Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Haha, snacka om att ha målat in sig i ett hörn, stackars Putin hur fan ska han komma ur hörnet?
Väntar han tills färgen torkat tar AFU mer av hans oblast och springer han i den våta färgen halkar han, en omöjlig sits.
Tror som du, den militära ledningen kommer att bistå FSB minimalt just för att de ska misslyckas, idioter vore de annars, Putin är ju inte känd för att gilla folk som misslyckas, det är militärens gyllene chans mot FSB.
Ja att se till att få militären i allmänhet och de högsta officerarna i synnerhet mot sig låter ju "mindre smart" speciellt för en diktator som dessutom befinner sig mitt i ett krig och som till råga på allt går dåligt. Svårt att förstå hur han tänkte det var en bra idé.
Citat:
Sedan är ju frågan om befolkningen i Kursk oblast, hur ryska känner de sig egentligen?
Enligt Wikipedia (engelska) har det åtminstone sedan 1800-talet drivits en aktiv politik med syfte att förryska befolkningen i Kursk vilket fått till följd att 95,9% idag (eller rättare sagt år 2021) är etniska ryssar och bara 0,6% ukranare. Så stämmer det tror jag de allra flesta känner sig som ryssar och inte ukrainare. Huruvida det också innebär att de helhjärtat stöder Putin är dock mer osäkert. Men jag förmodar att de åtminstone känner sig "mindre roade" över att befinna sig mitt i ett krig, det är oftast inte så populärt.