Citat:
Ursprungligen postat av
Blondpion
Det står nämnt några gånger tidigare i tråden
Ja, därför vet hon vad som hänt med Essie. En normal person gör inte så när en hund värd 280 000 kr precis försvunnit. O jag har för mig att hon tittar upp också, som för att kolla så att PÖ har lastat in Essie i den bilen som körs av den HAN säger har stulit hunden. För vad gör han annars under tiden?
Sen skickar hon ett sms till assistenten som jobbar.... vrf inte säga det direkt istället?
Tack för svar

Som sagt, hinner inte läsa allt även om jag försöker hänga med ...
Citat:
Ursprungligen postat av
Jasami
Rörelsecensor kamera var det. Den filmar bara när det rör sig inom det område den täcker.
Fast såhär skriver PÖ själv på Facebook den 18 juli (mina fetningar):
Citat:
En kamera inomhus har fångat Essie på film där de andra stängts av/ laggat.
https://eposten.se/nyheter/enkoping/artikel/har-lockas-assistanshunden-essie-fran-tomten-se-nya-filmen/r5v4xxnj?fbclid=IwY2xjawEi14ZleHRuA2FlbQIxMQABHfTY Yon8spZfaYCYhTQ2uH_Y5XXUlMNQGOxzrsO7QwOsffeD96xX_t J6Ww_aem_nek9Z1YqYFUywPwh4FuoyA
Citat:
Alla utekameror var avstängda när assistanshunden Essie försvann från tomten
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/overvakningskameran-slas-av-sen-ar-hunden-essie-mystiskt-forsvunnen
Citat:
Hunden Essie går ut på familjen Ölmeborgs tomt och fångas på bild av en övervakningskamera.
Sen slås kameran mystiskt av i fem minuter och Essie försvinner.
Citat:
Efter att ha ropat och letat går Patrik Ölmeborg igenom filmer från husets övervakningskameror.
Essie fångas på bild när hon går ut och lägger sig på gräset. Sen dör samtliga kameror i drygt fem minuter.
När kamerorna väl börjar fungera igen är Essie mystiskt borta.
Har också för mig att det finns en film där Essie ligger på gräset och POFF, bara försvinner.
Är det PÖ som påstått att de har rörelsedetektorer? I så fall säger han väl emot sig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfSmurf
Man måste vara någorlunda självgående för att få jobb på Samhall. Många är det inget större fel på alls. Defintivt får ingen våldsam som behöver lågaffektivt bemötande för att inte börja bitas jobb där.
Precis. I synnerhet inte om medarbetarna måste bära direktlarm till Securitas i händelse av utagerande beteende (som beror på att medarbetarna har brustit i sitt "lågaffektiva bemötande", det är ju alltid någon annans fel).