Citat:
Ursprungligen postat av
Torsken1399
Tack för ditt svar! Av nyfikenhet, hur lång tid tog det för dig att få tillbaka alla pengar du spelade upp när du var aktiv?
Mvh
Den här besattheten att ”få tillbaka pengarna” trots att man slutat spela känner jag så väl igen! Bra att du slutat spela, försök nu arbeta med att glömma förlusterna. Har haft samma tankesätt men arbetar med det dagligen.
Man får försöka se det som att den oredan man ställt till med redan är gjord. Jag satt för några år sedan och ville räkna ut hur mycket jag spelat bort under mina 15-20 år som aktiv. Det är så klart omöjligt och inte värt tiden. Jag uppskattar det nånstans mellan 300 000 och en miljon men helt omöjligt att veta.
Oavsett, lev i nuet. Försök att se till din ekonomiska situation just nu och fortsätt spara. Jämför dig om 1 år mot idag och hur mycket pengar du sparat. Annars hjälper du till att hålla speldjävulen vid liv! Sparkonto, säkra aktier och fonder funkar. Börja inte spela på börsen bara med hävstång och skit.
Ett annat fint sätt att se på tidigare förluster är att
man behövde förlora exakt dessa pengar, på detta sätt, för att en gång för alla sluta. Annars hade förödelsen kunnat blivit ännu större om något eller några år. Det kom alltså någonting bra från förlusterna.