2022-12-04, 23:53
Medlem
Sababas avatar
Skyddsglas och tunt skal av genomskinligt material silikon är min lösning. Tappar luren ibland. Ramlar ner från sängen t.ex.

Stora skal/fodral är fult.
Citera
2022-12-04, 23:58
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
Samma här, har rätt grova jobb ibland också men fan heller att jag tänker sätta någon ful plastgrunka runt min mobil. Man får nästan vara helt efterbliven för att ha sönder en modern mobil.

Mobilskal och skärmskydd är rätt mycket white trash tycker jag.

Då moderna telefoner är stora så är det inte alls konstigt att den ramlar ur jackfickan när du kliver ur bilen. Då är ett tunt skal en billig försäkring.
Citera
2022-12-05, 01:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Godnattrunkaren
Bland mina kolleger har jag sett att dom som inte använder mobilskal så kommer dom från den övre halvan av samhällsskalan och dom som har mobilskal för att skydda sin digitala fotboja som dom frivilligt betalar för så har dom ett mobilskal.

Och då undrar jag om det är något i själva handhavandet som skiljer sig åt som gör att dom som är finare i bakgrunden inte behöver använda mobilskal samtidigt som dom från enklare bakgrund nyttjar sina digitala fotbojor på ett annat sätt.

Kanske det också har med levnadssätt i dessa två samhällsskit som är en vattendelare.

Men så tittade jag på filmen Tár och då såg jag en sak. Huvudrollinnan i filmen som är väldigt mycket överklass hon har en mobiltelefon utan skal och så sitter hon vid ett bord och bordet har en duk. Om man rör sig i omgivningar där borden har dukar så kan man ju självklart alltid lägga ifrån sig telefonen utan att den får repor. Och om man uppehåller sig i rum med stora tjocka persiska mattor kan man tappa telefonen utan att den går sönder.

Är man dessutom från en finare klass ägnar man sig åt andra sporter än underklassen. Stillsammare sådana som gör att risken för att skada telefonen minskar drastiskt.

Man har andra kläder i bättre material och genomtänkt design så fickorna är mer tillåtande att man kan ta ur och lägga i en telefon man fastnar inte med handen till exempel.

Också så rör man sig i miljöer med människor där man kan lämna telefonen obevakad för man vet att ingen stjäl den så där utplånas ytterligare ett moment där telefonen kan skadas.

Har jag rätt här eller har ni någon annan syn på saken?

Jag är inte direkt rik och använder inte fodral. Är det detta du menar? Eller skal? Så nej.

Använder det inte för att -->
Bara ivägen när man ska ta kort, något man ofta gör i naturen.
Citera
2022-12-09, 19:04
Medlem
Skitfult med skal. skulle aldrig utsätta min telefon för det. Dock har det ju kostat lite genom åren. För några år sedan så köpte jag ett HTC flaggskepp på den tiden de hade flaggskepp, 2 veckor efter köpet så gled den ur innerfickan på rocken när jag skulle hjälpa en av barnen knyta skorna och den krossade hela baksidan (glasbaksida), blev så förbannad att jag gick och köpte en exakt lika dan.
Citera
2022-12-09, 22:13
Medlem
Men vad är det som gör att människor inom den övre medelsklassen, oaktat pengar för klass är mer än vad man har på lönekontot, gör att dom kan hantera och äga sin telefon i vardagen utan att den dras med repor och sprucken skärm samtidigt som dom lägre klasserna använder mobilskal?
Citera
2022-12-09, 22:29
Medlem
OdCaBos avatar
Snarare en generationsfråga. Har ni nånsin sett någon som inte är pensionär ha ett mobilskal? Nej, precis.
Citera
2022-12-10, 16:06
Medlem
De som inte har skal är väl bögar som går runt i för tajta jeans. Vi riktiga män har rejäla fickor där man trycker ner alltifrån mobil och plånbok till lite av varje. Där får ett skal enkelt plats också.
Citera
2024-08-09, 05:00
Medlem
Actuallysos avatar
Nja jag har inget fodral. Den blir så klumpig. Så jag har istället marmorerat den. Imitation av marmor som jag målade. Blev jäkligt snyggt.
Citera
2024-08-09, 05:21
Medlem
AndersABs avatar
Jag har skal på min Apple Watch, så den ser ut som en Ultra. D.v.s att jag är rik.
Citera
2024-08-09, 06:20
Medlem
semizones avatar
Njaa det vet jag väl inte. Men det är enormt fult med skal på mobilen. Själv har jag aldrig tappat en telefon.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in