Citat:
Ursprungligen postat av
DjILY
"Jag vet inte hur avtalet ser ut men detta är det enda realistiska(TM) alternativet!" Hör du inte hur förståndshandikappat det låter? Edit: Speciellt som det är helt innehållslös då ja, *givetvis* kommer kriget sluta med avtal av olika former. Det är vägen dit du inte verkar ha några begrepp om.
Ja, det låter dumt om den som läser är ointelligent. Om det i framtiden blir ett vapenstillestånd, likt det mellan Syd- och Nordkorea, finns det ett antal faktorer som kommer att avgöra villkoren för det avtalet, något som är omöjligt att förutse på förhand. Om du på förhand vet att Ukraina kommer att vinna på att fortsätta skicka folk till frontlinjens köttkvarn de närmaste tio åren, kan du förespråka det hur mycket du vill. Jag skulle dock inte satsa på att vinst blir utfallet. Om det inte blir det, var kanske denna ”strida till sista man”-mentalitet inte det smartaste alternativet. Då skulle jag säga att det finns bättre alternativ att arbeta för, för att nå ett slut på allt död och elände.
Men du kanske sitter inne på en fantastisk plan på hur Ukraina skall trycka tillbaka ryssen till Ryssland, låt mig höra. Dock inte idag, för nu skall jag sova. Puss och kram på dig kamrat Mvh Putinkramaren