2024-08-09, 09:58
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Det ligger nära Landskrona station och BP.

Ö&B:
https://www.google.com/maps/search/%C3%96oB/@55.8726136,12.8409814,1647m/data=!3m1!1e3?entry=ttu

Fiskekniv Fladen Fishing
rostfri med plasthandtag

https://www.öob.se/fritid/fiske/forvaring-redskap--tillbehor/fiskekniv-fladen-fishing-1001130/

Det är inte samma kniv som från klippen
Citera
2024-08-09, 09:58
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammalTantSkane
Bron över järnvägsspåren har branta trappor att gå upp för, så om det var någon slags plan måste de ha tänkt att få henne att gå upp där frivilligt. För de hade aldrig orkat om hon kämpat emot.

Den bron är med på ett foto.
Hittar den inte nu.
Det handlade om att någon av tjejerna skulle hoppa från den.
Citera
2024-08-09, 10:03
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex

Jag vet. Den borde finnas i svart också.
Citera
2024-08-09, 10:05
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Tack för att du uppmärksammade mig på detta. Jag lyssnade och fick då bl.a höra att Emilia hade flera diagnoser där ibland autism. Jag gissar att diagnoser säkerligen är väldigt vanligt bland barn på SiS-hem. Det jag reagerade på var att mamman behövde hjälpa Emilia när hon åkte buss eftersom hon hade svårt med klockan. Det säger väldigt mycket om hur sårbar Emilia var. Autism i sig medför ju också svårigheter att läsa av signaler med mera, så man kan ju bara tänka sig hur mycket lättare det måste vara att lura henne än många andra. Mamman har ju också uppgett att andra upplevt Emilia som naiv. Jag tycker att det gör mordet, om möjligt, ännu värre. Man har gett sig på någon som kanske är godtrogen och inte helt förstår koderna. Någon de ganska lätt kunde lura.

Jo det är vanligt med diagnoser på dom barn som hamnat på SIS.
Men om diagnosen bl.a är autism, svårigheter med klockan, inte kan läsa av sociala koder osv.
Vad i hela fridens dar gjorde hon på ett SIS hem?
Det mest missanpassade boendet någon kan placera en autistisk flicka på.
Citera
2024-08-09, 10:07
Medlem
Såg på Instagram att mamman i en händelse skrivit att hon nu sett dottern och att kistan skulle hållas stängd på begravningen. Stackars henne säger jag bara.
Citera
2024-08-09, 10:16
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Jo det är vanligt med diagnoser på dom barn som hamnat på SIS.
Men om diagnosen bl.a är autism, svårigheter med klockan, inte kan läsa av sociala koder osv.
Vad i hela fridens dar gjorde hon på ett SIS hem?
Det mest missanpassade boendet någon kan placera en autistisk flicka på.
Det var några helt nya diagnoser. Autism kan ha varit en av dem.
Citera
2024-08-09, 10:21
Medlem
Citat:
Nej jag tror inte han ville göra det fast många föreslog det till honom.

Men någon annan skrev att polisen är inne och läser här inne med.

Lyssnade du på krimpodden om mordet?

Jupp, reagerade på några saker där.
Nu förutsätter man ju att journalister kollar upp fakta innan man går ut med något.
Först, så gick man ut med info om att det var en tredje person som E haft en dispyt med som mgm tagit parti för.
Jag har följt hela tråden så när som alla anklagelser mot E's mamma vilket jag tyckte var jäkligt onödigt.
Men det kom ju även fram att E hade autism och var osäker på sig själv. Vilket nån i tråden påpekade att det var väldigt vanligt bland ungdomar som satt på hvb & sis.
Får se om det kommer fram mer nästa avsnitt.

Jag började inte göra inlägg förräns efter drygt 300 sidor. Och fick då lite skit för jag tyckte att det fanns bara offer i det här vilket fortfarande är min ståndpunkt.
Det gäller att se lite längre ibland.
Jag tycker att det är ett för jävligt brott och mgm bör få kännbara straff.
Citera
2024-08-09, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Vad märkligt.. Han ligger inte heller på listan för ”avstängningar” och inte under rubiken ”minderåriga” heller?! .. Kan polisen ha uppmanat att stänga av tillsvidare?
Trollkonto?
Citera
2024-08-09, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vevaro
Anpassa sig neråt??

Ja precis, jag menade anpassa sig nedåt i hierarkin. Hon var nog lite högre än övriga i rang, hon hade en mamma som hälsade på och köpte nudlar till de andra tjejerna, hon var snyggare, tjejigare, ljusare, mer empatisk, fler följare på TT. Hon var halv colombian. I det sammanhanget spelar allt sånt roll. Hon tonade och raderade nog bort stora delar av sig själv. Trots det förblev hon högre i rang. Tom kattig på sin begravning. De som bedömde hennes SIS placering har aldrig mött avundsjuka gissar jag.
Citera
2024-08-09, 10:48
Medlem
Widtfamnes avatar
Citat:

Den här kniven är det i klippen:
https://www.xn--ob-eka.se/fritid/fiske/forvaring-redskap--tillbehor/filekniv-fladen-fishing-1000521/
Citera
2024-08-09, 10:57
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammalTantSkane
Bron över järnvägsspåren har branta trappor att gå upp för, så om det var någon slags plan måste de ha tänkt att få henne att gå upp där frivilligt. För de hade aldrig orkat om hon kämpat emot.

Jag hittade den där gångbron nu.
https://gofile.io/d/zh7RLK

Även en text om att hoppa därifrån:
https://gofile.io/d/LhIAAo

Så denna platsen är ju känd av MGM. Kanske de har rekat området eller så är bilden tagen när mordet skedde senare?
Citera
2024-08-09, 11:03
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Trollkonto?

Tror inte det, fick känslan av det var en ung tonåring som blivit berörd och börjar snoka på egen hand.

Denna plattformen nämns flertal gånger på TT, så det var egentligen inte konstigt att han skapade ett konto.

Han kom ju faktiskt med saker som vi inte varken sett/hört här inne tidigare kring mordet osv.

Men vad vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in