/het-tuna-melt
Citera
2024-08-11, 23:28
Medlem
Lite svamp hör årstiden till tycker jag förutom de redan förslagna fyllningarna.

Det verkar som köksmaskinen hette toastmaskin 2005 men vad folket har i kylskåpet verkar rätt liknande fortsatt.

(FB) Toast - vad mer än ost och skinka är gott?
Citera
2024-08-11, 23:32
Avslutad
Smältost, sådan "cheddar"ost som man har på hamburgare
Citera
2024-08-11, 23:42
Medlem
auruns avatar
Salami. Nduja. Magiskt.
Citera
2024-08-12, 00:01
Medlem
1.5 min?! Hinner osten ens smälta då? Jag måste köra mina i ~6 minuter för att dom ska få fin färg och osten smält.
Citera
2024-08-12, 00:05
Medlem
ArtificialElegances avatar
Tuna melt, Cuban sandwich, standard svenne-avocadotoast OCH svampvarianter, kan alla slänga sig i väggen.

Inget slår klassikern; Pågens Roast'n Toast smörade på alla sidor, tjocka skivor gräddost/cheddar, oregano, svartrökt skinka och lite extra salt. Det ska inte vara tomat på - den blir bara asvarm och bantar smakupplevelsen.

Och apropå banta, det här är ingen smaltoast. Den är typ en "hej, jag äter en, möjligen två, gånger om dagen-macka".
Citera
2024-08-12, 00:25
Medlem
Lite smulad torkad oregano.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem