Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
Jag nöjer mig med att citera endast lite ur ditt långa inlägg.
Var det inte så att KM var kraftigt berusad denna natt. Har han ”kohandlat” med gärningsmännen i det tillståndet?
Jag greppar fortfarande inte varför du till varje pris vill ha med KM i Kohagen. Tänk om han vände tillbaka och H gick själv den sista biten. KM ”lallade” sedan runt i berusat tillstånd och kompisen råkar på honom vid halv fyra.
Och som vanligt är min uppfattning att dessa ändlösa diskussioner om promenad kontra bil, om färgglada byxor och om KM:s roll, inte leder någonstans. De här sakerna har diskuterats sida upp och sida ner och vi är inte en millimeter närmare frågan om vem gärningsmannen är.
Du och vi andra vet ju inte vilka som satt i bilen. Att fastställa om KM ”kohandlade” med dem eller ej, leder ju inte fram till namnen på de som satt i bilen.
Jag vidhåller fortfarande att kännedom om H:s liv och leverne tiden innan den 14 juni, är nyckeln till gåtan. Du ser H som ett objekt som blev utsatt för ett brott som bara hände, utan något motiv och orsak. Jag och en del andra ser henne som ett subjekt, en person av kött och blod, en person med tankar, känslor, framtidsdrömmar etc. Vi försöker hitta någon händelse i hennes liv som kan vara bakomliggande orsak till brottet och på så sätt få fram en tänkbar gärningsman.
Jag undrar vad du sysslar med i tråden ? Du frågar om allting hela tiden och kräver att andra skall göra saker åt dig samt eventuellt lösa detta. Själv fattar du nästintill NADA. Du gnäller även felaktigt om att jag och Ugglan hänger ut folk i tråden...de namnen har var ute långt innan jag och Ugglan kom i tråden.
I mitt fall handlar det om att jag avfört alla dessa personer så de kan slippa detta en gång för alla. KM och danskarna står kvar. Okej ? Du sade att du varit
nämdeman...
ja då blir man mörkrädd.
Vad i helevete bitchar du om att vi ej kommit en millimeter framåt i tråden ? Kräver du att vi skall lösa detta case åt dig bl a ? Jag anser att vi har tagit jättekliv framåt i förståelsen av detta fall: att hon gick hem, över bron med den person som polisen identifierat som KM. Att det var flera inblandade och att det ej behöver vara någon i Helenas bekantskapskrets (
högst sannolikt inte).
Det är
KMs egna ord där han säger att han var så full att han inte minns något, fattar du det. Vad innebär det ? Jo, att man inte kan ta detta som absolut sanning, det fattar du va ? KMs fylla är en TÄCKHISTORIA/TÄCKMANTEL som skydd för att han inte har lust att redogöra för saker han haft för sig under den kritiska tiden emellan 2:15-3:30.
Det är Fredrik Undevik som hjälper KM rakt igenom i "
Att lösa ett mord" då han själv säger att KM var "dyngfull". Är du så redlös så att du har en sådan stor lucka som sträcker sig så här långt så fattar alla att man kan få problem att kunna punktmarkera en tjej (Helena) under hela kvällen, hjälpa henne med mynt för att ringa, tänka på att ringa sambon från torgets telefonkiosk...eh, kunna äta , samt detta viktig
GÅ HEM nära 2 kilometer för egen maskin...Tjenare, det känns troligt.
Om man inte fattar att han drar en vals här är man riktigt dum i huvudet/lättlurad, sorry men så är det.
KM säger ju som hon skriver i "
Mardrömmen i Mariestad" att han överaskande säger att han visst kommer ihåg och har minnesbilder men att det är inget som kan bevittnas av andra...Just det, och han säger heller då inte till henne här förslagsvis vad dessa
selektiva minnesbilder är.
Så KM var fullt kapabel att komma ihåg tro inget annat samt att kunna göra detta eventuella kohandlande på brottsplatsen. Det är ju så också att det moraliska omdömet vid påtakning av sprit kan ju påverkas aen aning samt även den eventuella besvikelse av att få nobben (ilska, sårade känslor).
Alltså underlättar bara alkoholintag mindre bra beslut som kan få långtgående kosekvenser.
Ett råd till dig om du vill ha reda på något om Helenas liv, framtidutsikter och drömmar är det ju bara att läsa allt vad som står skrivet om henne om
just detta där systrana Ulrika och Gabriella samt PW berättar om detta, men du tror förstås att de är en förskönad saga... De diktar alltså ihop detta. Du bevisar gång på gång att du inte vet något om detta fall för du har ej läst något. Jag har läst allting samt hela tråden viss skillnad därför behöver jag inte fråga om allting hela tiden som du gör.
Det finns heller inget skumt med Helena som du försöker att isnuenera. DissapointedTuna samt Prinzezzan har ju stigit fram och berättat det för dig-
att hon var en bra tjej, det betyder reko och någon att lita på. Okey samt att hon var en extrem djurvän. Kommer det fram en bild tro för dig av endast dessa få rader ?
MEN, okey jag håller med dig om en sak och det är att det rimligtvis bör finnas en person ute i Helenas periferi som intresserat sig för Helena kanske lite på avstånd som gått under systrarnas, vännernas och inklusive PWs radar. Jag anser att gymmet - Mickes bör vara den mest troliga kontakytan för GM mot Helena.
Siktet ställs in mot denne man i vita shorts som var
vältränad, av medellängd med hårfärg mer ljust än mörk och uppskattad ålder emellan 20-30 år som sprang från sjukhusets parkering 4.20 mot Lockerud.
Jag tror att denne man även bodde i något av de två sista husen på Mariegärdesväg och kan ha haft en mindre ljus/vit halvkombibil. Och att han även hade koppling till danskarna ErAn och PN samt att han gymmtränade som PN och brukade anabola steroider, får jag också anledning att misstänka.
Just anabola och plötsligt uppkommen ilska länkat även till det motsatta könet vet vi har ett samband.