2024-08-09, 10:21
Medlem
Getknullarna och Spetsnaz skickas in för att försöka återta Sudzha:
https://x.com/NOELreports/status/1821819879529357572

Vi får snart läsa om utplånade getknullare och ”elit”trupper😂😂😂
Citera
2024-08-09, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedSvensk
Ne det har jag inte, därav frågan.
Länka gärna.
Justeras inte löner etc?
Om inte ens löner justeras för inflation i en välfärdsstat som Sverige tror du då att det gör det i en kleptokrati som Ryssland?
Citera
2024-08-09, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon

Ja humor på hög nivå kan man lugnt säga.

Det blir intressant om vad som händer de kommande dagarna.

“Float like a butterfly, sting like a bee."

Rättvisa vore om ryzzarna fick delta i ”demokratiska” val där de får rösta om införlivande eller införlivning som en del av Ukraina efter med tillhörande motivationscoachning såsom tortyr, våldtäkter, försvinnanden, fängelse m.m.
Citera
2024-08-09, 10:28
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
https://www.dn.se/ledare/elias-rosell-putin-bombar-barnsjukhus-men-anklagar-ukraina-for-omfattande-provokation/
Också den passagen är intressant, "Stödet som krävs för ... 30 procent mer resurser än Ryssland ... motsvarar bara 0,84 procent av EU:s och Storbritanniens bnp ... Som jämförelse ... det finanspolitiska stödet på ... covidpandemin uppgick till cirka åtta procent" och länk där till mer om det resonemanget (dvs en tidigare dn artikel).
Citera
Medlem
Tankefrihets avatar
Det vore intressant att veta hur Putin tänker och mår just nu och hur han hanterar den nyuppkomna situationen med sina rådgivare, högsta militärledning och gelikar i ”Enade Ryssland”.

Han har ju ett pokerface utan dess like och döljer sina yttersta känslor väl. Det brukar ryssar vara bra på. Jag tänker exempelvis på Fedor Emelianenko, ett MMA-fenomen som inte rörde en min inför sina fighter.

Putin borde rimligtvis vara både arg och orolig, men det är nog det sista han vill visa omvärlden just nu. Jag undrar även hur hans närmaste känner i denna situationen. Många av er har nog sett denna videon med en fullkomligt vettskrämd spionchef: https://youtube.com/watch?v=o9A-u8EoWcI
Citera
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Gör någon inbrott i ditt hus har du rätt att försvara dig… men du har inte rätt att åka hem det tjuvens hem och ge dig på honom.

Fattar du nu?

Är det taskigt av Ukraina att invadera ett grannland?
Citera
2024-08-09, 10:29
Avslutad
Snart kommer vi se en bild som kommer vara odödlig- Ukrainska trupper reser Ukrainska flaggan över Kreml. Och Putin ligger i sin bunker med ett prydligt hål i bakhuvudet och en pistol i munnen.

Nåja, drömma kan man alltid.

Klart är dock att detta är en prestigeförlust utan dess nåde för Putin. Lär bli svårt att hålla tyst om detta i resten av Ryssland.
Citera
2024-08-09, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viperia
Vart får ni siffran 300 man ifrån?

Ni kan nog lägga på en nolla, enligt diverse uppgifter sägs det ju röra sig om ett antal förband med omkring 4000 soldater. Lär säkerligen röra sig om ännu fler i form av stödförband, partisaner osv.

Om nu Ukraina får kontroll över järnvägen som Ryssland försörjer fronten med kan det bli intressant framöver tror jag.

Talet 300 fick jag från en artikel som jag inte hittar längre.
Jag läste igår att man räknar med 1000 man. Detta från SVT.

Det går ett tag tills man fått fram trupper och sedan kommer det ta stopp för Ukraina.
Troligen kommer ingen av soldaterna hinna därifrån utan de kommer att bekämpas.

Soldaterna hade gjort större nytta någon annanstans. Detta spektakel är bara för PR och vanligt folk kanske blir bländade och imponerande. Resursslöseri och bortkastat säger jag.
Citera
2024-08-09, 10:30
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Getknullarna och Spetsnaz skickas in för att försöka återta Sudzha:
https://x.com/NOELreports/status/1821819879529357572

Vi får snart läsa om utplånade getknullare och ”elit”trupper😂😂😂
Getknullarna kommer i vanlig ordning springa hem innan dom möter Ukrainare för att sedan lägga upp en video där dom ljuger om vad dom gjort. #lyinggoatfukrz
Citera
2024-08-09, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Talet 300 fick jag från en artikel som jag inte hittar längre.
Jag läste igår att man räknar med 1000 man. Detta från SVT.

Det går ett tag tills man fått fram trupper och sedan kommer det ta stopp för Ukraina.
Troligen kommer ingen av soldaterna hinna därifrån utan de kommer att bekämpas.

Soldaterna hade gjort större nytta någon annanstans. Detta spektakel är bara för PR och vanligt folk kanske blir bländade och imponerande. Resursslöseri och bortkastat säger jag.

Du menar större nytta genom att vandra genom minfälten?

Nä, men Ukraina skyfflar in mer och mer trupper nu när de möter så lite motstånd och dessutom kan förflytta trupperna utan att bli attackerade. När ryssland gör detsamma så blir deras trupper attackerade. Det är en ganska stor skillnad.

Jag tror att Ukraina förstår vilket gyllene läge de har skapat för att totalt förändra situationen för Ryssland. Ett ryssland som nu får slåss på egen mark, det lär man inte kunna ljuga så mycket om när folk ser på tv att ryska armén dödat alla ukrainare och samtidigt hör ukrainska armén marchera förbi utanför med ljud och bång.
Citera
2024-08-09, 10:34
Medlem
Ursprungligen postat av Urbizzo
Även en ryss Sudzha som frågade en ukrainsk soldat: Vad händer nu? och får svaret: "Du får lära dig Ukrainska nationalsången och förbereda dig på en folkomröstning".

https://x.com/intermarium24/status/1821322068971094393

Citera
2024-08-09, 10:36
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Kollade på bilden för att utröna det. Riktiga plan kastar en skugga och det syns flera sådana.
Upplåsta attrapper kastar skuggor de med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in