2024-08-11, 16:28
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Har du utvärderat ditt eget beteende vid nåt tillfälle. Har du ifrågasatt dig själv någon gång. Vad är din brist?

Ja, har du?
Min största brist är att jag ofta fastnar i dumma diskutioner på Flashback.
2024-08-11, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Ja, har du?
Min största brist är att jag ofta fastnar i dumma diskutioner på Flashback.

Ja min brist är att jag hoppas människor vill förändra sig till det bättre.
2024-08-11, 16:32
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ja min brist är att jag hoppas människor vill förändra sig till det bättre.

Vi kan väl båda hoppas det för Fia, då kanske hon kommer närmare sina barn om hon kan förändra sitt problematiska beteende.
2024-08-11, 16:35
Medlem
Citat:
Fia har berättat att pappan träffat barnen utan umgängesstöd, utan drogtester med mera. Tycker du familjejagare det är tryggt och bäst för barnen?
Vad det framgår i domar så verkar det inte finnas missbruk längre , det F pratar om med hur han var påverkad osv är från ett antal år tillbaka när barnen var riktigt små.
Missbrukare kan bli drogfria på några år och aldrig mer ens tänka tanken att vilja känna någon form av rus , särskilt de som självmedicinerat och fått veta att de har diagnos och lärt sig hantera detta med eller utan medicin
2024-08-11, 16:52
Medlem
Citat:
Fia hänvisar till förvaltningslagens tillgänglig och serviceskyldigheter. När socialtjänsten aldrig svarar hur uppfyller de då dessa krav?
De har ju svarat men hon är ju inte nöjd med svaren , lite som med LM som får ett svar men ändå fortsätter ringa med samma fråga eller kvinnan som söker sin 27- årige son som ringer och hoppas att sekretess inte ska gälla för en mor
2024-08-11, 17:14
Medlem
Citat:
Vi kan väl båda hoppas det för Fia, då kanske hon kommer närmare sina barn om hon kan förändra sitt problematiska beteende.

Jag anser inte Fia har ett problematiskt beteende jag anser du har det.

Tror du att det hjälper Fia eller hennes barn att förminska och döma henne offentligt, istället för att fokusera på konstruktiva lösningar?
2024-08-11, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De har ju svarat men hon är ju inte nöjd med svaren , lite som med LM som får ett svar men ändå fortsätter ringa med samma fråga eller kvinnan som söker sin 27- årige son som ringer och hoppas att sekretess inte ska gälla för en mor

Adina familjejagare. Fia har sagt flera gånger att det enda svar hon fått är att de har svarat, men att de aldrig svarat.

Hur svarar du på det?
2024-08-11, 17:19
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Jag anser inte Fia har ett problematiskt beteende jag anser du har det.

Tror du att det hjälper Fia eller hennes barn att förminska och döma henne offentligt, istället för att fokusera på konstruktiva lösningar?

Den konstruktiva lösningen är att hon ändrar sitt problematiska beteende.
2024-08-11, 17:21
Medlem
Citat:
Vad det framgår i domar så verkar det inte finnas missbruk längre , det F pratar om med hur han var påverkad osv är från ett antal år tillbaka när barnen var riktigt små.
Missbrukare kan bli drogfria på några år och aldrig mer ens tänka tanken att vilja känna någon form av rus , särskilt de som självmedicinerat och fått veta att de har diagnos och lärt sig hantera detta med eller utan medicin

Detta svar visar på din totala okunskap i ämnet. Återfallsfrekvensen vid just opiatmissbruk är närmare 90%
2024-08-11, 17:24
Medlem
Citat:

Så Fia har fel och du har rätt.
Jag gissar att du alltid har rätt i allt i allafall enligt dig. Att du skulle ändra ditt problematiska beteende eller att socialtjänsten skulle ändra sitt maktmissbruk det ska inte komma på tal.
2024-08-11, 17:27
Medlem
Citat:

Din ständiga kritik och förföljelse av Fia säger mer om dina egna problem än om henne. Kanske är det dags att fråga dig själv varför du är så fokuserad på att trycka ner en annan människa som kämpar?
2024-08-11, 17:31
Medlem
Citat:

Läste du Kammarrättens dom när domstolen valde att låta Lilla Hjärtat återförenas till sina föräldrar.

Läste du tingsrättens dom när de ansåg att Tintin skulle ha umgänge med sin pappa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in