2024-08-09, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Nej, det där har jag också funderat över, hur troligt det är att ryssarna över huvud taget lyckats hålla arsenalen i fungerande skick. Tror absolut inte de kan ha mer än en liten del av den ursprungliga mängden skjutklar.

Väger man samman korruptionen och en bristfällig kunskap så landar man i ett hundratal spetsar som skulle kunna användas, resten är sannolikt destruerade eller obrukbara.
Citera
2024-08-09, 15:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Kursk kontrolleras inte av ukraina?!

Inte hela men delar av det.

https://old.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1env6id/kursk_current_control_zones_and_areas_of_fighting/
Citera
2024-08-09, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Det är dock skillnad på att göra fel medvetet och omedvetet. Det är väldigt många uppgifter i denna tråd som sprids medvetet trots att de är felaktiga och nu försöker du göra en poäng av ett omedvetet fel och insinuera att alla ljuger. Var inte så paranoid, gå och ta din medicin, det här får dig att framstå som psykotisk.

Och föga förvånande gjorde du knappast något försök att rätta dina felaktiga uppgifter. Edit-funktionen finns av en anledning. Vi är många här som ser vem som behöver medicineras. Du är nämligen helt slut i huvudet. Skäms du inte när du sitter och häver ur dig massa chansningar och skit? Låt mig gissa, du är inte svensk, ingen normalt funtad svensk tar vår arvsfiende Rysslands sida.
Senast redigerad av Lakritsfabriken 2024-08-09 kl. 15:28.
Citera
2024-08-09, 15:23
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedSvensk
Ryssland börjar pumpa in resurser i området.
https://t.me/IntelRepublic/40348
Vilken skräckresa för de soldater som transporteras i lastbilarna. De har säker sett bilder och klipp på de perforerade ryska lastbilarna med hundratals döda i. Och dit är de på väg…..
Citera
2024-08-09, 15:24
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Nej, för jag är inte du.
Du fick sju länkar. De flesta från Ryssland. Det är därmed bevisat. UA bekräftar också. Att du ens har mage att svara så här beror ju på att du är medvetet inställd på att förvilla.
Du anklagar andra för att ljuga men sen länkar du till ryssar på X för att bevisa att flygplatsen är träffad.
Ge riktiga bevis, du ljuger väl inte?
Bara ett enda riktigt bevis på att den stora flygbasen i lipetsk är träffad?
Citera
2024-08-09, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Vilken skräckresa för de soldater som transporteras i lastbilarna. De har säker sett bilder och klipp på de perforerade ryska lastbilarna med hundratals döda i. Och dit är de på väg…..
De är stupfulla och därmed fulla med självsäkerhet.

Cargo 200.
Citera
2024-08-09, 15:25
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Är jag? Kom inte och snacka dynga för att inte förstår att det Ukraina gör är otaktiskt.

Jag förstår mycket väl att det Ukraina gör just nu är jävligt bra ur deras synpunkt. Att vara fri och ha ett eget land som inte totalt utplånas med massmord och våldtäkter som drabbar alla i landet. Är det dynga att vilja undvika det?
Citera
2024-08-09, 15:26
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Är jag? Kom inte och snacka dynga för att inte förstår att det Ukraina gör är otaktiskt.

Inte lika otaktiska som du som sprider ryssarnas materialtransporter öppet på Internet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedSvensk
Ja du får räkna hur du vill. Vi vet inget om antalet. Men det är ju så initialt at man överraskar sin motståndare.
Framtiden får se om Ukraina gjort bort sig igen.
Hur många lastbilar fick du det till då?
För det var enbart lastbilarna jag räknade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Även om inte Putin har ett direkt stöd skulle ett svar från väst ge ofrånkomliga ringar på vattnet, och hamnar vi vid den punkt att USA på något sätt går in från väst och Kina från öst, jag då är inte tivoli längre 😂

Man kan nog lugnt säga att om Kina ser att Ryssland använder atombomber, då har de redan sagt det är okey att svara med atombomber i syfte att stoppa att fler atombomber används från Rysslands sida.

Finns noll stöd från Kina för något sådant.

Däremot så bör nog USA/Europa och Kina förhoppningvis vara lite överens om hur man hanterar ett Ryssland som totalt kollapsar. Kina vill nog inte se att USA/Europa tar över Ryssland i sin helhet utan isåfall handlar det om att stycka upp Ryssland så att även Kina får en stor del.
Senast redigerad av SecretGarden352 2024-08-09 kl. 15:30.
Citera
2024-08-09, 15:28
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Jag förstår mycket väl att det Ukraina gör just nu är jävligt bra ur deras synpunkt. Att vara fri och ha ett eget land som inte totalt utplånas med massmord och våldtäkter som drabbar alla i landet. Är det dynga att vilja undvika det?

Det är inte dynga att vilja undvika. Men att anfalla Ryssland nu är som att bjuda in dem till att släppa kärnvapen över Kiev.
Du får komma ihåg vilka ryssarna är.
Citera
2024-08-09, 15:29
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver

Säkert. Vem hade inte varit rädd.
Men snart är initialskedet över och vi får se hur Ukraina fixar en betydligt längre frontlinje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in