2024-08-07, 23:29
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
Ukraina har gått in militärt med både manstyrka, fordon, stridsvagnar osv..

Med all rätt, hoppas dem slår ut Putin en gång för alla.

MEN.

Kan detta eskalera till ett tredje världskrig?

PR-kupp från Zelensky-regimen för att försöka dra bort uppmärksamheten från hur de håller på att förlora kriget. Ryssland har redan decimerat en stor del av dem, och kastat ut resten. Arma ukrainare som skickas på dessa självmordsuppdrag för västs räkning.
Citera
2024-08-07, 23:30
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Fransoserna skall tydligen vara duktiga också.

Svenskarna och CIA skulle jag sätta högst på den listan.

Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Vad jag förstår har ukrainarna fått till flygunderstäd med F-16 under aktionen. Fortsätter man så blir de svåra att kasta ut ut Kursk,

Ett 50-tal nya F-16 kan vara på plats i Ukraina inom ett par veckor, med lite tur.
Senast redigerad av TotalWar 2024-08-07 kl. 23:33.
Citera
2024-08-07, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
PR-kupp från Zelensky-regimen för att försöka dra bort uppmärksamheten hur de håller på att förlora kriget. Ryssland har redan decimerat minst hälften och kastat ut resten. Arma ukrainare som skickas på dessa självmordsuppdrag för västs räkning.
Nej. Om du inte menar att Putin spelar med i den PR-kuppen.
Citera
2024-08-07, 23:31
Avslutad
Citat:
Vad jag förstår har ukrainarna fått till flygunderstäd med F-16 under aktionen. Fortsätter man så blir de svåra att kasta ut ut Kursk,

Samtidigt rapporterar pro-ryska telegramkanaler att cirka 6 200 soldater avleds från Belgorod, Vovchansk, Vuhledar och Makiivka i ett försök att stoppa den ukrainska framryckningen i Kursk.
Citera
2024-08-07, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremadura
Samtidigt rapporterar pro-ryska telegramkanaler att cirka 6 200 soldater avleds från Belgorod, Vovchansk, Vuhledar och Makiivka i ett försök att stoppa den ukrainska framryckningen i Kursk.
Ja det betyder att fronten i Luhansk blir mer öppen för Ukrainarna eftersom dessa säket delvis säkert är reserver beredda att sätta in där.

Det kanske är det ukrainarna varit ute efter hela tiden. Lura dit de där och kämpa ner dem med F-16-understöd. För att sen slänga ut ryssarna ur Luhansk.

Vi får se.

EDIT: Skrev fel. "Luhansk" ska vara "Donbass".
Senast redigerad av GiatarrNenne 2024-08-07 kl. 23:41.
Citera
2024-08-07, 23:39
Medlem
Tankefrihets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
PR-kupp från Zelensky-regimen för att försöka dra bort uppmärksamheten från hur de håller på att förlora kriget. Ryssland har redan decimerat en stor del av dem, och kastat ut resten. Arma ukrainare som skickas på dessa självmordsuppdrag för västs räkning.

Det är lite Bagdad Bob över dig och dina gelikar. Men visst, kör er rysspropaganda in i kaklet. Sen blir det tyst som natten.
Citera
2024-08-07, 23:40
Medlem
Citat:

USA tillåter än så länge inte att F-16 flyger in i Ryssland.
Citera
2024-08-07, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchokladglass
OK. Det kan iofs ha ändrats igår utan att vi fått veta det.

Sedan kan det vara så att flygplanen bara användes för att kämpa ner ryssar vid den ryska gränsen.

Men visst, det är andrahandsuppgifter jag har.
Citera
2024-08-07, 23:45
Medlem
Det finns underrättelser om att den ryska civilbefolkningen i Kursk är uppretade på Putin nu. Missnöjet sprider sig.
Citera
2024-08-07, 23:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Jodå, jag hänger med. Men det är ändå ingen liten skitsak att västvapen nu används för en attack på klassiskt ryskt territorium. För mig betyder det att USA / Nato har underrättelseinformation av ordentligt hög kaliber. Annars hade man rimligen sagt nej.

Att backa upp Ukraina med vapen för rent försvar är en sak.

Att okeja en direktattack på ryskt territorium nåt helt annat. Även om jag personligen gärna ser att man gör en parkeringsplats av hela det försupna Ryssland.

Om det är en total kollaps på gång av hela den ryska federationen på g har vi en tid framför oss som världen inte kommer att glömma på 100 år när ett helt diktaturimperium faller samman.

Nu ska man inte ta ut nåt i förskott men undrar om inte även lille Lukasjenko både börjar bli skitnödig och har svårt att sova just nu. Faller Putin är hans dagar räknade. Det tog en kvart för rumänerna att storma presidentpalatset och släpa ut grisen Ceausescu och hans kärring för att sedan skjuta dem på närmaste bakgård.
Klart att USA och Nato har all info de behöver och mer därtill. Mer än Ryssarna någonsin kan föreställa sig.
Jag ser ingen skillnad. Anledningen till att Ukraina attackerar rysk mark är ju såklart för att minska trycket i östra Ukraina. Det är helt nödvändigt att gå in i Ryssland. Jag hoppas anfallet utvidgas och att Ukraina rör sig mot Moskva. Skulle vara härligt att se Putin bli lite nervös. Helst ser jag att han hamnar i Haag.
Citera
2024-08-07, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Ett desperat försök från ukrainsk sida. Ukrainska soldaterna som var med i intåget i Ryssland är dödade till stora antal. Omöjligt för det Ukrainska intåget att uppnå något.

Varför ljuger du Ivan? Det är snarare ett stort antal ryssråttor som skickats till helvetet.
Citera
2024-08-07, 23:50
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchokladglass

Dom kan understödja utan att bryta den heliga gränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in