2024-08-09, 16:00
Bannlyst
Före detta ryska Kursk låg som en billig rysk hora och Ukraina bara klev på

Kadyrovs tjockisar var de första som flydde hals över huvud, helt otroligt!
Citera
2024-08-09, 16:00
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Du bortser från att Ukraina har ett förkrossande övertag i militära avancerade vapen? Ryssarna har ju inte en chans mot vapnen från väst främst från USA. Det sistnämnda vet jag retar er någe överjävligt
Så avancerade vapens ska imponera så mycket på ryssarna så de störtar putin?!
Nej nu hängde jag inte med, hur ska västerländska vapen väcka den ryska befolkningens revolutionära kampvilja?
Citera
2024-08-09, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Ja så avancerade vapens ska imponera så mycket på ryssarna så de störtar putin?!
Nej nu hängde jag inte med, hur ska västerländska vapen vinna den ryska befolkningens revolutionära ådra?

Ukraina visar väl hur svag och inkapabel Putin är att försvara gränserna?
Citera
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedSvensk
PS. Hittade ett klipp på skräckslagna ryska förstärkninger.DS.

https://t.me/Slavyangrad/105557
Stackare de lär inte få se soluppgången i morgon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Tålamod, jag kan inte bevisa någonting idag. Vi får avvakta några dagar eller någon vecka innan vi får mer information.

Men allt talar för att Ukraina utnyttjar momentum och då är det väldigt logiskt att de drar in tusentals trupper för att möta upp de som ryssarna kan samla ihop.

Helt enkelt är det ett någorlunda riskfyllt antagande att ryssarna kan inte dra ihop så många man, ser man då till att vara fler så bevarar man momentum.

Vad är det för jävla trams du kommer med? Påståenden om 10 000-tals ukrainska soldater inne i Ryssland men du kan inte länka till en endaste källa utan ber mig ha tålamod?

Allt du säger räknar jag hädanefter som bajs.
Citera
Medlem
greta75s avatar
Citat:
1) Finns inga uppgifter om att ukrainska försvarslinjer hålls i kursk = fria fantasier.

2) Det är inte så svartvitt. Det här får även befolkningen att ty sig till Putin för trygghet och säkerhet, det stärker putins popularitet också. Han kan även använda sig av värnpliktiga om ryssland blir attackerat och detta spelar in i putins narrativ om att kriget är ett existentiellt försvarskrig.

3) Det kan bidra till minskade resurser på annan plats men inom ryssland kan putin använda många av de outnyttjade värnpliktiga så räkna inte med långvariga förändringar. Inget tyder heller på att denna operation över gränsen har avlastat trycket i donbass annat än att färre glidbomber fälls för flygplanen är upptagna i norra ukraina. En omfattande truppförflyttning norrut påverkar ukraina också så det är oklart hur ukraina skulle vinna på det.

Man måste alltså medvetet eller omedvetet bortse från verkliga resultat för att se denna operation över gränsen som annat än en mycket tveksam strategi, särskilt eftersom det överstående målet med kriget är att putin ska störstas av ryska befolkningen, en rysk revolution.
Denna högriskaktion kan göra det omöjligt att få ukrainas stöd bland ryska befolkningen, kriget kan därmed va förlorat för ukrainas del för om inte för ryska statens kollaps, vad krigar zelensky för?

Men det har ju gått typ 2 dagar. De får väl anfalla färdigt först innan de kan sätta upp försvarslinjer.

Du är en fullständig idiot om du inte förstår vilket misslyckande detta är för Putin för ryssar. Facinerande korkad verkar du vara.
Citera
2024-08-09, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vad är det för jävla trams du kommer med? Påståenden om 10 000-tals ukrainska soldater inne i Ryssland men du kan inte länka till en endaste källa utan ber mig ha tålamod?

Gör du det, sedan kan du återkomma med en ursäkt om några dagar.
Citera
2024-08-09, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar

Tror du på allvar att Ukraina går ut i medierna med hur många man dom har och vad dom är utrustade med? Hade jag fört befäl över en sådan styrka så hade jag givetvis velat hemlighålla operationen så mycket som det är möjligt.
Citera
2024-08-09, 16:06
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedSvensk
Vi får se som sagt.
Jag tror dock att det blir värre för Ukraina då Ryssland kommer se över buffert behovet. Ryssland har massor av material uppställt här och där. Självklart används detta. Verkar mer som väst inte har material.
Kursk är ganska platt och om får se om Ukraina kan försvara detta område.
Jo de hade en del stridsvagnar som vi normalt har som museeföremål.
Man har bett Nordkorea om material vilket visar läget rätt så bra.

Har du fakta om vilka resurser Ryssland kan använda eller är det gissningar?
Citera
2024-08-09, 16:07
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Ukraina visar väl hur svag och inkapabel Putin är att försvara gränserna?
Ja just det och då gråter farmödrar och barnfamiljer ut i tv och vädjar till putin att hjälpa dom, initialt är folk lite sura men när putin lyssnar på folket och kommer och räddar de så har hans popularitet och makt stärkts.
Ukraina visar alltså den ryska befolkningen att de gör bäst i att stödja putin om de inte vill ha kaos.
Det finns ju inte ens en talesperson för "revolutionen", ingen information om vad "revolutionärer" gör i kursk annat än tomma spekulationer.
Hur ska zelensky lyckas med rysk revolution när han gömmer sig i en bunker och inte säger nåt?!
Vem kan lita på en sådan rövare?!
Citera
2024-08-09, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Tror du på allvar att Ukraina går ut i medierna med hur många man dom har och vad dom är utrustade med? Hade jag fört befäl över en sådan styrka så hade jag givetvis velat hemlighålla operationen så mycket som det är möjligt.

Vad är du för en clown som försvarar egenpåhittade fakta?
Personen du försvarar påstår att det är 10 000-tals soldater med hela logistikkedjan, men kan inte verifiera det med en endaste länk.
Varför stödjer du sådant skit?
Citera
2024-08-09, 16:10
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ja just det och då gråter farmödrar och barnfamiljer ut i tv och vädjar till putin att hjälpa dom, initialt är folk lite sura men när putin lyssnar på folket och kommer och räddar de så har hans popularitet och makt stärkts.
Ukraina visar alltså den ryska befolkningen att de gör bäst i att stödja putin om de inte vill ha kaos.
Det finns ju inte ens en talesperson för "revolutionen", ingen information om vad "revolutionärer" gör i kursk annat än tomma spekulationer.
Hur ska zelensky lyckas med rysk revolution när han gömmer sig i en bunker och inte säger nåt?!
Vem kan lita på en sådan rövare?!
Hittills har han inte räddat en enda rysk lipsill som grinat ut på nån mobilfilm…
Vem kan lita på en sådan rövare..

Pst Zelenskyy, har varit vid fronten fler gånger än Putin..

Putin skickar sin dubbelgångare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in