Citat:
Ursprungligen postat av
Godnattrunkaren
Bland mina kolleger har jag sett att dom som inte använder mobilskal så kommer dom från den övre halvan av samhällsskalan och dom som har mobilskal för att skydda sin digitala fotboja som dom frivilligt betalar för så har dom ett mobilskal.
Och då undrar jag om det är något i själva handhavandet som skiljer sig åt som gör att dom som är finare i bakgrunden inte behöver använda mobilskal samtidigt som dom från enklare bakgrund nyttjar sina digitala fotbojor på ett annat sätt.
Kanske det också har med levnadssätt i dessa två samhällsskit som är en vattendelare.
Men så tittade jag på filmen Tár och då såg jag en sak. Huvudrollinnan i filmen som är väldigt mycket överklass hon har en mobiltelefon utan skal och så sitter hon vid ett bord och bordet har en duk. Om man rör sig i omgivningar där borden har dukar så kan man ju självklart alltid lägga ifrån sig telefonen utan att den får repor. Och om man uppehåller sig i rum med stora tjocka persiska mattor kan man tappa telefonen utan att den går sönder.
Är man dessutom från en finare klass ägnar man sig åt andra sporter än underklassen. Stillsammare sådana som gör att risken för att skada telefonen minskar drastiskt.
Man har andra kläder i bättre material och genomtänkt design så fickorna är mer tillåtande att man kan ta ur och lägga i en telefon man fastnar inte med handen till exempel.
Också så rör man sig i miljöer med människor där man kan lämna telefonen obevakad för man vet att ingen stjäl den så där utplånas ytterligare ett moment där telefonen kan skadas.
Har jag rätt här eller har ni någon annan syn på saken?
Jag är inte direkt rik och använder inte fodral. Är det detta du menar? Eller skal? Så nej.
Använder det inte för att -->
Bara ivägen när man ska ta kort, något man ofta gör i naturen.