2024-08-09, 14:31
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Sånt här är tydligen helt okej bara inte Ryssland är aktören.

Och skippa skiten om tillbaka-kaka. Våld föder våld. Detta är bara hämnd.

Håll käften jävla ryssäckel.

Är helt övertygad om att majoriteten skulle vända bort huvudet om Ukraina bombade sönder Moskva. Ryssarna har samlat ihop till det nu och förtjänar det.
Citera
2024-08-09, 14:32
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Tycker detta är grymt! Jag misstänker att det är Freedom of Russia legion igen men denna gång tillsammans med Ukraina.
Antagligen kommer dom försöka stänga av kraftverket. Det kan dock sluta illa, men går det bra är det underbart! Ingen super payback för vad ryssarna gjorde i vintras, men alltid är det något.

Hört någonstans (dessa är ju samma modell som Chernobyl) att de skall vara svåra att stänga av :-)
De är nog inte så svåra att stänga av, problemen kommer väl snarare vid eventuell återstart?
Citera
2024-08-09, 14:32
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Nu skrev jag visserligen inte att Ryssland skulle vara, utan att det möjligen skulle kunna anse sig vara existentiellt hotat, om ukrainska styrkor skulle göra framryckningar in i och lyckas ta kontroll över ryska områden.

Låt oss hur som helst hoppas att du har rätt, förutom om det där att man skulle inrikta sig på att döda civila...

Om det var ditt syfte varför tänkte du inte lite själv istället för att lägga ut "frågan". Om regimen anser ryssland vara existentiellt hotat för lite strul i gränstrakterna är det ett direkt erkännade att "store" ledaren är svag och har tappat kontrollen.
Citera
2024-08-09, 14:34
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Därtill så tenderar flygplan att må dåligt när det regnar ner brinnande och exploderande ammunition, delar av byggnader m.m. på eller i närheten av dem.
Paasikivi pratade nyss på radion om "flygbasen" som om ryssarna använder sig av en landningsbana 3 mil från gränsen...planet hinner ju inte lyfta innan det skjuts ned isåfall.
Västerländsk propaganda!
Citera
2024-08-09, 14:37
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Om det var ditt syfte varför tänkte du inte lite själv istället för att lägga ut "frågan". Om regimen anser ryssland vara existentiellt hotat för lite strul i gränstrakterna är det ett direkt erkännade att "store" ledaren är svag och har tappat kontrollen.
Jag har ingen aning om hur Kreml resonerar, och förstår inte heller vad du menar att jag har för "syfte", jag undrar helt enkelt.
Citera
2024-08-09, 14:38
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det är nog äldre än så ja. Ser ut som om klippet kommer från när ryssarna rullande in i Mariupol. Civilbefolkningen kastar grejer på dem och då lär det ju knappast vara ukrainska tanks..
Jo det är ju precis vad det är. Titta igen, tomtefar
Citera
2024-08-09, 14:40
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Tycker detta är grymt! Jag misstänker att det är Freedom of Russia legion igen men denna gång tillsammans med Ukraina.
Antagligen kommer dom försöka stänga av kraftverket. Det kan dock sluta illa, men går det bra är det underbart! Ingen super payback för vad ryssarna gjorde i vintras, men alltid är det något.

Hört någonstans (dessa är ju samma modell som Chernobyl) att de skall vara svåra att stänga av :-)

Japp, med fyra reaktorer. Den första reaktorn stängdes ner innan kriget, den andra i vintras och de återstående två ska stängas ner allteftersom. Samtidigt så bygger Rosatom två nya och större reaktorer på plats. Dessa skulle båda vara igång, men så är inte fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Paasikivi pratade nyss på radion om "flygbasen" som om ryssarna använder sig av en landningsbana 3 mil från gränsen...planet hinner ju inte lyfta innan det skjuts ned isåfall.
Västerländsk propaganda!

30 mil från gränsen & inte ens i Kursk oblast, utan i Orjol...
Citera
2024-08-09, 14:40
Medlem
Ukraina är nu 30 mil från Mozzkva.Elitförband,Dom har nu tagit hand om 15 kärnvapen.Så ryzzarna är trångt läge.Från Baltikum hör jag att det kommer att utvisas 95% av alla ryssar innan detta året är slut.Finland startar nu en stor kontroll av ryZzar i landet.Enligt Säpo är det samma här och i övriga Norden.Det kan bli bra det här.
Citera
2024-08-09, 14:41
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Ryssland börjar pumpa in resurser i området.
https://t.me/IntelRepublic/40348
Citera
2024-08-09, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Västerländsk propaganda!

Har du missat att Rysslands invasion bidragit till att gränserna har förflyttas en del under de senaste åren?

Edit: 30 mil var det tydligen. Vem är det som sprider felaktiga uppgifter här egentligen?
Senast redigerad av Lakritsfabriken 2024-08-09 kl. 14:43.
Citera
2024-08-09, 14:42
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag har ingen aning om hur Kreml resonerar, och förstår inte heller vad du menar att jag har för "syfte", jag undrar helt enkelt.

Så klart att du "undrar". Och jag redan svarat dig: tyvärr blir det tji för en urspårad diskussion om kärnvapen i tråden.
Citera
2024-08-09, 14:43
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Nu när Ukraina går in i Ryssland. Vilka andra länder i dagsläget skulle gå in i kriget och eskalera det till ett världskrig?

Säg att Putin känner sig pressad för att han ser svag ut och skickar kembomber eller taktiska spetsar in i Ukraina, då har vi en enorm eskalering som förmodligen hade först och främst dragit in närliggande länder som polen. Och så är hjulet igång.

Jag är verkligen ingen krigsexpert, men en lekmannagissning är att ju mer hotad Putin är, desto farligare blir det för omvärlden.

Edit: Polen kanske är en dålig gissning, men rent generellt blir det en situation omvärlden inte kan ignorera vid det scenariot tänker jag
Senast redigerad av Core. 2024-08-09 kl. 14:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in