2024-08-08, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Det beror på hur det hela gått till och hur det bedöms. Det besvärande här för de anklagade är som sagt att de åtminstone planerat bortrövande och tortyr, så visst lutar det åt mord ?

"För att någonting ska räknas som mord eller dråp ska man antingen genomföra mordet med avsikt att mörda eller vara medveten om att händelsen kan resultera i att personen dör. Man kan ha ett annat syfte än just att ta någons liv, men ändå vara medveten om att det kan leda till att personen avlider, då är det ett dråp – eller kanske rentav mord, beroende på situationen och omständigheterna."

Så även om det nu skulle vara en ofrivillig skada som uppkom för att E röck till med huvudet, så kan jag köpa att det skulle kunnat klassas som dråp ifall hon dog.
Men om det nu är så att i skede 2 hugger/sticker henne ett flertal gånger i halsen för att hon inte skulle lida, så är det mord, då har man ett uppsåt att ta livet av henne.

Tror verkligen tjejerna att den handlingen skall ses som barmhärtig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aspect1738
här bossen
https://gofile.io/d/zh7RLK
https://gofile.io/d/glTnuP
han hära abdi hade lagt upp en tiktok förut också men som är borttagen nu, den hade denna bilden som jag screenat och ni kan se de utan alla dessa gatugrabb watermarks osv också, min teori är att de han som skrivit med melak. Dom följer även varandra på insta så de känns rimligt eller har jag fel?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Du, jag tror att du med detta kan ha gett ett eventuellt svar på den 9'nde person på listan var.. med initialerna R.R..

På Abdis TT konto så kallar han sig roddyricch488.

Kanske långsökt.. kanske inte.
Iom att han är M's ex som han skrev i chatten som du länkade med bilder.
där har vi nog knäckt det. Inte ens tänkt på det och knappt hållit koll på listan om jag ska va ärlig.
Citera
2024-08-08, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atinySetare
Tror du knivar bara används i syfte att mörda? Man använder kniv även för att skrämma, råna och hota. Har du levt under en sten eller?

Tydligen. My mind is elsewhere om dagarna.

Nä men seriöst, om jag bara skulle skrämma någon så hade jag aldrig köpt en kniv, pga riskerna och att jag då blir självklart skyldig. Jag hade inte vågat. Finns mycket annat man kan använda som vapen utan att det är ett. Men de ville väl att hon skulle bli riktigt rädd och det var viktigare än eventuella rättsliga efterföljder I guess.
Citera
2024-08-08, 14:34
Medlem
Jag tror enligt filmerna att hon säger att ni kan "ni försöker döda mig jag svär jag vill inte dö" "snälla kan ni hota mig låsas kan vi gå" sen hon andra säger jag kommer huugga dig. Jag tror dem ville göra något viral. enligt min uppfattning i de hela att hon som ligger på marken kunde gjort motstånd från hela början om nu dem är ovänner. hon är stor och kan klara sig att inte bli tejpad. hon var med på att dem ska tejpa henne sen dem börja leka med kniven fram och tillbaka men dem andra som står på henne hatar henne och avundsjuka på henne och hatar henne vad hon hade gjort. Dem vill visa lite action i de hela på videon men dem lyckades att mörda henne.
Jag tror inte någon av dem som står upp bryr sig om hon går bort eller inte dem vill visa upp sin status att dem har gjort något wow och blir respekterade av dem kriminella omkretsen.
Citera
2024-08-08, 14:35
Medlem
Citat:
han hära abdi hade lagt upp en tiktok förut också men som är borttagen nu, den hade denna bilden som jag screenat och ni kan se de utan alla dessa gatugrabb watermarks osv också, min teori är att de han som skrivit med melak. Dom följer även varandra på insta så de känns rimligt eller har jag fel?
Kan du inte fixa fram en screenshot på Mel@ks instagram flöde?
Citera
2024-08-08, 14:35
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:

Man vill ju verkligen se vad som skrevs både innan och efter i den konversationen mellan M och hennes ex (R.R?).
Om det nu faktiskt är mellan de två.
Citera
2024-08-08, 14:36
Medlem
Citat:
Kan du inte fixa fram en screenshot på Mel@ks instagram flöde?
asså vadå hennes bilder eller vad menar du?
Citera
2024-08-08, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Man vill ju verkligen se vad som skrevs både innan och efter i den konversationen mellan M och hennes ex (R.R?).
Om det nu faktiskt är mellan de två.
ja absolut, dessutom i den tiktoken fanns det även en screenshot när han snackade med "melak" på lur, det var också en bild på henne med typ 5 minuter på samtalslängden. kanske inte så viktigt men ja
Citera
2024-08-08, 14:37
Medlem
Citat:
Tror du knivar bara används i syfte att mörda? Man använder kniv även för att skrämma, råna och hota. Har du levt under en sten eller?
Om inte offret blir tillräckligt skrämt, inte låter sig hotas eller rånas, då händer inget mer? Jävla pundhuvud
Citera
2024-08-08, 14:40
Medlem
Citat:
asså vadå hennes bilder eller vad menar du?
Ja exakt, och hennes tiktok. Skulle vara intressant för många att se, innan hon och R hinner be någon stänga ner deras sociala medier.
Citera
2024-08-08, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Om inte offret blir tillräckligt skrämt, inte låter sig hotas eller rånas, då händer inget mer? Jävla pundhuvud
exakt så är det ibland, dom har inte bollar för hugga. Fattar inte hur dehär är något nytt håller helt med han andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in