2024-08-07, 10:03
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Är väl ganska jämn slips på bortaföljet hos alla tre, kanske viss edge för apa som brukar vara duktiga på att kraftsamla inför vissa resor mot typ Malmö eller Helsingborg.
Agree.
Eventuella skillnader är iaf för små för att göra en diskussion av.
Citera
2024-08-07, 13:15
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
En multiarena med konstgräs kan aldrig vara Svergies överlägset bästa arena. Malmös arena, för att ta ett exempel är självklart betydligt bättre.
Olympia måste vara en av de bättre arenorna i landet? Grymt läge centralt, otroligt fin arena och riktigt gräs. Precis en sån arena modellen större jag skulle vilja ha till Bajen. Enda justeringen skulle vara att kortsideklacken börjar närmre planen och inte 3 meter upp.
Citera
2024-08-07, 13:29
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Olympia måste vara en av de bättre arenorna i landet? Grymt läge centralt, otroligt fin arena och riktigt gräs. Precis en sån arena modellen större jag skulle vilja ha till Bajen. Enda justeringen skulle vara att kortsideklacken börjar närmre planen och inte 3 meter upp.

Ja det är bara att instämma, Olympia är givetvis en bättre arena än både Tele2 och Strawberry. Klackens position har jag också funderat en del kring. Finns det någon specifik anledning till att den är så högt upp? Oavsett en riktigt bra arena.
Citera
2024-08-07, 15:12
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Det där stämmer inte. Kommer ihåg när ni möte Öster borta 2012 i sista omgången och Flibben intervjuade en hel del personer på den resan. De flesta som intervjuades var övertygade om att ingen i Europa kunde göra något liknande och absolut i Sverige som ni gjorde (och ni var inte ens så många). Vi möte sedan Öster året efter (Samma situation, sista omgången) och var typ dubbelt så många, bättre tryck och bättre pyro än ni. Ingen av oss hade något att spela för och enda skillnaden var att ni spelade i SE och vi i AS.

Det kallar iaf inte jag störst/bäst bortafölje i Sverige.

2010 svarade jag på. Helt 100 att vi drog störst bortafölje det året. Minns det snacket.
Citera
2024-08-07, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo

Peking och Örebros arenor är idealet.
Citera
2024-08-07, 17:51
Medlem
Lundbondens avatar
gamla ullevi innan 09 är idealet. mysig arena var det.
Citera
2024-08-07, 20:29
Medlem
Teus avatar
Fredriksskans på sommaren är min personliga favorit.
Citera
2024-08-07, 21:59
Medlem
Petterrors avatar
Jag röstar på Stadsparksvallen som Sveriges bästa arena.
Citera
2024-08-08, 14:07
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Fredriksskans på sommaren är min personliga favorit.

Där var jag 2006! Ligger fint precis brevid vattnet tyvärr är Kalmar en tråkig stad.
Citera
2024-08-08, 21:10
Medlem
klemenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Tele2 är en av de bästa arenorna jag besökt. Fräsh och modern men fortfarande rätt känsla av betong. Alla 30 000 platser är bra platser.
Litet minus att klacken inte är i en sektion och ytterligare ett par tusen platser. Delar av taket hade kunnat vara genomskinligt likt Stamford Bridge, för en bättre känsla.

Överlägset bästa arenan i Sverige.

Plus
Relativt nybyggd
Goda kommunikationer

Minus
Urusel ventilation
Känslig för väta
Konstgräs
Trist läge
Dyr och dålig mat o dryck
Inomhuskänsla trots öppet tak
Citera
2024-08-09, 09:34
Medlem
mrdogtags avatar
Rijeka.
50 stycken personer, närmaste aktiva är fd YF som gömmer sig bakom banderollen ”kryddhyllan” eller ”retro”.
Inga ultras på plats.
Förstår inte nyultras på sig att dom spelar i Europa och det är typ allas dröm att åka ner till Balkanhalvön och ställa sig i buren? Var samma sak mot Lazio för typ 13 år sedan.
Citera
2024-08-09, 10:58
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrdogtag
Rijeka.
50 stycken personer, närmaste aktiva är fd YF som gömmer sig bakom banderollen ”kryddhyllan” eller ”retro”.
Inga ultras på plats.
Förstår inte nyultras på sig att dom spelar i Europa och det är typ allas dröm att åka ner till Balkanhalvön och ställa sig i buren? Var samma sak mot Lazio för typ 13 år sedan.
Förstår inte ditt inlägg alls. Menar du att Elfsborg ska åka ner till Kroatien för att boxas eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in