Citat:
Ursprungligen postat av
GDPRWarrior
Människor som har avtjänat sina straff behandlas ofta som om de vore de farligaste individerna i samhället, trots att de bara vill återgå till ett normalt liv med en bostad, ett jobb och en familj. Samtidigt ser vi hur politiker och andra makthavare framställer sig som moraliskt överlägsna, som om deras händer vore fläckfria.
Men när vi betraktar världen omkring oss, med alla krig och konflikter som rasar, blir det tydligt att det inte är de med fläckar i sina belastningsregister som bär ansvaret för det värsta våldet. Istället är det de som aldrig blivit dömda, de med fina examina, de som sitter på maktpositioner och tar beslut om liv och död, som faktiskt har blod på sina händer.
Även de som inte direkt deltar i krigen är medskyldiga genom att de skickar vapen och bomber som förlänger lidandet. Detta är inget annat än ett hyckleri av största mått, och det är hög tid att vi börjar tala klarspråk om det.
Här håller jag inte helt med dig. Det finns många återfallsförbrytare och livsstilskriminella, speciellt inom den ständigt växande gängmiljön. Det är inte heller konstigt att allmänheten är nyfikna på dessa personer och exempelvis vill veta vilka som bor i ens trappuppgången.
Med det sagt så står jag ändå bakom tråden och kampen för GDPR, inklusive rätten till anonymitet och integritet. Jag tycker genuint att dessa sidor ska bort.